Mä olen miettinyt että uudet rakennemääräyksethän eivät ainakaan perinteisesti koske vanhoja ajoneuvoja Käyttöönotto päivä on ratkaissut. Tämän perusteella vain uusi sinkula vaati kaksi jarrua. Itse asiassa olen tuota pohtinut valomääräyksien kannalta. Suurin osa polkupyöristähän on vanhempia kuin takavalopakko.
Taitaa takavalopakko ja jarrumääräykset koskea kaikenikäisiä pyöriä. Niistä kun ei pysty todentamaan vuosimallia mitenkään.
Mä olen miettinyt että uudet rakennemääräyksethän eivät ainakaan perinteisesti koske vanhoja ajoneuvoja Käyttöönotto päivä on ratkaissut. Tämän perusteella vain uusi sinkula vaati kaksi jarrua. Itse asiassa olen tuota pohtinut valomääräyksien kannalta. Suurin osa polkupyöristähän on vanhempia kuin takavalopakko.
Taitaa takavalopakko ja jarrumääräykset koskea kaikenikäisiä pyöriä. Niistä kun ei pysty todentamaan vuosimallia mitenkään.
Foorumin rakenteluketjun päivämäärähän sen ajankohdan kertoo!!
Kiekot löytyi. Tommoiset hassut 540 kokoiset. Voiskohan tota kiinnityspalikkaa hyödyntää?
Kiekot löytyi. Tommoiset hassut 540 kokoiset. Voiskohan tota kiinnityspalikkaa hyödyntää?
Voi sitä hyödyntää vaikka mihin, mutta telemark perään et sitä tarvi. Poljinkampiin suoraan pulttaa navan kiinni. Kuinka iso kierre? 16mm? Polkimen reijän vaan suurentaa.
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä idea kallistuvassa kolmipyörässä on? Miksei saman tien kaksipyöräinen? Ainoa mitä keksin on se, että pysähtyessä ei tarvitse laskea jalkaa maahan, jos kallistuksen saa lukittua.
Ehkä tyhmä kysymys, mutta mikä idea kallistuvassa kolmipyörässä on? Miksei saman tien kaksipyöräinen? Ainoa mitä keksin on se, että pysähtyessä ei tarvitse laskea jalkaa maahan, jos kallistuksen saa lukittua.
Ei ole tyhmiä kysymyksiä. On vain tyhmiä vastauksia.
Tämähän ei ole vain kolmipyörä - vaan tässä on telemark perä jossa tulee ne renkaat maahan eri kosketuspisteissä.
Olisko sana pito aika hyvä? Kiinteärunkoiseen trikeen verrattuna painopisteen erilainen muutos kurveissa?
Itselläni tässä on nyt siis ideana se mikä monesti saa aivot vireeseen. KOSKA se on mahdollista ja en ole ajellut sellaisella.
Olin jo vuosia sitten viehättynyt tästä videosta:
Koska olen saavuttanut pythonautin arvonimen jo aiemmilla seikkailuilla - sekä mustan vyön mbb pyörien kuskina.
Sekä tietysti unfucking believable wizard tason hipin ja helvetin oudon tyypin sarjassa, niin saahan sitä nyt kokeilla jotain.
Tanhuumaan en rupee ja veli oli jo homo - joten mulle jäi nojapyörät käytännössä ainoaksi vaihtoehdoksi. Tarviiko sitä nyt sen enempää syytä? Pitääks kaiken olla järkevää?
No helekatti. Pitää tietysti olla makeesti tehtyy ja mietittyy, siksi on olemassa yhdistetty itäsuomen (Imatran ja Joensuun) nojapyörätehdas - äh eiku - tarkoitin tietysti Nokiaa! > viewtopic.php?f=26&t=5481
Oltiin silloin vielä Topon kanssa samassa duunissa - artisti kertoi sitten välispiikissä että häntä pidettiin ennen kuntayhtymän oudoimpana tyyppinä - kunnes minä tulin. Kivasti siis on mennyt - paitsi että parta voisi olla pidempi.
Tuo pito poikkee joltisen . Kummalle puolelle kallistetaan . Siis kumpi pyörä kulkee etunmaisena. Se miten kaukana nuo vipuvarret on toisistaan , myös vaikuttaa tän liikkeisiin . Olisi mielenkiintoista, jo pystys rakentaan sen niin että pystyisi kokeileen eri mittasia " kampia".
Itsellä oli aika lyhyet kammet , mutta pyörät kulki liian kaukanaan toisistaan . Ainakin minulla tuli silloin tunne , että pyörästä tuli levoton . Kun MBB oikaisee itse etupäätä ja takapää tuntui että rupee tekeen omiaan . Niin siirsin pyörän takapään , mappi ö:hön .
Terkoitus on ollut kaventaa tää takapää , mutta kun ei pääse kansalaisopistoon . Kun tää
korona estää. Niin jää tulevaisuuteen . Seuraan nyt sit tätä projektia ja toivon parasta.
Mää testasin tuota telemark perää lyhytkampisena ja leveänä Luggarionissa. Kammet pitää olla aika pitkät ja akseliväli pieni, että hommaan saa riittävän herkkyyden. Leveänä ja lyhytkampisena se tahtoo kenottaa jompaankumpaan suuntaan ja kallistuksen muutos on vaikeaa. Itse tekisin ja joskus vielä teen evoflevon telemarkperällä normaalikammilla (170mm) ja normaalikeskiöllä.
Jaa, voisinhan tekaista tuon telemarkperän Twisteriinkin. Itselläni motivaatio telemarkperään tulee puolikuntoisesta jalasta, jolloin tarvin aikaa klossin kiinnitykseen ja irroitukseen. Sekä siitä, että jäykkä trike kulkee aina tien mukaan kallellaan.
Kampirattaaseen jarrulevy kiinni, niin saa kallistuksen lukituksen liikkeellelähtöä ja pysähdystä varten.
Seuraan kuitenkin tämän projektin kokemuksia ensin.
Kiitos. Onneksi on se aika vuodesta jolloin on rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.
Jalat tukevasti ilmassa myös.
Kun tuossa edellä oli Walking in the Air muutettu ska-rytmiseksi, niin tässä vielä sukulaispojan bändin joululaulusikermä samalla tyylillä latinorytmeihin ympättynä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
...No helekatti. Pitää tietysti olla makeesti tehtyy ja mietittyy, siksi on olemassa yhdistetty itäsuomen (Imatran ja Joensuun) nojapyörätehdas - äh eiku - tarkoitin tietysti Nokiaa! > viewtopic.php?f=26&t=5481
Juurikin näin . Toiset rakentaa fillarin päivässä, ja toiset nysvää saman projektin parissa useamman vuosipäivän verran kettuuntuen aina välillä omaan saamattomuuteensa kun homma ei etene... Eli aina ei kannattaisi haukata liian isoa palaa ja melkein tukehtua siihen. En suosittele tätä omaa toimintatapaani kenellekään . Tietäen hyvin että tuskin tulen muuttumaan, omien ajatusteni ja luonteeni vanki kun olen.
...No helekatti. Pitää tietysti olla makeesti tehtyy ja mietittyy, siksi on olemassa yhdistetty itäsuomen (Imatran ja Joensuun) nojapyörätehdas - äh eiku - tarkoitin tietysti Nokiaa! > viewtopic.php?f=26&t=5481
Juurikin näin . Toiset rakentaa fillarin päivässä, ja toiset nysvää saman projektin parissa useamman vuosipäivän verran kettuuntuen aina välillä omaan saamattomuuteensa kun homma ei etene... Eli aina ei kannattaisi haukata liian isoa palaa ja melkein tukehtua siihen. En suosittele tätä omaa toimintatapaani kenellekään . Tietäen hyvin että tuskin tulen muuttumaan, omien ajatusteni ja luonteeni vanki kun olen.
Kuule Teppo - me täällä etäällä seuraillaan sun puuhia ihmeissämme ja ihastuksissamme. Sä oot meidän itämään wizardien idoli prosessiesi kanssa - vaikka nyt puhut tieteskin ilman lupaa lyhempipartaisen kollegani puolesta.
Jotkut sanoo että tärkeämpää on matkanteko kuin perille pääseminen. Se tietysti koskee erityisesti Nokia - Pori väliä, koska onhan se nyt aika vaikea ymmärtää miksi joku haluaisi Poriin?
Kampirattaaseen jarrulevy kiinni, niin saa kallistuksen lukituksen liikkeellelähtöä ja pysähdystä varten.
Kävin sommittelemassa jarrulevyä kampirattaan kylkeen. Ei ollutkaan ihan tuosta vaan operaatio. Jarrulevyn kiinnitysreikäpiiri on aika pieni ja kiinnityspultit osuu helposti keskiön mutteriin. Pitäisi ainakin olla mahdollisimman leveä 66mm muhviin tuleva keskiöakseli. Sorvaria tarvis jälleen.
Kampirattaaseen jarrulevy kiinni, niin saa kallistuksen lukituksen liikkeellelähtöä ja pysähdystä varten.
Kävin sommittelemassa jarrulevyä kampirattaan kylkeen. Ei ollutkaan ihan tuosta vaan operaatio. Jarrulevyn kiinnitysreikäpiiri on aika pieni ja kiinnityspultit osuu helposti keskiön mutteriin. Pitäisi ainakin olla mahdollisimman leveä 66mm muhviin tuleva keskiöakseli. Sorvaria tarvis jälleen.