Sivu 11/11

Re: Savenmaan Matkaaja

Lähetetty: 04 Maalis 2019, 18:02
Kirjoittaja Mika Lukumies
jori kirjoitti:

Tuohan on kuin tehty sähköavusteiseksi.

Joo tuossa on akulle aika optimaalinen paikka.

Pastori kirjoitti:

Mistä ja minkä hankit sähkökiekoksi?

Sarja on Greencycleltä tilattu. https://www.greencycle.fi/product/146/g ... renkaaseen

Kokeilin tuossa myös 1000W suoraveto takamoottoria ja BBSHD keskimoottoria, mutta noin 7kg takamoottori muutti jousitusta tosi huonoksi, olisi varmaan saanut kunnollisella ilmaiskarilla toimimaan. Sitten taas BBSHD ei sopinut ihan heittämällä paikalleen, koska matkaajassa keskiö on suunniteltu niin, että alaputki jatkuu keskiön alta, joten sille piti tehdä vähän samaan tyyliin sivulevyt kuin Cyclone 3000W moottorissa. En kuitenkaan saanut moottoria riittävän tukevasti kiinni ja sivulevyt vääntyili polkiessa. Käytän yleensä avustusta vain ylämäissä ja joskus kovassa vastatuulessa, joten tuo välitetty 250W etumoottori sopii itselle parhaiten, koska se ei vastusta oikeastaan yhtään ilman sähköjä ajaessa vaikka rattaat ja kytkimen rullat pyöriikin mukana.


Re: Savenmaan Matkaaja

Lähetetty: 04 Huhti 2019, 18:03
Kirjoittaja ärjy

Vaihtuu kyl mullakin akun paikka tuonne alas, ei käynyt mielessäkään tuonne sijoittaa..
Lähtee takapainoa edes hiukan pois ja repun kuskaaminen helpottuu..
Ensi viikolla saan muuten 52 hampaiset kammet 152mm kammilla, saas nähdä kuinka muuttuu välitykset..


Re: Savenmaan Matkaaja

Lähetetty: 10 Kesä 2019, 20:39
Kirjoittaja ärjy

52hampainen limppu on ollut kuukauden paikallaan, vieläkin saisi olla isompi.. taidan lyhentää kammet 135mm. Jospa sitten olisi lähempänä.
Laikkasin takahaarukasta sen kaaren pois ketjujen puolelta, mahtuu äänettömästi kulkemaan.. haarukka oli terästä, olin alumiinisena sitä pitänyt.. tuskin rupeaa notkumaan sen enempää, putken profiili oli rikottu joten se tukenut mitään..


Re: Savenmaan Matkaaja

Lähetetty: 23 Loka 2021, 11:47
Kirjoittaja Mika Lukumies

Päivitetääs tätäkin hieman. Niinhän siinä sitten kävi, että nälkä kasvaa syödessä ja matkaaja sai taaksekkin moottorin. Edessä Mxus 250W moottori alennusvaihteella jota kontrolloidaan peukkukaasulla. Takana Mxus 1000W suoraveto kadenssitunnistimella jonka puolasin Classic Cycle 20" 46mm vanteelle. 2WD:nä kulkee kyllä tosi hienosti pahempien lumi ja loska mössöjen läpi. Tässä talven aikana olis vielä tarkoitus päivittää siniaalto kontrolleri+regen+CA V3.