P300 - evoluutioprosessin tilitys

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Ketjua luettu 312 tuhatta kertaa :shock:

Oho. Aika hyvä. Olisko sillä tekemistä asian kanssa että tossa alussa on aika tarkkaa prosessin kuvausta kuvien kanssa, ja siellä on mahdollista oppia niitä juttuja joita opin itsekin tällä matkalla.

Oot varmaan linkin laittanu pyytton sivustolle - ulkomaalaisetkin lukeneet tätä ketjuu :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jori »

Joo, ulkomaalaisia on aika paljon enemmän kuin suomalaisia. :mrgreen:
Kuva
Jos teet irrotettavan tarakan, on helpompi kiinnittää penkin selkänojaan. Kyllä se kestää. Kuormahan painaa lähinnä penkkiä kohti.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja PW »

Miulle saapu semmonen alumiininen irtotarakka, tarkotettu kiinnitettäväksi satulaputkeen - klemmarityyppisesti. Sattusko se tuohon, pitäs penkin taakse jatkaa putkea, johon tarakan puristas?
Se putkenpätkä olis sitten Nokialla vastuksena siellä :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jotenki tylsä tommonen tarakka... Tee toinen (jatko)perä:
Vaikka tuon toteuttamista taitaa vaikeuttaa vain takana oleva jarru :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Eikös siellä ole kiinnikkeet jo valmiina? Pitää vaan olla oikeanlainen tarakka. Taka-akseliin ja penkin kiinnityspultteihin.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jooseha kirjoitti:

Eikös siellä ole kiinnikkeet jo valmiina? Pitää vaan olla oikeanlainen tarakka. Taka-akseliin ja penkin kiinnityspultteihin.

Joo. Mullahan on semmoiset peräkärrypultit napaan - siihen toinen pää ja toinen penkkiin. Hyvä idis. Kiitti.

PW kirjoitti:

Miulle saapu semmonen alumiininen irtotarakka, tarkotettu kiinnitettäväksi satulaputkeen - klemmarityyppisesti. Sattusko se tuohon, pitäs penkin taakse jatkaa putkea, johon tarakan puristas?
Se putkenpätkä olis sitten Nokialla vastuksena siellä :?

Tää kiinnostais kyllä. Tosin tohon toiseen pyörään :)
Näähän ei kestä kovin hurjaa kuormaan.

Ton pitäis nyt parin päivän kamat kestää.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

p300_katettu.jpg

Tossa autolla ajellessa pitkin Pohojammaata - suunnitelin mielessäni pythonin muuttamista katetuksi. Vihree viiva mallailee katteen summitaista ideaa sivusta katseltuna.

Idean perusta on semmoinen että eteen tulee toi nokka - johon kiinni yläpuolelle pari lattaa - lasikuitulattaa. ja niihin sitten kiinni massun päälle kateaine.

Taakse tulisi sitten ohjurit (latta- tai lasikuituputki) - jonka varaan tulisi kankaista kateainetta.

Tämän suunnitelman mukaan koko systeemin tulee siis joustaa - koska python.

Enivei. Olisko jollain vinkkiä siihen että mistä saisi jotain tämän sorttista hankittua: http://www.venepori.fi/venetarvikkeet-p ... 54605.html

Kuva

Akselilla - Joensuu-JKL-Tampere. On vähän pitkä toi latta postissa tilailla.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jori »

Tuo latta on ns. pultruusiotuote. Niitä tekee Suomessa Exel, jolla on tehdas –yllätysyllätys– Joensuussa. :)
Käy sieltä kysymässä ensinnä. Ne osaavat neuvoa sitten muualle. Exelin suomalaiset tehtaat Joensuussa ja Mäntyharjulla tekevät erikoisempia tuotteita. Nuo peruslatat varmaankin ovat kiinalaisten hommia.
Kattele tuosta: http://www.exelcomposites.com/en-us/eng ... files.aspx ainakin osoite ja käy juttelemassa pajan väelle. Kyllä sieltä löytyy jostain roskalavalta sinulle sopivia tikkuja tai lattoja.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Purjeneulomosta voisi kysellä. Tampereella näyttäää olevan sellainen.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Testiajeluu kotikulmilla.

Paljastui myös syy oudolle äänelle takarenkaasta. Ihmettelin sitä taannoin. Ihmeellinen narina kun kaartaa jyrkästi vasemmalle. Napsis - olisko väärät paineet joskus tms. pythonilla kurvailu (jota on tullut tehtyä) kuormitti rengasta niin että teräsvaijeri paukahti n. 25 kilsan vauhdissa tehdyssä tiukassa kaarroksessa.

Ai niin. Kuvat puuttuu - mutta koneessa on uusi etujarrun kiinnitys sekä käsienlepuutustangon pidike rungon alla. Kuvat myöhemmin.

Liitteet
12.jpeg
Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja yaana »

Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

yaana kirjoitti:

Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.

Kiitorata on noin kilsan mittainen. Hyvä treenipaikka huojuvalle pyöräilijälle.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja tm »

Pastori kirjoitti:
yaana kirjoitti:

Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.

Kiitorata on noin kilsan mittainen. Hyvä treenipaikka huojuvalle pyöräilijälle.

MISSÄ pääsee kiitoradalle ajelemaan :shock: ?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja Pastori »

tm kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
yaana kirjoitti:

Hieno kuvauspaikka. Kiitoradan päässä on odottava tunnelma.

Kiitorata on noin kilsan mittainen. Hyvä treenipaikka huojuvalle pyöräilijälle.

MISSÄ pääsee kiitoradalle ajelemaan :shock: ?

Kuva

http://lentopaikat.fi/kivijarvi-efkv/

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... 7+27%27%27

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys

Viesti Kirjoittaja tm »

Tuollahan pitää käydä joskus tutustumassa...

Vastaa Viestiin