P300 - evoluutioprosessin tilitys

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jori »

Kuva
Onpa sutjakka. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Pastori kirjoitti:

Pyörä kasassa. Jarru pitää vielä asentaa. Rakkineesta tulee nyt sinkula. Kuva tulee sit myöhemmin tänään.

Onkos tässä jalkajarru?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Vilijami kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Pyörä kasassa. Jarru pitää vielä asentaa. Rakkineesta tulee nyt sinkula. Kuva tulee sit myöhemmin tänään.

Onkos tässä jalkajarru?

Normi 9 pakkainen napa sinkuloitu. Osui muuten kerrankin se ketjulinja kohilleen tommoisilla säätöpalikoilla. Ei oo siis jalkajarruu. Takajarrulla nyt ensin liikkeelle. Kunhan puran ton - niin voisi pohtii asennusta kunnon etujarrulle.

Uutta kamaa siis hankittu kympillä (sinkulasetti alesta). Muut kierrätystä. Penkissä nyt neljännet reiät.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja PW »

On kivan simppeli.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:

On kivan simppeli.

Kuten tekijänsä.

Tai no. Kivasta en tiedä.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Uskomaton ero on muuten kuulkaa jarrukahvoilla. Tässä on sama vaatimaton perusjarru takana. Vitosen hintaluokkaa oleva Tektro. Kaivelin romuista pienimmän Shimanon kahvan. Semmoisen parin sormen kokoiset. Oli jotain semihyvää osasarjaa. Jumalauta. Nythän toi jarruttaa ihan oikeesti.

Vielä jos rihtais kiekon niin saisi paremmat säädöt.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Uskomaton ero on muuten kuulkaa jarrukahvoilla. Tässä on sama vaatimaton perusjarru takana. Vitosen hintaluokkaa oleva Tektro. Kaivelin romuista pienimmän Shimanon kahvan. Semmoisen parin sormen kokoiset. Oli jotain semihyvää osasarjaa. Jumalauta. Nythän toi jarruttaa ihan oikeesti.

Vielä jos rihtais kiekon niin saisi paremmat säädöt.

Vai vaihtuiko vaijeri? Ite syyllistäisin ennemmin sitä ja sen mutkia.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Riittävän paskoissa jarrukahvoissa joustaa runko. Kiertyväkettinkisessä mulla on sellaiset. Jo etujarru on puolen metrin voidellulla vaijerilla aivan tehoton :(

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mitäs tuo keula notkuu? 30 millinen on aika hentoa tavaraa normaaleihin ratkaisuihin varrattuna :?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jooseha kirjoitti:

Mitäs tuo keula notkuu? 30 millinen on aika hentoa tavaraa normaaleihin ratkaisuihin varrattuna :?

Kyllähän se tietysti notkuu. Ei tosin niin paljon kuin Kuudee sport evossa.

Haarukkasilmukka on kyllä tosi tanakka putkihan 30x15. Sitä ei saa juuri olleskaan käsivoimin levitettyä esmes. Keulapuomi on sitten 40 millii. Se notkunee hitusen.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jori »

Kampikeskiö on niin vähän eturungon ja runkonivelen liitoksen yläpuolella, ettei kuormitus ole kovin paha. Siksi 2 x 30-15 putki voi siinä pärjätäkin. Python on erinomainen rakenne siinä mielessä, että rakenteet eivät kanna paljon epäsuotuisissa kulmissa tulevaa kuormaa. Jarrutus- ja kiihdytysvoimatkin tulevat niin hyvin kuin vain voi.
Tässä vielä kuva, ettei tarvitse rullailla katsomaan.
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Kampikeskiö on niin vähän eturungon ja runkonivelen liitoksen yläpuolella, ettei kuormitus ole kovin paha. Siksi 2 x 30-15 putki voi siinä pärjätäkin. Python on erinomainen rakenne siinä mielessä, että rakenteet eivät kanna paljon epäsuotuisissa kulmissa tulevaa kuormaa. Jarrutus- ja kiihdytysvoimatkin tulevat niin hyvin kuin vain voi.
Tässä vielä kuva, ettei tarvitse rullailla katsomaan.
Kuva

Eikse vähentäis vielä kuormaa jos ketju ei menis noin jyrkässä kulmassa rattaalle.

Jos siis tekis uudet hitusen matalammat dropoutit joihin pahanpäivän varalle tekis vielä vaihtajan korvakkeen. Eiks olis hurja idis. Vois vaikka laittaa vaihteet :) Tällä olis ajatus nimittäin ajella reissuja myös ja täällä idässä on aika karuja mäkiä - sekä sitten siinä Siurossa myös.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Ketjua luettu 312 tuhatta kertaa :shock:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Syväri kirjoitti:

Ketjua luettu 312 tuhatta kertaa :shock:

Oho. Aika hyvä. Olisko sillä tekemistä asian kanssa että tossa alussa on aika tarkkaa prosessin kuvausta kuvien kanssa, ja siellä on mahdollista oppia niitä juttuja joita opin itsekin tällä matkalla.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Irtotarakalle pitäis tehdä kiinnitys. Tälle kesälle tuli yllättävä retkitarve ja tällä aattelin lähtee.

Tämmöistä kaavailin. Mitäs siitä sanotte.

tarakka.jpg
tarakka.jpg (47.62 KiB) Katsottu 4030 kertaa

Irroitettava siksi että, mikäli tällä ajelen Nokialla niin saa senkin painon pois kuleksimasta.

Vastaa Viestiin