Maxarya

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

Kaarikinnerin tallista päätyi meidän takakonttiin otsikon mukainen kulkine, Annin koekäyttöön josko sopis hänelle.
Pyörässä on edessä vanha 250w napamoottori, se piti käydessään jonkinlaista normaalista poikkeavaa ääntä. Koeajoin pyörän ja huomasin, ett moottori käy vain n. 10 sek kerrallaan. Kun löysäs kaasun ja kääns taas päälle, sama 10sek käyntiä ja hiljeni. Tää vika oli ilmestyny talven talliseisokin aikana. Mikähän vois tuon aiheuttaa? Kontrollerihan sitä kai pätkii mutta miksi?

Viimeksi muokannut PW, 28 Tammi 2021, 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Kaarikinnerin tallista päätyi meidän takakonttiin otsikon mukainen kulkine, Annin koekäyttöön josko sopis hänelle.
Pyörässä on edessä vanha 250w napamoottori, se piti käydessään jonkinlaista normaalista poikkeavaa ääntä. Koeajoin pyörän ja huomasin, ett moottori käy vain n. 10 sek kerrallaan. Kun löysäs kaasun ja kääns taas päällä, sama 10sek käyntiä ja hiljeni. Tää vika oli ilmestyny talven talli seisokin aikana. Mikähän vois tuon aiheuttaa? Kontrollerihan sitä kai pätkii mutta miksi?

Olisiko akussa yksi heikko kenno(ryhmä), jolloin tehoa tulee vain tuon lähes kuolleen kenno(ryhmä)n verran ennen kuin sen jännite laskee niin paljon, että suojapiiri tai moottorinohjain luulee akun olevan loppu. BMS/suojapiiri tasaa tilanteen lataamalla tuota kennoa kunnes jännite taas on ylhäällä ja moottorinohjain toimii jälleen -sen kymmenen sekuntia, kunnes tuo kenno(ryhmä) on taas tyhjä ja suojapiiri katkaisee. JOtain tuollaista kuvittelisin. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

Akku on kuulemma ihan uus :? Mietin, ett eikö ohjain osaa lukea uutta akkua tai jotain?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Onko se semmonen jota pitää polkea että avustaa? Poljinanturissa kosketushäirö, lopettaa avustamisen kun luulee että kukaan ei polje?

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:

Onko se semmonen jota pitää polkea että avustaa? Poljinanturissa kosketushäirö, lopettaa avustamisen kun luulee että kukaan ei polje?

Poljin anturin johto irrotettu, toimii "kaasukahvalla".

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja samuel »

Minkälaista se poikkeava ääni on? Vinkunaa, jurinaa, laahausta? Meikällä omassa piti jurinaa eikä halunnut lähteä pyörimään ilman alkupyöräytystä. Syynä oli yhden vaiheen kosketusvika.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

samuel kirjoitti:

Minkälaista se poikkeava ääni on? Vinkunaa, jurinaa, laahausta? Meikällä omassa piti jurinaa eikä halunnut lähteä pyörimään ilman alkupyöräytystä. Syynä oli yhden vaiheen kosketusvika.

Olisko lähinnä jurinaa mutta lähti kyllä pyörimään helposti ja vapaana pyöri nätisti.
No kunhan päästään kotiin, pitää ihmetellä tarkemmin.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Maxarya

Viesti Kirjoittaja ajou »

Samaisella akulla on ajettu vain viime ajokausi. Minä veikkaan, että moottorin jurina ( kuulostaa muoviselta ) ja tuo vedon katkeaminen ovat eri asioita. Moottori on halpa Kiinan peli ja hankittu 2016.
Tämä on sikäli mystistä, että pyörä on ollut talven lämpimässä tallissa ja toimi siis syksyllä hyvin! No Mr Murphy on osallistunut elämääni ennenkin.
No onneksi tässä ei nyt vielä tehty kauppoja
Enpä minä olisi pyörää jollekin tuntemattomalle tuossa kunnossa antanutkaan.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
Ralii
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 504
Liittynyt: 06 Tammi 2009, 20:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Ralii »

Jos saat jännitteet mitattua samalla kun käytät moottoria niin voi selvitä mikäli vika on tai ei ole akussa. Tuo on varmaan helpoimpia juttuja varmistaa.

Optima Baron | 1kw Velogatti

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja PW »

ajou kirjoitti:

Samaisella akulla on ajettu vain viime ajokausi. Minä veikkaan, että moottorin jurina ( kuulostaa muoviselta ) ja tuo vedon katkeaminen ovat eri asioita. Moottori on halpa Kiinan peli ja hankittu 2016.
Tämä on sikäli mystistä, että pyörä on ollut talven lämpimässä tallissa ja toimi siis syksyllä hyvin! No Mr Murphy on osallistunut elämääni ennenkin.
No onneksi tässä ei nyt vielä tehty kauppojaKuva
Enpä minä olisi pyörää jollekin tuntemattomalle tuossa kunnossa antanutkaan.

Joo, jurina vois johtuu muovisten hammasrattaiden kulumisesta tai vaan rasvan puutteesta.
Ja tarkotus miulla on vaan selvittää pyörän vikaa, ei millään tavalla moittia pyörän omistajaa/myyjää ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja ajou »

PW kirjoitti:

Ja tarkotus miulla on vaan selvittää pyörän vikaa, ei millään tavalla moittia pyörän omistajaa/myyjää ;)

En kokenut tätä mitenkään moitteena Kuva.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:
ajou kirjoitti:

Samaisella akulla on ajettu vain viime ajokausi. Minä veikkaan, että moottorin jurina ( kuulostaa muoviselta ) ja tuo vedon katkeaminen ovat eri asioita. Moottori on halpa Kiinan peli ja hankittu 2016.
Tämä on sikäli mystistä, että pyörä on ollut talven lämpimässä tallissa ja toimi siis syksyllä hyvin! No Mr Murphy on osallistunut elämääni ennenkin.
No onneksi tässä ei nyt vielä tehty kauppojaKuva
Enpä minä olisi pyörää jollekin tuntemattomalle tuossa kunnossa antanutkaan.

Joo, jurina vois johtuu muovisten hammasrattaiden kulumisesta tai vaan rasvan puutteesta.
Ja tarkotus miulla on vaan selvittää pyörän vikaa, ei millään tavalla moittia pyörän omistajaa/myyjää ;)

PItäisikö purkaa ja tarkastaa. SInullahan on jo kokemusta. :)

MInun korviin tuo jurina kuulostaa moottorinohjaimen virheelliseltä kytkennältä. Olen siis samuelin kanssa samaa mieltä. En tiedä, onko mahdollista, että moottori voisi käydä, vaikka yhden hall-anturin piuha on poikki tai jotain sellaista.

Näihin sähköongelmiin voi palata sitten, kun ensin varmistetaan, että moottori toimii mekaanisesti ja pyörii vapaasti, eikä hammasrattaiden väliin ole mennyt harakoita pesimään. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja ajou »

Joo, tarkista kaikki kontrollerin johdot sieltä pussukasta. Nyt kun tuli puheeksi, niin yhden sen moottorista tulevan johdon liittimen ksnssa (muistaaksen sininen) oli taannoin ongelmia!

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja ajou »

Otatko mulle kuvan siitä kontrollerista, niin kerron, mitä johtoa tarkoitan.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Maxarya

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

https://www.ensto.com/fi/tuotteet/maaka ... bitor/sr1/ Nää johdot ovat monesakin sähkiksessä ne akileen kantapää. Itse suosittelisin liittimien suojausta rasvalla. Niinkuin aikanan intissä mulle opetettiin . Tuo riivattu kosteus on monen ongelman äiti .
Mulla on aika lailla näitä erillaisten Goldenmotorin sähkösälää , jos jollain tarvista . Näin sivusta . Jotkut osat käyvät moneen muuhunkin moottori sarjaan . Että tässä sivussa tiedoksi , vaikka ei tähän liitykkään .

Vastaa Viestiin