Punakettu - Hase Kettwiesel

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Nojaski kirjoitti: 27 Loka 2021, 13:51

Akut jo tilasin, moottoria en päässyt tilaamaan, kun Yosepowerin varastosaldo on nolla.
Toivossa kuulemma, että lisää tulee marraskuun puolen välissä tai vähän myöhemmin. Odotellaan.
Ajatukseni on laittaa tuohon 20" etupyörään joku "kitkarengas", ajatellen satunnaisia ajoja talven loskakeleissä.
Voitteko suositella jotain merkkiä ja mallia?
Nykyinen on kooltaan 47-406 20x1.75.

Muutaman talven olen mennyt 50-406 Shwalbe Big Applella Yosen moottorikiekossa.
En tiedä onko se hyvä, mutta en voi moittiakaan.
Jos ajelet paljon lumi/mäkimaastoissa, niin nastarengaskin voisi olla käypäinen.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja PW »

Pohtimaan taas pyörän sähköistystä. Aiemmin keskustelussa mainitut ulkomaan linkit joko eivät johda mihinkään tai tavaraa ei enää ole. Siksipä kotimaisiin tutustumaan, jopa soitin Greencycleen ja Keutroniin. Vaikeeta on kun mainitsee 20" vanteen tulee hiljasta - joko on pitkä toimitusaika - keväällä ehkä tulee (greencycle) tai lähinnä suositellaan pinnaamaan ite vanhalle vanteelle (keutron).
Keutronilla olis se suoraveto 500w napamoottori mutta pitäs sitten pinnata ite vanhalle vanteelle. Kai sekin onnais, ehkä heillä ois pinnat - saattasivat jopa pinnata mutt ei kauheen innokas ollu?
Greencyclellä ois ollu varastontyhjennystarjouksissa suht edullinen paketti (799,-), tekstin mukaan sisälsi kaiken, myös akun mutta puhelimessa nikotteli sen verran oudosti, etten nyt ollenkaan tiedä mitä se paketti sisältää :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja PW »

Pitääkö sitten hommata keskiömoottori? Pystyykö sellasen suoraan asentamaan Ketwieseliin?
Greencyclellä tarjouksessa 899,- koko paketti - 250w.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

PW kirjoitti: 04 Tammi 2022, 12:30

Pohtimaan taas pyörän sähköistystä. Aiemmin keskustelussa mainitut ulkomaan linkit joko eivät johda mihinkään tai tavaraa ei enää ole. Siksipä kotimaisiin tutustumaan, jopa soitin Greencycleen ja Keutroniin. Vaikeeta on kun mainitsee 20" vanteen tulee hiljasta - joko on pitkä toimitusaika - keväällä ehkä tulee (greencycle) tai lähinnä suositellaan pinnaamaan ite vanhalle vanteelle (keutron).
Keutronilla olis se suoraveto 500w napamoottori mutta pitäs sitten pinnata ite vanhalle vanteelle. Kai sekin onnais, ehkä heillä ois pinnat - saattasivat jopa pinnata mutt ei kauheen innokas ollu?
Greencyclellä ois ollu varastontyhjennystarjouksissa suht edullinen paketti (799,-), tekstin mukaan sisälsi kaiken, myös akun mutta puhelimessa nikotteli sen verran oudosti, etten nyt ollenkaan tiedä mitä se paketti sisältää :?

Itse en kyllä pinnais vanhalle vanteelle. Ennen tialisin siihen sopivan tukevamman vanteen . https://hollandbikeshop.com/fi-fi/rigid ... ck-735627/ Esim. tälläisen .

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Voihan sen vanhallekin vanteelle pinnata, mutta kehä on sen verran halpa, että laittaisin uuden ja siten varmasti suoran. Ei siinä paljoa säästä vanhaa käyttämällä.

Helpoiten pinnaongelmasta pääsee viemällä napa pyöräkorjaamolle ja sanoa että ostaisin tähän pinnat(ja vanteen). Näin olen itse aina toiminut eikä ole tarvinnut laskeskella pinnan pituuksia. Aikanaan Kyläkaupassa laittoivat vielä pinnatkin valmiiksi. Itselle ei jäänyt kuin kiristys. Hyvä palvelu siellä :)

Itse puolaus on helppo ja siten turhaan pelätty toimenpide. Foorumilta löytyy ohjeetkin siihen jostain ketjusta :? Tee-se-itse-miehen on pakko tehdä itse :wink: :mrgreen:

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Sähkäri tarvitsee usein 3mm pinnat , että kestävät . Monia niitä pinnannut ja tettänyt pinnat . https://symotic.com/ Täältä tilannut ne. Noin keskimäärin mennyt 70€ per vanne. Kiinan poikien halpa pinnoihin en kyllä sekoisi. Pehmeetä tavaraa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja PW »

Tuo vanhakin vanne on kyllä järeen olonen - sähkömoottori hänessäkin? Kun en saa moottoria tilattua, vielä pitäs vanne ja pinnat eri paikasta? :oops:
Melkeen arvaan mitä paikallisissa korjaamoissa sanosivat kun veisin heille 406 navan ja isohkon suoravetomoottorin :lol:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Onko teillä päin asiakkaita valittavaksi asti :? No, täytyy myöntää että monessa pyöräkorjaamossa on tullut käytyä kolme kertaa kerralla. Ensimmäinen, ainoa ja viimeinen kerta samassa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja PW »

Ehkä oon vaan ennakkoluuloinen.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja PW »

Kyllä nää mainitut sähkösarjakauppiaatkin vaikutti hieman siltä, ett asiakkaita on - ei tartte omituisia vannekokoja miettiä saati muuta?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojaski
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2021, 17:43

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja Nojaski »

Minäkin jäin jumiin projektin kanssa, mutta tänään Yosepowerin sivuille oli 20 tuuman sarja tarjolla.
Tilasin heti. Varmaankin ensi viikolla pääsen asennushommiin.
Akut hankin jo syksyllä. Ne tulivat noin viikossa.
Tässä vielä linkki ko. sarjaan.
https://yosepower.com/collections/e-bik ... -motor-kit

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja PW »

Nojaski kirjoitti: 04 Tammi 2022, 18:39

Minäkin jäin jumiin projektin kanssa, mutta tänään Yosepowerin sivuille oli 20 tuuman sarja tarjolla.
Tilasin heti. Varmaankin ensi viikolla pääsen asennushommiin.
Akut hankin jo syksyllä. Ne tulivat noin viikossa.
Tässä vielä linkki ko. sarjaan.
https://yosepower.com/collections/e-bik ... -motor-kit

Sanoo: sivustoon ei saada yhteyttä :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojaski
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2021, 17:43

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja Nojaski »

Itse kyllä pääsen edelleen Yosepower sivulle.
Onkohan sinulla nyt joku selainongelma.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja PW »

Nojaski kirjoitti: 04 Tammi 2022, 19:08

Itse kyllä pääsen edelleen Yosepower sivulle.
Onkohan sinulla nyt joku selainongelma.

Varmaan - tässä välissä on puhelinkin vaihtunu mut silti tökkii ja vain nää yosepowerinsivut?
Kaikki on vastaan! Onneks ees pokasaha puoltaa :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jori »

20" vanteelle 500W suoravetomoottori tarvitsee niin lyhyet pinnat, että voivat olla suoraan säteittäisesti, enintään kerran ristiin. Tuollainen puolaus ei ole maailmanihme. PInnat ovat niin lyhyet, etteivät ulotu vääriin reikiin. :mrgreen:

Tuo Yosepoweriin kuvan vanne ei varmasti ole 20-tuumainen. Ihan helvetisti ärsyttää, kun nämä nettikaupat laittavat saman kuvan erikokoisille romppeille. Yosepower ei ole ensimmäinen, eikä ainoa. :evil:

Minulla on CF-MBB Tavaratandemissa ongelmana vanhalle vanteelle puolattu napamoottori. Vanne on (lähes :oops: ) suora, mutta jotenkin vanne on kulunut niin, että vannejarru ottaa epätasaisesti. Tämä on hankalaa liukkaalla, kun takapyörä lähteekin luistoon jarrun tiukalla kohdalla. Pitäisi siis hankkia uusi vanne ja puolata tuo moottori sille.

TÄmä nykyinen on vanhalle lähes puhkijarrutetulle vanteelle toisesta pyörästä varastetuilla pinnoilla puolattu viritys. Tuossa minun 250 W suoravetoisessani on tasan 180 mm pinnanreikähalkaisijaiset laipat 38,5 mm etäisyydellä toisistaan. Jos tuohon laittaisi 406 vanteen, ei pinnoille jäisi pituutta kuin summittain 80 mm. Minä tarvitsen 559 vanteelle noin 160 - 180 mittaiset riippuen siitä puolaanko ristiin. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin