Kertokaa minulle

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
TKorho
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 402
Liittynyt: 30 Touko 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

Re: Kertokaa minulle

Viesti Kirjoittaja TKorho »

Pappatrikestähän tulee vielä tarjouskilpailu, kun minäkin haluaisin tarjota sitä omalle äidilleni 80v lahjaksi...!
No, en ehkä oikeasti ole ketään tuossa ahdistelemassa, mutta pappatriken tyyppiselle pyörälle tuntuu olevan tarvetta. Pistä Sakari siihen vähän lisäajatusta (jos tarvii) ja liisaa konsepti jollekin huonossa työtilanteessa olevalle metallipajalle että voivat myydä sitä runkopakettina. Kyllä minäkin osaan laittaa renkaita ja vaijereita paikalle, mutta en säätää putken taivutusta.

Riippuu mikä framekitin loppuhinnaksi tulisi, mutta jotenkin haiskahtaa että tuo voisi oikeasti toimia. Tuskin siitä Sampoa tulisi, mutta voisi myydä ilman myötäjäisiä!

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kertokaa minulle

Viesti Kirjoittaja irakas »

TKorho kirjoitti:

Pappatrikestähän tulee vielä tarjouskilpailu, kun minäkin haluaisin tarjota sitä omalle äidilleni 80v lahjaksi...!
No, en ehkä oikeasti ole ketään tuossa ahdistelemassa, mutta pappatriken tyyppiselle pyörälle tuntuu olevan tarvetta. Pistä Sakari siihen vähän lisäajatusta (jos tarvii) ja liisaa konsepti jollekin huonossa työtilanteessa olevalle metallipajalle että voivat myydä sitä runkopakettina. Kyllä minäkin osaan laittaa renkaita ja vaijereita paikalle, mutta en säätää putken taivutusta.

Riippuu mikä framekitin loppuhinnaksi tulisi, mutta jotenkin haiskahtaa että tuo voisi oikeasti toimia. Tuskin siitä Sampoa tulisi, mutta voisi myydä ilman myötäjäisiä!

Ohoh! Tampereesta olisi voinut tullut kolmas paikka, jossa olisin voinut esitellä Pappatrikeä Turun reissulla, mutta kävikin niin, että menenkin junalla eikä koeajoja nyt ole muissakaan paikoissa.

Olen aloittanut tekemään Pappatriken tyyppistä trikeä SH23:a, joka on muuten aika samanlainen kuin SH22, mutta ohjaus on yksinkertaisempi. Se tapahtuu suoraan etuhaarukoiden yläpäästä. Myös AL-runkoista varten olen tehnyt kokeiluja Tecno Weldillä, mutta hankalalta tuntuu toistaiseksi. Kevyempi nojakki olisi myös ikääntyneelle parempi. Kun pääsis oikein tigillä alumiinia hitsaamaan! :mrgreen:

Vois kokeilla tarjota suunnitelmaa joillekin paikallisille pajoille, jos joku vaikka innostuisi. :roll:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Kertokaa minulle

Viesti Kirjoittaja ki »

Nojanalle kirjoitti: 21 Heinä 2013, 09:15

http://youtu.be/hs5o_f20ZtE Itse suosittelen Hasea , sillä kyseiseen pyörään löytyy paljon lisävälineitä joilla se voidaan tehdä sinulle sopivaksi. Kyseinen pyöräpaja on yksi harvoista joka on ottanut vanhusten ja vammaisten tarpeet huomioon. Kannattaa soittaa Takakenoon Kangasalla. Sieltä voit saada tarvittavaa tietoo ja päästä kojeajaan kettua. :wink:

Mikä Hasen malli tämä on?

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Kertokaa minulle

Viesti Kirjoittaja Härski »

Voinet mennä kyseisen merkin omille verkkosuivuille selvittämään.

https://hasebikes.com/194-0-Liegerad-TRIGO.html

Olisiko vaikka tuollainen, kuin trigo.

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Kertokaa minulle

Viesti Kirjoittaja ki »

irakas kirjoitti: 25 Elo 2013, 14:50
TKorho kirjoitti:

Pappatrikestähän tulee vielä tarjouskilpailu, kun minäkin haluaisin tarjota sitä omalle äidilleni 80v lahjaksi...!
No, en ehkä oikeasti ole ketään tuossa ahdistelemassa, mutta pappatriken tyyppiselle pyörälle tuntuu olevan tarvetta. Pistä Sakari siihen vähän lisäajatusta (jos tarvii) ja liisaa konsepti jollekin huonossa työtilanteessa olevalle metallipajalle että voivat myydä sitä runkopakettina. Kyllä minäkin osaan laittaa renkaita ja vaijereita paikalle, mutta en säätää putken taivutusta.

Riippuu mikä framekitin loppuhinnaksi tulisi, mutta jotenkin haiskahtaa että tuo voisi oikeasti toimia. Tuskin siitä Sampoa tulisi, mutta voisi myydä ilman myötäjäisiä!

Ohoh! Tampereesta olisi voinut tullut kolmas paikka, jossa olisin voinut esitellä Pappatrikeä Turun reissulla, mutta kävikin niin, että menenkin junalla eikä koeajoja nyt ole muissakaan paikoissa.

Olen aloittanut tekemään Pappatriken tyyppistä trikeä SH23:a, joka on muuten aika samanlainen kuin SH22, mutta ohjaus on yksinkertaisempi. Se tapahtuu suoraan etuhaarukoiden yläpäästä. Myös AL-runkoista varten olen tehnyt kokeiluja Tecno Weldillä, mutta hankalalta tuntuu toistaiseksi. Kevyempi nojakki olisi myös ikääntyneelle parempi. Kun pääsis oikein tigillä alumiinia hitsaamaan! :mrgreen:

Vois kokeilla tarjota suunnitelmaa joillekin paikallisille pajoille, jos joku vaikka innostuisi. :roll:

Eteniko suunnitelma? Latviassa on paja joka tekee mm normitadboleja.Tarjoa sinne jos korona ei hidasta.

FredStevens
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Marras 2021, 13:15

Re: Kertokaa minulle

Viesti Kirjoittaja FredStevens »

Tämä on muuten erittäin hyödyllinen aihe vasta-alkajalle. Kokemuksesta puhuakseni minun on melko vaikeaa tehdä valinta niin, että päädyn viihtymään. Kokeilin paria mallia, mutta ne eivät toimineet minulle. Nyt jotain ajateltavaa ja kokeiltavaa Kiitos hyvistä vastauksista.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kertokaa minulle

Viesti Kirjoittaja Pastori »

FredStevens kirjoitti: 05 Marras 2021, 13:27

Tämä on muuten erittäin hyödyllinen aihe vasta-alkajalle. Kokemuksesta puhuakseni minun on melko vaikeaa tehdä valinta niin, että päädyn viihtymään. Kokeilin paria mallia, mutta ne eivät toimineet minulle. Nyt jotain ajateltavaa ja kokeiltavaa Kiitos hyvistä vastauksista.

Vasta-alkajan kantsii kuunnella toi männäkesän podcast sarja - siinä saa kätevästi monesta asiasta hyvän yleiskäsityksen.

https://open.spotify.com/show/7sNlK8YoqHfXFLGHxxTRcT

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Kertokaa minulle

Viesti Kirjoittaja ki »

Härski kirjoitti: 03 Heinä 2021, 02:27

Voinet mennä kyseisen merkin omille verkkosuivuille selvittämään.

https://hasebikes.com/194-0-Liegerad-TRIGO.html

Olisiko vaikka tuollainen, kuin trigo.

Nayttas olevan videon kuvatekstin mukaan Hase lepus comfort liegedreirad "fur senioren".

Liitteet
Screenshot_2021-11-22-01-47-39.png
Screenshot_2021-11-22-01-47-39.png (250.98 KiB) Katsottu 2385 kertaa
Vastaa Viestiin