Käärme (python)

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Käärme (python)

Viesti Kirjoittaja Ralii »

jori kirjoitti: 05 Kesä 2022, 11:30

Mitäs tälle pyörälle kuuluu nykyään?

Jotenkin viehättävä pyörä, jossa kaikki on kohdallaan. Takamatkustajan jaloille en kuvasta kuitenkaan löytänyt paikaa. :?

Tämä jäi valitettavasti kokeiluasteelle ja poistui käytöstä. Eturunko oli 10v vanha ja liian heikosta materiaalivahvuudesta rakennettua ja takahaarukka jviirretin python triken takaosa jonka nopeasti pulttasin kiinni tandem-testiä varten. Runko katkesi kerran käytössä (ajoin onneksi yksin), jonka jälkeen takamatkustaja ei ymmärrettävästä syystä suostunut enää matkustamaan mukana. :mrgreen:

Tärkeimmät osat on tallessa uutta pythonia varten mutta aika ja tilat on tällä hetkellä valitettavan kortilla muuton jälkeen.

Optima Baron | 1kw Velogatti

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Käärme (python)

Viesti Kirjoittaja jori »

Ralii kirjoitti: 07 Kesä 2022, 07:59
jori kirjoitti: 05 Kesä 2022, 11:30

Mitäs tälle pyörälle kuuluu nykyään?

Jotenkin viehättävä pyörä, jossa kaikki on kohdallaan. Takamatkustajan jaloille en kuvasta kuitenkaan löytänyt paikaa. :?

Tämä jäi valitettavasti kokeiluasteelle ja poistui käytöstä. Eturunko oli 10v vanha ja liian heikosta materiaalivahvuudesta rakennettua ja takahaarukka jviirretin python triken takaosa jonka nopeasti pulttasin kiinni tandem-testiä varten. Runko katkesi kerran käytössä (ajoin onneksi yksin), jonka jälkeen takamatkustaja ei ymmärrettävästä syystä suostunut enää matkustamaan mukana. :mrgreen:

Tärkeimmät osat on tallessa uutta pythonia varten mutta aika ja tilat on tällä hetkellä valitettavan kortilla muuton jälkeen.

Toivotaan, että tulee parempi aika. Itse nyt paljon tandemilla ajelleena tiedän tuollaisen pitkän perän hyödyt. Onhan selvää, että runko pitää olla hieman vahvempaa kuin yhden poljettavassa, mutta takamatkustajan painopistehän tällaisessa kannattaa olla täsmälleen taka-akselin kohdalla, jolloin painovoima ei runkoa kuormita, kuten tässä.
Kuva
Tarkoitan, että peränylitys voi olla suurikin, kunhan painopiste ei ole taka-akselin takapuolella. Yhä jäi kuitenkin epäselväksi, missä takamatkustaja piti jalkojaan. Vai oliko jalat niin koukussa, että kantapäät tukeutuivat takakelkan etureunaan. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Käärme (python)

Viesti Kirjoittaja Ralii »

jori kirjoitti: 05 Kesä 2022, 11:30

Yhä jäi kuitenkin epäselväksi, missä takamatkustaja piti jalkojaan. Vai oliko jalat niin koukussa, että kantapäät tukeutuivat takakelkan etureunaan. :?

Totta, unohtui tähän vastata. Ensimmäiset lenkit jalat oli koukussa tuossa poikittaisraudalla mutta pidemmän päälle se ei ollut kovinkaan mukava asento.

Laitoin reikänauhasta viistot "jalkatuet" joissa oli helpompi lepuuttaa jalkojaan. Ainakin 60km lenkillä ergonomia oli vielä riittävällä tasolla. joskin tuohonkin voisi joku toinen materiaali olla parempi.

Näyttökuva 2022-6-7 kello 8.55.35.png
Näyttökuva 2022-6-7 kello 8.55.35.png (749.7 KiB) Katsottu 1054 kertaa

Optima Baron | 1kw Velogatti

Vastaa Viestiin