Päätin lähteä pienelle pyöräretkelle Hankoon. Poljin tänne sitä reittiä, jota suunnittelen polkevani, jos lähden kokeilemaan Hanko-Nuorgamia. Ihan hyvältä reitiltä vaikutti, mutta Salo-Tammisaari-väli on erittäin mäkinen: 2 kertaa meni 90km/h rikki!
Hanko-Nuorgam
Re: Hanko-Nuorgam
Samuel Ekko
Savenmaa Reissaaja (2019-2022), Quest 668 (2021-), Matalaraaseri (2021-)
Re: Hanko-Nuorgam
Ohhoh!
Voimia sulle uskomattomaan koitokseen. Mitenkähän tällainen suoritus kuuluisi dokumentoida, jos mielii siitä saada oikein virallisen suorituksen kirjoihin ja kansiin.
Siis jos vaikka jonkin sortin ennätys sattuisi tulemaan.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2021
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: Hanko-Nuorgam
Ehkä jotenkin samaan tapaan kuin breveteillä? https://www.randonneurs.fi/mita-on-randonneur-pyoraily/
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 993
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Hanko-Nuorgam
Lähde ihmeessä koittamaan jos siltä tuntuu ja äiti päästää
Varmastikaan ei mikään läpihuutojuttu ole, en tiedä oletko minkä verran kokeillut oikein vähillä unilla ajamista ja liikkumista? Tässä varmaan aika isoja henkilökohtaisia eroja, nuo normipyörillä ajetut ennätykset ovat ymmärtääkseni hyvin minimaalisilla unilla ajettuja. En olisi ollenkaan varma onnistuisiko esimerkiksi itseltäni tuollainen ajaminen mitä vaikkapa Mäkisen Samuli silloisessa ennätyksessä teki nukkuen koko matkalla vain muutamia tunteja. Omalta kohdaltani vaan elävästi muistan armeija-ajalta yhdeltä pitkältä useamman päivän maastoharjotukselta ja marssilta, jolla ei annettu juuri nukkua, että meinasin kävellä ojaan kun kävellessä meinasin nukahtaa. Että ihmeellisiä asioita voi sattua jos kovin väsynyt on.
Että sinänsä melkein hieman kokeilisin ensin ns. kotimaisemissa että miten sitä saat itse yhdistettyä tuollaisen ylipitkän fyysisen rasituksen ja vähäisen unen.
Onko Laalli sinulla muuten katetta Questiin? Se tuo kyllä vauhtia lisää kun aerodynamiikka paranee. Lisäksi tuohon hommaan kannattaisi kyllä hommata oikeasti nopeat renkaat ja lateksiset sisäkumit jotta vierintävastusta saa pienemmäksi. Siinä määrin äärimmäinen haaste kuitenkin että kannattaa kulkuvastukset koittaa minimoida jos ennätystä meinaa koittaa rikkoa.
Härskillä myös hyvä pointti että olisihan se sitten mukava saada homma jotenkin dokumentoituakin, että saataisiin parran pärinää aikaa pystypyöräpiireissä ja lisää julkisuutta tälle mahtavalle kulkumuodolle. Randonneursin sivustolla on aikanaan ollut reaaliaikainen seuranta näistä aiemmista ennätysyrityksistäkin ja sitä varten tarvitsisi jostain saada lainaan se sellainen transponderi.
Tai sitten vaihtoehtoisesti ajaa vaan ihan omaksi ilokseen ilman ylimääräisiä häsläystä
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 993
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Hanko-Nuorgam
Itseltäni jää tänäkin kesänä tämä tekemättä, lomaa ei ole riittävästi, enkä myöskään koe olevani kunnon puolesta valmis. Pitkien matkojen ajamiseen ei ole löytynyt aikaan muulta elämältä ja pitkiä päivämatkoja pitäisi nähdäksesi olla reilusti alla ennen kuin tosissaan viitsii tällaista lähteä kokeilemaan.
Re: Hanko-Nuorgam
TMS kirjoitti: ↑02 Kesä 2022, 21:58Lähde ihmeessä koittamaan jos siltä tuntuu ja äiti päästää
Varmastikaan ei mikään läpihuutojuttu ole, en tiedä oletko minkä verran kokeillut oikein vähillä unilla ajamista ja liikkumista? Tässä varmaan aika isoja henkilökohtaisia eroja, nuo normipyörillä ajetut ennätykset ovat ymmärtääkseni hyvin minimaalisilla unilla ajettuja. En olisi ollenkaan varma onnistuisiko esimerkiksi itseltäni tuollainen ajaminen mitä vaikkapa Mäkisen Samuli silloisessa ennätyksessä teki nukkuen koko matkalla vain muutamia tunteja. Omalta kohdaltani vaan elävästi muistan armeija-ajalta yhdeltä pitkältä useamman päivän maastoharjotukselta ja marssilta, jolla ei annettu juuri nukkua, että meinasin kävellä ojaan kun kävellessä meinasin nukahtaa. Että ihmeellisiä asioita voi sattua jos kovin väsynyt on.
Että sinänsä melkein hieman kokeilisin ensin ns. kotimaisemissa että miten sitä saat itse yhdistettyä tuollaisen ylipitkän fyysisen rasituksen ja vähäisen unen.
Onko Laalli sinulla muuten katetta Questiin? Se tuo kyllä vauhtia lisää kun aerodynamiikka paranee. Lisäksi tuohon hommaan kannattaisi kyllä hommata oikeasti nopeat renkaat ja lateksiset sisäkumit jotta vierintävastusta saa pienemmäksi. Siinä määrin äärimmäinen haaste kuitenkin että kannattaa kulkuvastukset koittaa minimoida jos ennätystä meinaa koittaa rikkoa.
Härskillä myös hyvä pointti että olisihan se sitten mukava saada homma jotenkin dokumentoituakin, että saataisiin parran pärinää aikaa pystypyöräpiireissä ja lisää julkisuutta tälle mahtavalle kulkumuodolle. Randonneursin sivustolla on aikanaan ollut reaaliaikainen seuranta näistä aiemmista ennätysyrityksistäkin ja sitä varten tarvitsisi jostain saada lainaan se sellainen transponderi.
Tai sitten vaihtoehtoisesti ajaa vaan ihan omaksi ilokseen ilman ylimääräisiä häsläystä
En ole vielä ehtinyt kokeilla kovin vähillä unilla ajamista. Sitä on tarkoitus lähteä kokeilemaan jossakin vaiheessa. Kattoa minulla ei ole.
Samuel Ekko
Savenmaa Reissaaja (2019-2022), Quest 668 (2021-), Matalaraaseri (2021-)
Re: Hanko-Nuorgam
Tänään kävin kalareissulla Nuorgamin suunnalla, ja päätin poiketa samalla Suomen pohjoisimmassa pisteessä. Olen nyt polkenut Suomen päästä päähän. Laskin, että matkaan kului aikaa vain 119 päivää, 14 tuntia ja 37 minuuttia!
Samuel Ekko
Savenmaa Reissaaja (2019-2022), Quest 668 (2021-), Matalaraaseri (2021-)
Re: Hanko-Nuorgam
Tuo 119 päivää tarkoittanee kulunutta aikaa siitä hetkestä kun lähdit hangosta keväällä
Toki sulla taisi olla "lepopäiviä", milloin et matkaa tehnyt lainkaan
Harva polkee vuodessa tuota määrää, mitä sinä poljit tuota yhtä reissua tehdessäsi.