Tulipa tuossa mieleen, että jos luovuttajapyörän etuhaarukka laitetaan takahaarukaksi, niin miksei takahaarukkakolmiota (penkin putki veks) vois käyttää suoraan etupäähän. Se vähentäis asemointia, kun kampikeskiö ja vetävä kiekko ois jo valmiiksi oikein toisiinsa nähden. Kuskin pituuden säätö vois olla ainoastaan penkissä. Nyt tämä on nopea tehdä, päivässä ajoon helposti. Droppareihin ja vaihdekorvakkoihin menee tuskaisen paljon aikaa, jos ne tekee sarjavalmistetasoisiksi.
Flevotriken tuotekehitys
Re: Flevotriken tuotekehitys
Penkin sais alemmas jos nivelen tekis kuten tuossa miun läskissä (kuva ed. sivulla). Vai onko tuo flevon nivel jotenkin tärkeä? Miusta se on vaikea tehdä ja turhan monimutkainen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Flevotriken tuotekehitys
Pastorilla taisi olla nivel valmiina ja voihan toispuoleisenkin nivelen tehdä helpolla - ihan niin kuin mun pyyttonissa. Flevon nivel on tosiaan tarpeettoman monimutkainen ja työläs valmistettava sekä vaatii kalliit laakerit.
Jaksaako tuo enää nostaa keulaa pystyyn Mun kokemuksen mukaan mbb on hieman hankala käyttöinen, jos siinä ei ole ohjaustankoa tai se ei nosta keulaa itsestään pystyyn. Makuasia sano Musti, kun...
Vilijami kirjoitti:Droppareihin ja vaihdekorvakkoihin menee tuskaisen paljon aikaa, jos ne tekee sarjavalmistetasoisiksi.
Mutta miksi omavalmisteessa pitäisi nähdä vaivaa kaupallisen tason saavuttamiseksi. Sehän moninkertaistaa rakentamiseen käytetyn ajan Kannattaa keskittyä asioihin, jotka oikeasti merkitsevät.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7307
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Flevotriken tuotekehitys
PW kirjoitti:Penkin sais alemmas jos nivelen tekis kuten tuossa miun läskissä (kuva ed. sivulla). Vai onko tuo flevon nivel jotenkin tärkeä? Miusta se on vaikea tehdä ja turhan monimutkainen.
Pastorilla on hyllyssä valmiina flevon nivel.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Flevotriken tuotekehitys
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Penkin sais alemmas jos nivelen tekis kuten tuossa miun läskissä (kuva ed. sivulla). Vai onko tuo flevon nivel jotenkin tärkeä? Miusta se on vaikea tehdä ja turhan monimutkainen.
Pastorilla on hyllyssä valmiina flevon nivel.
Mutta luovuttajapyörät alkaa olla loppu. Pitää tutkii vielä.
Re: Flevotriken tuotekehitys
Pastori kirjoitti:Flevobike on kehittynyt tolleen ilmajousitettuun suuntaan.
Mulla oli tuollainen joku vuosi sitten. Oli pehmein pyörä ikinä. Jos olisin tullut sinuiksi jalkaohjauksen kanssa, niin siinä olisi ollut pyörä pitkäksi aikaa.
Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili
Re: Flevotriken tuotekehitys
Hi there
What limits are there for tilt bearing placement on a FlevoTrike [ not built from plans ]
I understand I want 0 trail on the tilt axis.
However what about height from the ground or where under the seat would be a good place ?
regards Paul
So many bikes to cut up and so little time .......
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7307
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Flevotriken tuotekehitys
What you exactly mean tilt bearing placement? I think lower is better.
First, the higher the seat, the easier it is to handle, when you drive tilting trike or bike.
But seat height to bottom bracket is more important, than seat height from the ground. In my opinion ideal measure difference is 100-150mm.
Re: Flevotriken tuotekehitys
Hi there
So we have this so far , still needs loads of welding
Planned seat height will be about 482mm pedal height 635mm I am happy with that.
Front of seat frame will obviously be pivoted on pink BB.
Rear frame spar [ currently to long ] is about 127mm from ground , tilt pivot mounted somewhere on that spar with pivot axis pointing to front wheel contact patch.
Rear of seat frame fastened to other side of tilt pivot.
No suspension planned , this is a very quick prototype.
Paul
So many bikes to cut up and so little time .......