Maxarya

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Eikös tonne kuulu piitahna ja kiilelevyt väliin . Muuten voipi noutja tulla niille.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

Eli se kuori toimii jäähdytsripana, ei nuo levyt?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

Nojanalle kirjoitti: 22 Touko 2021, 12:21

Eikös tonne kuulu piitahna ja kiilelevyt väliin . Muuten voipi noutja tulla niille.

Mihin väliin? Niitten levyjen ja transistorien välissä ei miusta ollu mitään, paitsi yks oli kuumaliimalla kiinni.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

PW kirjoitti: 22 Touko 2021, 14:46
Nojanalle kirjoitti: 22 Touko 2021, 12:21

Eikös tonne kuulu piitahna ja kiilelevyt väliin . Muuten voipi noutja tulla niille.

Mihin väliin? Niitten levyjen ja transistorien välissä ei miusta ollu mitään, paitsi yks oli kuumaliimalla kiinni.

Kyllä yleensä jäähdytinlevyn ja transistorin väliin olen laittanut . Ruuvinkin väliin laittanut muovi holkin eristeeksi .

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

Eilen hävis veto kesken ajon rouvalta :? Näyttö ilmottaa 40,6V jännitettä mutt mitään ei kaasukahvasta tapahu :? Liitoksia vähän puristelin mutt ei mitään eloo :?
On nää sähkövehkeet yksiä perkeleitä, en muuta sano :twisted:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti: 02 Kesä 2021, 09:57

Eilen hävis veto kesken ajon rouvalta :? Näyttö ilmottaa 40,6V jännitettä mutt mitään ei kaasukahvasta tapahu :? Liitoksia vähän puristelin mutt ei mitään eloo :?
On nää sähkövehkeet yksiä perkeleitä, en muuta sano :twisted:

Aatteleppa sähköverojakin!

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti: 02 Kesä 2021, 09:57

Eilen hävis veto kesken ajon rouvalta :? Näyttö ilmottaa 40,6V jännitettä mutt mitään ei kaasukahvasta tapahu :? Liitoksia vähän puristelin mutt ei mitään eloo :?
On nää sähkövehkeet yksiä perkeleitä, en muuta sano :twisted:

Osta kerralla uus koko sähkösetti, jos ajaminen kiinnostaa enemmän kuin sähköjen harrastaminen.

Kotimaasta vielä ostaa ja kyselee tarkasti takuun toimintaa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

Vilijami kirjoitti: 02 Kesä 2021, 10:47
PW kirjoitti: 02 Kesä 2021, 09:57

Eilen hävis veto kesken ajon rouvalta :? Näyttö ilmottaa 40,6V jännitettä mutt mitään ei kaasukahvasta tapahu :? Liitoksia vähän puristelin mutt ei mitään eloo :?
On nää sähkövehkeet yksiä perkeleitä, en muuta sano :twisted:

Osta kerralla uus koko sähkösetti, jos ajaminen kiinnostaa enemmän kuin sähköjen harrastaminen.

Kotimaasta vielä ostaa ja kyselee tarkasti takuun toimintaa.

Niin kai shit :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti: 02 Kesä 2021, 11:48
Vilijami kirjoitti: 02 Kesä 2021, 10:47
PW kirjoitti: 02 Kesä 2021, 09:57

Eilen hävis veto kesken ajon rouvalta :? Näyttö ilmottaa 40,6V jännitettä mutt mitään ei kaasukahvasta tapahu :? Liitoksia vähän puristelin mutt ei mitään eloo :?
On nää sähkövehkeet yksiä perkeleitä, en muuta sano :twisted:

Osta kerralla uus koko sähkösetti, jos ajaminen kiinnostaa enemmän kuin sähköjen harrastaminen.

Kotimaasta vielä ostaa ja kyselee tarkasti takuun toimintaa.

Niin kai shit :?

Uusissa on uudet viat. :roll:

Lähes kaikki sähkömoottorin luotettavuus on kiinni moottorinohjaimen ohjelmista. Mikähän siinä on, ettei näihin monianturillisiin sähkövehkeisiin tehdä diagnostiikkaohjelmia, jotka suoraan kertoisivat, mikä se on, joka ei toimi. :evil:

Tuollainen hal-anturillinen moottorinohjain on monimutkainen laite –jarru- ja poljinantuireineen vieläkin monimutkaisempi. Niin monimutkainen, että lakkaa toimimasta aina heti, kun yksikin liitos tai anturi vähänkin reistaa. :?

Niihin pitäisi tehdä safe mode toiminto, joka pyörittäisi moottoria maltillisella jännitteellä ilman mitään anturia. Tällainen voisi toimia tietenkin vasta kun pyörä on polkemalla saatettu liikkeelle, mutta sillä pääsisi aina kotiin ja voisi ajella normaalisti sinä aikana, kun korjailee anturivikoja. :D

Muuten olen sitä mieltä, että sähkömoottorit muuttuvat taajuusmuuttajaohjatuiksi myös ajoneuvoissa. Teslassa niin jo on. Kestomagneettisynkronimoottorit antavat kyllä hyvän momentin, mutta ovat vikaherkkiä ohjauksensa puolesta.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jori kirjoitti: 02 Kesä 2021, 12:57

Lähes kaikki sähkömoottorin luotettavuus on kiinni moottorinohjaimen ohjelmista. Mikähän siinä on, ettei näihin monianturillisiin sähkövehkeisiin tehdä diagnostiikkaohjelmia, jotka suoraan kertoisivat, mikä se on, joka ei toimi. :evil:

Tuollainen hal-anturillinen moottorinohjain on monimutkainen laite –jarru- ja poljinantuireineen vieläkin monimutkaisempi. Niin monimutkainen, että lakkaa toimimasta aina heti, kun yksikin liitos tai anturi vähänkin reistaa. :?

Niihin pitäisi tehdä safe mode toiminto, joka pyörittäisi moottoria maltillisella jännitteellä ilman mitään anturia. Tällainen voisi toimia tietenkin vasta kun pyörä on polkemalla saatettu liikkeelle, mutta sillä pääsisi aina kotiin ja voisi ajella normaalisti sinä aikana, kun korjailee anturivikoja. :D

Tuohon pulmaan on jo ratkaisu. Mulla on yleinen kt-lcd3 näyttö sähkösetissä. Siitä näkee vikakoodit ja pystyy ottamaan valikosta antureita pois pelistä. Tuo kt-lcd3 on -minun mielestäni- perusvaatimustaso. Mulla ja janxilla on noin 200€ Yosepower kiinansetit tuolla kt-lcd3 näytöllä. Itselläni on toiminut moitteetta jo muutaman vuoden.

Viimeksi muokannut Vilijami, 02 Kesä 2021, 21:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

https://www.greencycle.fi/page/15/ohjeet tuolta voi halukkaat tarkemmin tutustua aiheeseen.

Liitteet
1B68B3A2-3B61-4EB1-A868-0BC2E62DB9F6.jpeg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Toki olemassa olevaan sarjaankin voi tilata pelkän kontrollerin ja näytön, mutta sitten pitää osata vastata parametrikysymyksiin, ennen kuin homma alkaa toimia. Taitaa olla aika isotöinen selvitellä nuo?

Liitteet
BA0064F0-C25E-4591-A65D-C336BE035EE5.jpeg
Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Härski »

Ei oo isotöinen.

Eipä siinä tainnut montaa muuttujaa olla.. Yks oli moottorin napaluku ja toinen muistaakseni mahdollinen välitys-suhde. Toimii vaikka mitä sinne asetuksiin laittaa mutta näyttö näyttää silloin puuta heinää.

Yksi oli muuten vielä poljinanturin magneettiluku.

Tuubissa on hyviä ohjeita, jotta ei kannata hommaa ainakaan pelätä. Mulla hajos greencykkelin alkuperäinen ja tilasin itämaista vaihturin. Jos mä sain toimii sen nii saa muutkin.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

Miten saisin tuon näytön siihen asennettua kun en kontrolleriakaan saanu? Menee kaikki nuo ohjeet korkeelta yli hilseen :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

Kaivoin tän kulkineen esiin, järkyttävältä tuntuu 100mm kampien jälkeen 170mm kammet :shock:
Pyörä toimii, sähköt ei edelleenkään vaikka oishan ne voinu korjaantua talvilevon aikana :mrgreen: Näytön mukaan akussa talvenjäljiltä 40V jännitettä, akku siis lienee kunnossa. Ei mitään hajuu, miten saisin tuohon sähköt kuntoon :? Pitää viel tutkailla pyörän piuhat ja tämä ketju, jotta muisti palautus. Lappeenrannan sähköpyörämieskään ei enää vastannut viestiini :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin