STERN 3 myyty

Nojapyörien kauppapaikka.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Laitampa tän tänne . Jos uusi omistaja esittelee itsensä , sit joskus . Pitkään oli haikailut nojisten perään ja mieskin
nähty juhannus tapahtumassa mukana .

Stern 3.jpg

lisäsin kuvan -jori

Pasi Katajamäki
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Heinä 2021, 09:37

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja Pasi Katajamäki »

No niin minäpä ostin tän ja tämä majailee ähtärissä nyt. Olen nyt ajellut ja tutustunut tähän noin 100km verran,parit paikallaan kaatumiset olemme yhdessä kokeneet, mutta kaikki hyvin! On se täällä vaan erikoinen peli ku käy paikallisella matkailualueella lenkin heittämässä nii jo kuuluu isi isi kato ku hieno pyörä! 😀 Itestäni sen verran, että harrastan mm. Potkupyöräilyä, maantiepyöräilyä, hiihtoa ja siihen kuuluvia harjoitteita ja juoksentelua ja nyt ilmeisesti tätä nojapyöräilyä😄

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja PW »

Onnea vaan, hienon pyörän oot hommannu 8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja jori »

Tervetuloa vaan foorumille. Olet ilmeisesti melko pitkäkoipinen, kun tuon ostit. Minä olen joskus sitä kokeillut ja aika väljä oli mitoitus minulle. :)

Olisi mukavaa, jos viitsisit rapoirtoida jotain väliaikatunnelmia nojapyöräilyn alkutaipaleelta. Niitä on mukava kuulla, kun meillä monella se on niin kaukana. Samalla tulee uusille nojapyörilijöille vertaistukea, mikä helpottaa muiden njapyöräilyn aloittamista. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Pasi Katajamäki
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Heinä 2021, 09:37

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja Pasi Katajamäki »

Kiitos vaan.180cm olen pitkä vähän tuotiin kampia lähemmäksi jo Jyväskylässä ja kotona siirsin penkkiä jonkin verran eteenpäin. Ajo asennosta en tiedä sen enempää kuin, että leppoista on kyllä ajella ja sykkeet pysyy yllättävän alhaalla, vauhtihan ei kyllä päätä huimaa🙂Mitenkä muuten noin niinku polvikulma pitäis jäädä polkimilla? Ja sen olen huomannut, että taas löytyy uusia lihaksia jaloista on ne aina niin erilaisia liikeratoja jaloille joka lajissa. Mutta kaippa se siitä kun vaan veivaa riittävästi?

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

jori kirjoitti: 18 Heinä 2021, 13:41

Tervetuloa vaan foorumille. Olet ilmeisesti melko pitkäkoipinen, kun tuon ostit. Minä olen joskus sitä kokeillut ja aika väljä oli mitoitus minulle. :)

Olisi mukavaa, jos viitsisit rapoirtoida jotain väliaikatunnelmia nojapyöräilyn alkutaipaleelta. Niitä on mukava kuulla, kun meillä monella se on niin kaukana. Samalla tulee uusille nojapyörilijöille vertaistukea, mikä helpottaa muiden njapyöräilyn aloittamista. :D

Jori jos oikein muistan , ei tällä Stern 3:lla ole kukaan kokeillu . Nokialla mulla oli mukana tuo 7:ka . Sillä kokeilit ja muista en niin varma. Niin ja 5:nen on myös ollut Nokialla.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Pasi Katajamäki kirjoitti: 18 Heinä 2021, 21:34

Kiitos vaan.180cm olen pitkä vähän tuotiin kampia lähemmäksi jo Jyväskylässä ja kotona siirsin penkkiä jonkin verran eteenpäin. Ajo asennosta en tiedä sen enempää kuin, että leppoista on kyllä ajella ja sykkeet pysyy yllättävän alhaalla, vauhtihan ei kyllä päätä huimaa🙂Mitenkä muuten noin niinku polvikulma pitäis jäädä polkimilla? Ja sen olen huomannut, että taas löytyy uusia lihaksia jaloista on ne aina niin erilaisia liikeratoja jaloille joka lajissa. Mutta kaippa se siitä kun vaan veivaa riittävästi?

Nojapyörässä kannattaa opetella vähän toisenlainen pyöritystekniikkaa. Kannattaa korostaa alussa tuota "kuopasua" .
Niinkuin Jori aina korostaa, pyörittämäällä kulkee huomattavasti nopeemin .
Tuota kuopasua , ei heti opi . Mutta kun sitä joka lenkillä harjoittelee. Niin kyllä siittä mestari tulee.
Jorilla on muistaakseni hyvä ohe siihen .

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja jori »

Nojapyörän polkemistekniikka perustuu kuopaisuun. Sen sijaan, että polkisit jaloilla polkimia menosuuntaan eteen päin, käännä polkemissuunta mielessäsi alas päin kantapään suuntaan. Toki tietenkin myös eteen ja jopa ylös päin, mutta korosta sitä alaspäin lähtevää kuopaisua, jota sitten on helppo jatkaa kantapään suuntaan jalan koukistuessa.

Tämä tekniikka helpottaa polven ojentajien työtä ja sitä voi tehdä myös niin, että ojentajat (reiden etupuolen lihakset) voivat levätä. Vaihtelemalla ajon aikana tuon kuopaisun ja polkaisun välillä voit helposti säätää jalkojen kuormitusta ja välttää polvivaivat. Kuopaisuun keskittyminen vähentää polven kuormitusta.

Sellainen huomio vielä, että nojapyörällä polvet eivät mene aivan suoraksi, vaan jäävät enemmän koukkuun kuin pystypyörällä. Hyvä mitta on sellainen, että pohjelihas venyy kunnolla, kun polven pakottaa suoraksi.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti: 19 Heinä 2021, 12:37

Nojapyörän polkemistekniikka perustuu kuopaisuun. Sen sijaan, että polkisit jaloilla polkimia menosuuntaan eteen päin, käännä polkemissuunta mielessäsi alas päin kantapään suuntaan. Toki tietenkin myös eteen ja jopa ylös päin, mutta korosta sitä alaspäin lähtevää kuopaisua, jota sitten on helppo jatkaa kantapään suuntaan jalan koukistuessa.

Tämä tekniikka helpottaa polven ojentajien työtä ja sitä voi tehdä myös niin, että ojentajat (reiden etupuolen lihakset) voivat levätä. Vaihtelemalla ajon aikana tuon kuopaisun ja polkaisun välillä voit helposti säätää jalkojen kuormitusta ja välttää polvivaivat. Kuopaisuun keskittyminen vähentää polven kuormitusta.

Sellainen huomio vielä, että nojapyörällä polvet eivät mene aivan suoraksi, vaan jäävät enemmän koukkuun kuin pystypyörällä. Hyvä mitta on sellainen, että pohjelihas venyy kunnolla, kun polven pakottaa suoraksi.

Lisään vielä, lyhyemmät kammet ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Pasi Katajamäki
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Heinä 2021, 09:37

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja Pasi Katajamäki »

Mistähän lyhyempiä kampia löytäisi?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja PW »

Pasi Katajamäki kirjoitti: 19 Heinä 2021, 13:01

Mistähän lyhyempiä kampia löytäisi?

viewtopic.php?t=3813
Tuohon ketjuun viestiä ja toivetta, niin eiköhän Teppo eli tm lyhennä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja Härski »

Myös lasten fillareista saa oivallisia, esim 152mm pitkiä kampia neliskanttikeskiölle.. Tosin monesti vaatii askartelua puolestaan ratasosastolle, lasten rattaat kun on melko pieniä.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: STERN 3 myyty

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

kampisarja 152mm 40 hampainen, varastopölyä, mutta uusi, esim nojapyörään hinta 23€
http://www.pyoratohtori.fi/index.html

Täältä löytys vähän lyhyenmät . Eikä maksa paljon , kannattaa kokeilla . Jos haluu liittyä lyhytkampisten uskoon .
Itse en kyllä siihen lahkoon kuulu . :twisted: :twisted: Pärjään normi kammeilla , siittä sen kummemmitta . :mrgreen: :mrgreen:

Vastaa Viestiin