No niin, muutama kilometri on Pelsoa testattu, tässä fiiliksiä. Vertailin pyörää lähinnä omaan Slyway:hin joka onkin kaksonen pelsolle.
Pelson keskiö 2cm alempi ja istuinkorkeus samoin. Akseliväli 15cm pidempi, painoa Pelsolla 14kg, slywayllä 13 kg. Pelso oli rauhallisempi ajettava, molemmat kohtuu sporttisia. Ylämäkeen Pelso parempi, superman tangosta saa kivasti voimia väännettyä polkimiin. Tankoa voi säätää miten haluaa, mutta olen yhä tilleri tyylisten tankojen ystävä.
Pelso ei rullannut hyvin, Premnaksen lowraceri karkasi alamäissä. Syykin löytyi, huonosti rullaavat paksut renkaat. Menin Turun velolle ja testasin neljän kierroksen watit niin että ajoin aina saman matkan samassa ajassa. Hirveä ero eri kiekoilla, 198w paksut renkaat, 158w kilpapyörän kilparengaskiekko edessä, 137w tuplakisakiekot. Slyway vei135w, yhä identtiset kaksoset. Vertailun vuoksi kisapyöräni NoCom tarvitsee 119w samoissa olosuhteissa, eli nopea Pelso on - oikeilla renkailla ja kiekoilla.
Etupuomi oli jäykkä, ei heilu sivuille ede runtatessa täysillä. Voimansiirto hiljaisin ja tehokkain nojakeistani. Rakenteen laatu täydellinen.
Suosittelen Pelso Brevettiä sporttikuskeille ja pitkille maantiematkoille.