Yksinkertainen katettu nojapyörä

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1905
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Taitaisi päästä helpommalla jos jättää takarenkaat katteen ulkopuolelle. Ilmanvastuksesta vaikea sanoa kompensoiko pienempi otsapinta mahdollisesti huonomman muotokertoimen. Etupyörän saaminen katteen sisäpuolelle tuntuisi tärkeämmältä. Reg Rodaro on tehnyt katettuja deltoja ilmanvastus edellä:
http://www.vaxxine.com/regrodaro/

Liitteet
regrodaro.png
regrodaro.png (363.11 KiB) Katsottu 547 kertaa

Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

paul_n
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Kesä 2020, 12:20
Paikkakunta: Mansfield - United Kingdom

Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä

Viesti Kirjoittaja paul_n »

Hei siellä

oletko nähnyt tämän lyhyen ketjun Free Wheel -eroista?

https://atomiczombie.com/forum/threads/ ... orum.499 /

Kuten tämä ?

Kuva

Kuva

Näyttääkö tarpeeksi helpolta rakentaa ilman erikoistyökaluja?

Hi there

have you seen this short thread on Free Wheel diffs ?

https://atomiczombie.com/forum/threads/ ... forum.499/

Like this ?

Kuva

Kuva

Looks easy enough to build with no special tools ?

regards Paul

So many bikes to cut up and so little time .......

Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä

Viesti Kirjoittaja Yugi »

https://youtu.be/6gVJa_c1KyU

Jännä laitos.....

Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä

Viesti Kirjoittaja Yugi »

Onko kukaan ikinä tehnyt 15mm läpiakseli navasta jossa on 6 pultti kiinnitys levyjarrulle niin deltan takanapaa.

Koska tuohan olisi sillain yksinkertainen tehdä että hitsaa akseliin levyn jossa on kuusi reikää kuten jarrulevyssä ja laittaa jotkut katkastut m6 pultit joissa olis tasapää yms ruuvin kanta ja kiertäis ne napaan kiinni ja kun napa heitetään akseliin niin ruuvit lukitsisivat navan kiinteesti akseliin ja kiinnitys akselin päästä normi m15 mutterilla, helpottaisi huoltoo kun rengas olisi vaan yhdellä mutterilla kiinni akselissa, edellyttäen että 6pultti kiinnitys kestää polkuvoimat, mutta se kestää kyl jarrutuksen ni miks ei myös vetoa.

Polkumies
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 351
Liittynyt: 09 Helmi 2020, 21:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä

Viesti Kirjoittaja Polkumies »

Yugi kirjoitti: 12 Touko 2022, 14:08

Onko kukaan ikinä tehnyt 15mm läpiakseli navasta jossa on 6 pultti kiinnitys levyjarrulle niin deltan takanapaa.

Esim. täällä taitaa syntyä juuri sellainen ratkaisu
viewtopic.php?p=153831#p153831
Vastaavia olen nähnyt muuallakin. Jos jarrulevyn kiinnitys kestää jarrutuksen niin kestää se varmasti kiihdytyksenkin. Teoreettinen kysymys: kestäisikö 6-pulttikiinnitys yksinään ilman akselia navan läpi? Siihen sitä ei ole suunniteltu.

Hankin juuri tuollaiset läpiakselinavat levyjarrulle. Jos osien haaliminen lisäisi todennäköisyyttä projektin toteutumiseen... :)

Yugi
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Marras 2021, 13:04

Re: Yksinkertainen katettu nojapyörä

Viesti Kirjoittaja Yugi »

Juu, oli kyllä samanlainen mitä ajattelin tuo linkin takanapa viritys...

Olen pikkuhiljaa kallistumassa ei kallistuvaan deltaan, kun olen miettinyt miten kallistuvaan trikeen jossa on 30cm takapyörien leveys toteuttaisi katteen avauksen sillain ettei koko komeus olisi aina rähmällään kun katteen avaa. Omassa suunnitelmassani on ideana että kyytiin nouseminen olisi yhtä helppoa kuin kattamattomaan deltaan, ja että kate olisi vähän kuin leitrassa että koko etupää aukeaisi.

Ehkä.

Vastaa Viestiin