Joo, ei vielä olla maalissa tuon tuulilasin kiekkosysteemin kanssa. Kiekon pyöritys itsessään tuntuu toimivan, joskin pyörimisnopeus saisi olla isompi, paremmin voisivat pisarat kaikota pinnalta. Kiekko tosin vielä käsittelemättä liukasteella.
Hankin Bilteman pyörimisnopeusmittarin, joka kertoi lukemaksi n. 400 rpm, kun kiekkoa pyöritti yhdellä 18650-kennolla (nimellisjännite 3,6 volttia). Tuo siis kuivana, en vielä tiedä paljonko märkänä, eli esim. luistaako kiekko tuolloin pyöritysrullaa vasten. Kaavailuissa nostaa jännite viiteen volttiin, ja ottaa sähkö ajoakulta.
Pahin ongelma tällä hetkellä on kiekon ja tuulilasin väliin pääsevä vesi, joka pieninä pisaroina tuulilasin pinnalla sumentaa näkökentän. Lisäksi 1CV:n tuulilasin kastuminen sisäpuolelta kyytiin noustaessa tuo vielä ylimääräiset pisarat näkökenttään, kun lasin joutuu kallistamaan eteen pois kulkemisen tieltä.
Tilanne tällä hetkellä siis jopa huonompi kuin ilman koko kiekkohässäkkää .
Seuraavana ajatuksissa leikata tuulilasiin hieman kiekon halkaisijaa pienempi reikä, jonka reunaan kaulus ulospäin estämään veden valuminen sisälle. Toteutus vaatii vielä vähän pähkimistä. Pieni väli kiekon ja kauluksen reunan väliin pitää jättää, jottei pyörivä kiekko ota kiinni. Ei täysin ilmatiivis ratkaisu, mutta tarviiko ollakaan?
Kun näkökentässä olisi vain tuo pyörivä kiekko (ilman kiinteää tuulilasia), niin ei tulisi huurtumisongelmiakaan missään olosuhteissa. Ja sisäpuolen pisaratkin lentäisi pois.