Helsingin velodromille loppukesästä?

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
kristiansalikoski
Viestit: 140
Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:22

Helsingin velodromille loppukesästä?

Viesti Kirjoittaja kristiansalikoski »

Terve,

Olisiko innokkaita lähtemään mukaan ja haastamaan itseään vaikkapa tunnin ajoon Helsingin velolle loppu kesästä?

Velo sateisena heinäkuun päivänä
Velo sateisena heinäkuun päivänä

Mikäli velolla tai sen sisäisellä kentällä ei ole varauksia niin siellä pääsee kuivalla kelillä polkemaan seuraavan infon mukaisesti

Itse aion käydä harjoittelemassa viikolla mutta joku viikonloppu voisin mielelläni lähteä porukalla jos olisi tulijoita

**

Velodromi on avoinna kesäisin, toukokuun alusta syyskuun loppuun. Velodromille on vapaa pääsy Helsingin kaupungin avoimilla ratapyöräilyvuoroilla. Avoimet vuorot ovat arkisin ti-pe 08-17 ja la-su 08-12.

Tarkat päiväohjelmat löydät Helsingin kaupungin sähköisestä varausjärjestelmästä. ​

https://asiointi.hel.fi/wps/portal/sahk ... jIgAm23ny/

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Helsingin velodromille loppukesästä?

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

kristiansalikoski kirjoitti: 26 Heinä 2022, 14:45

Olisiko innokkaita lähtemään mukaan ja haastamaan itseään vaikkapa tunnin ajoon Helsingin velolle loppu kesästä?

Olen tuolla velodromilla Helsingin Lowridessa vuonna yksjakaks (tjsp.) ajanut Milanilla yhden kierroksen. Ei ollut kivaa, koska radan kallistus oli aivan liian jyrkkä. Olisi pitänyt ajaa ainakin kahtasataa, jotta keskeisvoimat olisivat kompensoineet radan kallistuksen. Mutta ei kyennyt moiseen nopeuteen... Enää ei, kiitos.

Mielellään lähtisi vaikka jollekin ovaalille ajamaan tunnin ajoa, edellyttäen, että sillä ei ole kallistettuja kaarteita.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Helsingin velodromille loppukesästä?

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Samanlaiset kokemukset kuin Arilla kinnerillä on mulla trikellä ajosta velodromilla......Mites tuo Malmin lentokenttä? Tulen paikalle jos ei vuorotyöt
osu kohdalle. Tosin meinaan käydä siellä muutenkin vielä muutaman kerran.....

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

kristiansalikoski
Viestit: 140
Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:22

Re: Helsingin velodromille loppukesästä?

Viesti Kirjoittaja kristiansalikoski »

Kävin itse viikko sitten tutustumassa Malmin kenttään kinnerillä

Kentän kiitoteiden rakeinen asvaltti oli ainakin itselleni hämmentävän huonosti rullaavaa.

Tuntui kun olisi ajanut jarrut päällä. Rullasi paremmin kenttää kiertävällä hiekkatiellä ;)

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Helsingin velodromille loppukesästä?

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

kristiansalikoski kirjoitti: 27 Heinä 2022, 23:49

Kävin itse viikko sitten tutustumassa Malmin kenttään kinnerillä
Kentän kiitoteiden rakeinen asvaltti oli ainakin itselleni hämmentävän huonosti rullaavaa.

Ei liity mitenkään tähän, mutta ihan sama on Eestissä niiden öljysorateillä: myös ne ovat karkealla kivellä päällystettyjä, joten kapeilla koviksi pumpatuilla renkailla niillä teillä ei pääse juuri minkäänlaista vauhtia...

Joku rengastehdas saisi valmistaa meille kinneristeille ja trikestereille asialliset vyörenkaat, joilla voisi ajaa myös karkealla kestopäällysteellä mukavasti ja kevyesti. Jooko?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Helsingin velodromille loppukesästä?

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Ajoin siellä lentokentällä Questillä kesäkuun lopulla 101.22 km aikaan 2:21:46, ei siitä reissusta minulle
jäänyt kyllä mielikuvaa erikoisen huonosta rullaavuudesta........

Edessä taitaa olla Schwalbe Pro One 28-406 ja takana Continental Grand Prix 5000 32-622

edit: jotain touhuavat siellä, sisäänkäynti päärakennuksen läheltä oli suljettu ja jotain työkoneita ym.kentällä

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Helsingin velodromille loppukesästä?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

ajarmala kirjoitti: 28 Heinä 2022, 01:35

Joku rengastehdas saisi valmistaa meille kinneristeille ja trikestereille asialliset vyörenkaat, joilla voisi ajaa myös karkealla kestopäällysteellä mukavasti ja kevyesti. Jooko?

Sitä odotellessa voi ajella 55mm Big Appleilla. 2 bar paineilla menee soralla ihan yllättävän kivasti, jopa 406 koossa.
On muuten iso ero kun vertaa 50 ja 55mm BA:a toisiinsa.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Helsingin velodromille loppukesästä?

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Vilijami kirjoitti: 28 Heinä 2022, 19:41
ajarmala kirjoitti: 28 Heinä 2022, 01:35

Joku rengastehdas saisi valmistaa meille kinneristeille ja trikestereille asialliset vyörenkaat, joilla voisi ajaa myös karkealla kestopäällysteellä mukavasti ja kevyesti. Jooko?

Sitä odotellessa voi ajella 55mm Big Appleilla. 2 bar paineilla menee soralla ihan yllättävän kivasti, jopa 406 koossa.
On muuten iso ero kun vertaa 50 ja 55mm BA:a toisiinsa.

Arin kinneri ei pahemmin käänny jos siihen asentaisi noin leveät renkaat.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Helsingin velodromille loppukesästä?

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Wacky kirjoitti: 28 Heinä 2022, 19:43

Arin kinneri ei pahemmin käänny jos siihen asentaisi noin leveät renkaat.

Eikä tarvita edes Big Appleja, pelkkä 40-406 Tryker riitti: rengas ei mahtunut edes pyörimään pyöräkotelossa, saatikka kääntymään...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Vastaa Viestiin