Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja tm »

Nojanalle kirjoitti: 26 Touko 2022, 15:01

Moi . Onko jollain menoa Juhannuspolkaisuun ja kyytiin mahtus yksi potkupyörä . Saisin sen toimitettu Nokialle kyllä . Mutta sieltä tarvitsisi kyydin tonne tapahtumaan .
Pituutta tällä vempeleellä olisi 1700mm ja edestä korkeutta 1100mm , takaa 450mm . Ohjaustangon saa helposti tarvittaessa irti . Sillä leveyttä 600mm .
Pyörä vietäs sinne Remekselle.
Kiitos etukäteen jos apua löytyy.

Laitatko valokuvan näkösälle tuosta potkupyörästä? Sivukuva jonka avulla voisi arpoa tilantarvetta, jos irrottaisi esim. kiekot ja lokasuojat.
Kokonaisena ei sovi meikäläisen Noten tavaratilaan. Ja peräkärryn täyttää kaksi kinneriä, siellä mahtuisi korkeintaan ehkä kinnerien alle...

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja tm »

Tässä kuva Nojanallelta:Kuva

Tuosta kun etupyörän irrottaa, niin auttaa jo huomattavasti mahtumiseen.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Nyt on pyörä saatu tallista kaivettua, ja käytyä pari 15 km lenkkiä ajamassa. Jos ei mitään kovin kummallista tapahdu, niin eiköhän tästä itsensä sen verran saa koulittua että juhannuksena on tasamaanajokunnossa.

Ja luullakseni mun kyytiin toi Nallen kickbike eturengas irrotettuna mahtuu.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja tm »

tavasti kirjoitti:

... Ja luullakseni mun kyytiin toi Nallen kickbike eturengas irrotettuna mahtuu.

Ei ole tuo kickbike vielä kulkeutunut meikäläiselle asti, joten mahtumisesta mun autoon ei tietoa. Tai siis että paljonko joutuu purkamaan että sopii...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

tm kirjoitti: 09 Kesä 2022, 22:44
tavasti kirjoitti:

... Ja luullakseni mun kyytiin toi Nallen kickbike eturengas irrotettuna mahtuu.

Ei ole tuo kickbike vielä kulkeutunut meikäläiselle asti, joten mahtumisesta mun autoon ei tietoa. Tai siis että paljonko joutuu purkamaan että sopii...

Lähipäivinä pitäs sinuun yhteyttä ottaa. Kunhan työ kiireiltään ehtii. 8) 8) 8)

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja tavasti »

tm kirjoitti: 09 Kesä 2022, 22:44
tavasti kirjoitti:

... Ja luullakseni mun kyytiin toi Nallen kickbike eturengas irrotettuna mahtuu.

Ei ole tuo kickbike vielä kulkeutunut meikäläiselle asti, joten mahtumisesta mun autoon ei tietoa. Tai siis että paljonko joutuu purkamaan että sopii...

Joo, no se tietty helpottaa jos sä saat sen kulkemaan, koska näillä bensan hinnoilla ylimääräinen poikkeaminen Nokialla maksaa jonniin verran

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Ilmottauduin mukaan, ei oo paljon kilsoja ajettuna, mutta näillä mennään.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mä en pystynyt kirjautumaan tonne downtomeet:iin enkä pystynyt luomaan uutta käyttäjätiliäkään. Pitääkö sinne nyt kuitenkin jotenkin saada ilmoittautuminen? Maksanut olen mun ja Nixorin osallistumismaksut.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja tm »

Premnas kirjoitti:

Mä en pystynyt kirjautumaan tonne downtomeet:iin enkä pystynyt luomaan uutta käyttäjätiliäkään. Pitääkö sinne nyt kuitenkin jotenkin saada ilmoittautuminen? Maksanut olen mun ja Nixorin osallistumismaksut.

Ilmaannutte vaan Alastaroon, niin kaikki hyvin Kuva. Eli ei kannata stressata tuolla ilmoittautumisella.

Jarmo H
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 22:04

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja Jarmo H »

Täällä tullaan paikan päälle joskus lauantaina ehkä vähän kymmenen jälkeen kaverien kyydissä ja maksetaan paikan päällä sitten osallistuminen.
Viime sunnuntaina tuli 9000km täyteen mutta lähes joka päivä keskinopeus ollut 15...16km/h, vain yhtenä sadepäivänä niukasti yli 50km:n lenkki 21km/h keskinopeudella ainoa yli 20km/h tunnissa päivä joten vauhtia löytynee vielä vähemmin kuin edellisvuosina. Pyöränä Crescent Giga maantiepyörä mikä muutaman kerran ennenkin alastarossa ollut.
Nojapyörä olisi pitänyt huollattaa ajoissa jo viime kesänä ketjuja ohjaava muoviputki kului vaan loppuun ja sitä ilmanhan ketjut hyppii niin paljon etteivät pysy kunnolla paikoillaan.

Hienot palkintokuvat oli tuolla down the meet sivulla.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja tm »

Hienoa Jarmo H että olet tulossa Alastaroon!
Ja nopeushan ei ole lainkaan oleellinen asia, etenkään juhannuksena :D .

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Laitetaan palkintokuva tännekin jos joku vielä innostuis lähtemään :)

WhatsApp Image 2022-06-22 at 9.31.54 PM.jpeg

Markus Heikkilä

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja Stapani »

En päässyt kuitenkaan paikalle kun lomasuunnitelmat muuttuivat......enkä tätä polvea varmaan olisi pystynyt kiusaamaan 6+ tunnin ajolla. Tuntuu että max 2-3 tuntia niin sitten varoittelee sen verran että ei kivaa. Tänään riitti reilu tunti mäkisessä maastossa.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja tm »

Alastaron hellekelin nojapyörämuotia KuvaKuva

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 2022

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Tuli monia hyviä "tuotekehittelyideoita" ens kesää varten :mrgreen:.

Ite polkasin 259,2km. Ihan tyytyväinen ottaen huomioon etten oo ajanut yhtäkään kunnon lenkkiä koko vuonna eli valmistautuminen ko. tapahtumaan olematon. Ehkä ens vuonna koitan hiukan treenata etukäteen. Ei sillä että nyttenkin olis kyllä energiaa riittänyt enempäänkin mutta kun onnistuin jotenkin runttaamaan polvet ja nilkat vaikka niitä yritin varoa. Voi olla että liian kuluneet lukkopolkimet ja sandaalit olivat huono yhdistelmä, koska kengät vaihdettuani myös polvivaivat helpottivat.

Sunnuntaina oli kyllä koko loppupäivä tosi jäykkä olo ja väsytti kauheasti, no ei ihme kun oli univelkaa reippaasti. Mut eilen ja tänään jo paljon parempi olo.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Vastaa Viestiin