Pastori kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Insinööri täällä kaipailee tarkempaa piirustusta tai edes romuinstallaatiota, että vähän hahmottaisi mistä on kyse?
Kallisteleva ilean taka-akseli ja taittopyörätön twistiketjuetuveto? Tuleeko kallistuksen lukitusta?Oon vähän pettynyt ettet NOINKIN selvästä raapustuksesta heti ollut selvillä mistä on kyse.
Olin kaavaillut että tulisi levyjarrulla toi lullistuksen kakitus.
jooseha kirjoitti:Tuosta ketjun ensimmäisestä kuvasta on helppo vetää johtopäätös ettei tule kiertyväkettinkistä. Selvä mbb-keula. PW-tandem-tyyppinen.
Mun mielestä se on kanssa ihan selvä että MBB keula - jota jo pommissa ja tandemissa on reenattu ja i-lean takapää, kuten tossa Stephenillä.
Mikä ihmeen i-lean tai ilean. Loptettakaa heti käyttämästä käsitteitä, joita ei löydy googlaamalla. Parempi käyttää suomenkielistä kuvailevaa käsitteistöä, kunnes käsitteet vakiintuvat yleiseen käyttöön. Tuo e- tai i-kirjaimen lisääminen jonkun käsitteen eteen on varattu tietotekniikkaviisastelun käyttöön. Jos tuohon kallistuksen lukitukseen tulee tekoälyohjaus, hyväksyn tuon käsitteen käytön, mutta en ennen kuin se on todella olemassa.
Jos tarkoitatte tätä mekanismia, on erittäin väärin puhua Stephenin mekanismista, sillä hän lainasi sen lukuisten aiempien esimerkkien joukosta.
Suosittelen viittaamaan tähän kallistusmekanismiin kampikeskiökallistusmekanismina tai kampikallistuksena. Tai vaikka telemark-peränä, joka kuvaa tuon toiminnallisuutta hyvin. Jos välttämättä haluatte käyttää englantia, crank lean mechanism, telemark tail, tai vastaava kuvailee sentään jotain asiaan liittyvää.
Telemark hiihto on laskettelua kapeassa haara-asennossa jalat peräkkäin.
PS. Tiukka sävy tekstissäni liittyy pian päättyvään virkarooliini vuoden nojapyöräfoorumilaisena. En kuitenkaan aio lopettaa nojapyöräfoorumin luettavuuden valvomista ja huolimattomien tai epäkohteliaiden kirjoittajien paimentamista vuodenvaihteeseen, jolloin luovutan tittelini. Karttakeppi viuhuu myös 2021.