Kuntopyörä

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

https://www.hobbyhall.fi/web/store/urhe ... kuntopyora?
Kuva
Talvi vaikeuttaa minun liikunnan harrastusta , niin myös monen muun . Päätin siirtyä sisä pyöräilyyn , olohuone saa uuden kalusteen . :roll:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mun kuntopyörä on tällainen

yksipyorainen.jpg
yksipyorainen.jpg (46.87 KiB) Katsottu 9939 kertaa

Hiki tulee vaikka olisi pakkasta kuinka, eikä ajoviima viilennä liikaa kun nopeus on hölkkävauhtia. Ihan peilijäällä vaatisi nastarenkaan, mutta lumipolanteella jopa mukavempi ajaa kuin kuivalla asfaltilla.
Kuntopyörät näyttää kaikilla sellaisen omistavilla tuttavilla olevan muussa käytössä, pyykinkuivaustelineinä tms. Itsekkin olen yhden ostanut, maksoi 12euroa, oli halpa todeta ettei oo mun juttu.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Nojanalle kirjoitti:

Kuva
Talvi vaikeuttaa minun liikunnan harrastusta , niin myös monen muun . Päätin siirtyä sisä pyöräilyyn , olohuone saa uuden kalusteen . :roll:

Hauskan näköinen. Onko kampisarjan Q huomattavasti leveämpi kuin tyypillisessä nojakissa ? Entä ajaminen ja -asento ? Jotta tukisi sitten ulkosalla ajamisessa tarvittavien lihasten (ja kunnon) ylläpitoa...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tärkeintä että Äijä pahanen liikkuu talvellakin. Kun pakkanen ja minä emme sovi enään yhteen. Uimaan ei viitsi joka päivä lähtee. Mikään intensiivinen harjottelu pelkään pyöräilyyn ei ole tarpeen, pääasia että liikkuu jonkin verran . Muutenkin kuin jääkaapin ja tietokoneen väliä kuvannollisesti.
Kaikki me emme ole saaneet samoja lähtökohtia lapsena ja nuoruudessa sairastetut pitkät sairaudet syövät vahvempaakin keloa hitaasti. :mrgreen:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja jori »

Valitsit sitten alaohjatun. ;)
Laita oikea nojakin penkki ja kallista reilusti taakse, niin tulee lokoisampi asento ja jaksaa ajella tv-shopitkin läpi. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Pääsee mys polkeen käsin . Saa harjoitust nuo nolla muskelitkin. :mrgreen:

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Nojanalle kirjoitti:

Talvi vaikeuttaa minun liikunnan harrastusta , niin myös monen muun . Päätin siirtyä sisä pyöräilyyn , olohuone saa uuden kalusteen . :roll:

Vaikuttaa vähän kalliilta. Minä ostin oman nojamallisen Raleighini Hobbyhallista silloin, kun niitä edellisen kerran täällä mainostettiin. Siitä on jo pari kolme vuotta aikaa. Hinta oli mielestäni kiva 39,90 eur.

Fillari lienee tarkoitettu naisille, koska penkin säätövara ei riittänyt minulle, mutta se ratkesi lisäämällä kakkosnelosta penkin alle korokkeeksi. Ihan hyvin se on toiminut jo muutaman vuoden. Sille ei tosin mitään mahda, että kuten kuntopyöräily aina, se on äärimmäisen tylsää, vaikka kuinka yrittäisi katsoa samalla uutiset ja urheiluruudun.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja tavasti »

ajarmala kirjoitti:

Vaikuttaa vähän kalliilta. Minä ostin oman nojamallisen Raleighini Hobbyhallista silloin, kun niitä edellisen kerran täällä mainostettiin. Siitä on jo pari kolme vuotta aikaa. Hinta oli mielestäni kiva 39,90 eur.

Fillari lienee tarkoitettu naisille, koska penkin säätövara ei riittänyt minulle, mutta se ratkesi lisäämällä kakkosnelosta penkin alle korokkeeksi. Ihan hyvin se on toiminut jo muutaman vuoden. Sille ei tosin mitään mahda, että kuten kuntopyöräily aina, se on äärimmäisen tylsää, vaikka kuinka yrittäisi katsoa samalla uutiset ja urheiluruudun.

Itsellä oli se sama vehje työtuolina pari vuotta, tai jotain. Penkin putkea jatkettiin, ja penkinkin askartelin uusiksi itse. Totesin, että aika vähän töitä tehdessä tulee poljettua, ja nyt teen työt enimmäkseen seisten, tai jos istun, niin jumppapallolla.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Ei tarvinnut jatkaa putkia ja säätöjä riittää pitenmällekin. Olohuone sai arvoisensa kalusteen. Nyt pääsee Mummukka ja Äijänkäppänä riehuun uudella tavalla vanhuuren päivillään . :mrgreen:

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Nojanalle kirjoitti: 27 Tammi 2014, 21:31

Ei tarvinnut jatkaa putkia ja säätöjä riittää pitenmällekin. Olohuone sai arvoisensa kalusteen. Nyt pääsee Mummukka ja Äijänkäppänä riehuun uudella tavalla vanhuuren päivillään . :mrgreen:

Raleigh lähti toiselle käyttäjälle. Tällä tuli sotkettua sit yli 20th./km . Ei muuta kuin uutta peliin ja nykyaikaisempaa .
https://www.kuntokauppa.fi/fitnord-cycl ... ekumbentti ja siihen laitoin viellä jonkinaikaa poljettua tälläisen .
https://www.kuntokauppa.fi/sveltus-tasapainotyyny Sen päällä tänä aamunna poljeskelin ja täytyy sanoo että polkeminen muuttui toisenlaiseksi tyystin . Nyt lantion ja vatsankin lihakset sai uutta työtä .
Uudella kuntopyörällä olen nyt jo polkenut noin 600km . Tammikuussa sen mulle Tampereelta toimittivat .
Nyky pyörän kunto-ohjelmat ainakin mulle riittävät . Parasta on vanhaan nähden että näkee polkemisen watit . Sitä olen kaivannut. Ostin tämän sen kunniaksi , kun siiryin sit lopullisesti vanhuus eläkkeelle . Kunnostaa kannattaa pitää
huolta silloinkin . Voipi jokusen elin vuoren pappara viellä saada . Pieni kiusa sekin eläkelaitoksille. . :twisted: :twisted:

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Joidenkin mielestä kuntopyöräily on tylsää . Ei minun mielestä , YouTube on täynä mitä mahtavimpia ja innostavia filmejä .
Esim . näitä siellä vaikka kuinka . Tai sit seuraa joidenkin recumbent matkaajien reissuja . Eläytyy mukaan ja polkee.
Tää eläytyminen tietysti on tärkeetä . Näitäkin seuraamalla aika kuluu mukavasti .
Keskimäärin poljeksin 5pv. viikossa noin 90min /kerta ja matkaa kertyy noin reilut 40km . Tässä uudemmassa äänettymyys pyörän osalta on parasta , kun ajattelee muita kansakulkioita. Naapureita ja nukkujia. Itse kun olen aamu ihminen ja en tykkää ketään herättää turhilla äänillä .
Mitä tulee tähän uuteen pyörään , sen muutamat lisätoiminnat ovat mukavat . Kertoo Watit poljettaessa ja kampikierokset .
Näkee suoraa mihin kehitys on menossa. Sekä monipuoliset ohjelmat ja sykerajat jotka ohjaavat liian rasituksen suorittamista.
Tärkeinä on että kuntoilee sillä tavalla mihin pystyy ja mikä on mukavaa . Mikä toisen mielestä on turhaa . Tai tylsää on heidän asia . Kukin taaplaa tavallaan ja vääntää omaa elämää eteenpäin . 8) 8)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja PW »

Parempi kai se ois polkee mukana - ite vaan makaan sohvalla ku katon tubee :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja wwhv »

wattimittarivehkeeksi varsin edullinenkin...
onnea uudelle välineelle :)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuntopyörä

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Vuosi jo kulunnut sisällä polkiessakin . Tänään tuli mittariin sit 5th./km . Mitään suurempaa moitittavaa ei ole ollut . Lisäksi tuo tasapainotyyny on parantanut sopivasti alaselän lihaksistoa.
Itse suosittelen kyllä kaikille, jolle tuo kylmässä sotkeminen ottaa koville. Netti on täynä hyviä virtuali ohjelmia. Pääsee maastoon , tai sitten kunnon asfalti poljentaan.
8) 8)

fitnord-cyclo-300r-recumbent-00_fullres.jpg
screenshot-2020-11-24-balance-balance-disc_orig.png
screenshot-2020-11-24-balance-balance-disc_orig.png (231.92 KiB) Katsottu 2661 kertaa


Lisäsin havainnekuvat -jori

Vastaa Viestiin