Alan huoltamaan Fuegoa ennen kesää.
Tilattu Pieteriltä varaosiksi ainakin vaijerin suojaputket ja uudet, lyhyempivartiset peilit sekä 2x2 kpl ketjurullia.
Pitkävartisetkin B&M-peilit olivat loistavia, mutta omista kokemuksista johtuen uskon, että joku automaaginen pakanajumala on kironnut ne ja joka ikisellä kuviteltavissa olevalla esineellä ja asialla on yliluonnollinen kyky osua noihin peileihin! Ajan kanssa varren pallopää ei enää pysy siinä asennossa, johon se on kiristetty. En osaa tuon paremmin sanoin kuvailla miten tilastollisesti epätodennäköisen usein AINA jokin on osunut niihin, oli tilanne tai pyörän sijoitus mikä hyvänsä. Toivon että lyhyempivartiset eivät joudu meitä suurempien voimien syynin alle samalla tavalla.
Vaijereita en vielä vaihda, koska entisetkin pelittävät. Sitäpaitsi kun se aika tulee, niin ohjaustangon sisäänmeno- ja ulostuloaukot täytyy hioa koska, ne kuluttavat vaijerit puhki.
Fuegossa on siis kaksi helposti korjattavaa tyyppivikaa: Nuo yllämainitut ohjaustangon aukot sekä ketjun hakkaaminen takahaarukkaa vasten isoissa töyssyissä.
Työlista itselle muistiin:
-Osta RAL 3003 -maalikynä
-Selvitä mikä lakka käy parhaiten jauhemaalatulle rungolle ja osta se (normaalistihan se ei tarvitse lakkaa).
-Osta 3M -helikopteriteippiä.
-Puhdista pyörä.
-Vaihda rullat.
-Maalaa kahden naarmun yli.
-Lakkaa uusi maalipinta nätisti.
-Suojateippaa takahaarukka helikopteriteipillä.