Näkymiä matkan varrelta

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Avatar
pirkkob
Viestit: 55
Liittynyt: 31 Elo 2019, 10:13
Paikkakunta: Helsinki, Viikinmäki

Re: Näkymiä matkan varrelta

Viesti Kirjoittaja pirkkob »

Mikähän dynamo sinulla on? :?:

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Näkymiä matkan varrelta

Viesti Kirjoittaja Wacky »

pirkkob kirjoitti: 23 Loka 2022, 07:45

Mikähän dynamo sinulla on? :?:

Mulla on pyörissä tällä hetkellä kahta merkkiä. Kuvan pyörässä on Shimanon DH-3N72 jos oikein muistan. Eli XT tason Shimanon dynamo joka maksoi aikoinaan n. 70€
Toisessa pyörässä on Shutter Precision dynamo joka oli hieman kalliimpi, mutta vain n. 120€ koska tarvitsin läpiakseli mallin ja Shimano ei sellaista valmistanut ainakaan siihen aikaan.
Ei tollaiseen valoon tarvitse mitään SONin 300€ dynamoa, koska dynamo kuin dynamo joka tuottaa nimellisesti 3W riittää.

Avatar
pirkkob
Viestit: 55
Liittynyt: 31 Elo 2019, 10:13
Paikkakunta: Helsinki, Viikinmäki

Re: Näkymiä matkan varrelta

Viesti Kirjoittaja pirkkob »

Juu, olkoonkin Sonit vaikka kuinka hyviä, niin kun vastaavat saa parisataa halvemmalla.
Olen jotain vähän parempaa valoa katsellut, mutta kun tietämys näistä on puutteellinen, niin pitää kysyä muilta ja katsoa mikä sopii minulle.
Harrogatesista löytyy yhtiö, mikä myy levyjarruihin sopivia 3W:n dynamoita järkevään hintaan. Ongelma oli löytää 32 reikäinen.
En nyt kuitenkaan vielä tilaa, kun pitää katsoa sopiva lyhty.
Trikeenkin pitäisi saada parempi etuvalo, ettei tarvitse turvautua lisävaloon. Toki ei se ole hankalaa, kun sellainen on. :wink:
Jonkun pitää vain muistaa ottaa se mukaan...
Edit: Löysin tiedot Scorpionin lyhdystä ja näyttäis olevan 30 luxia. Ehkä se on vähän niukalti pimeään ja tuntuukin siltä. Napadynamossa lukee SON XS 6V-3W, joten riittäis tuhdimpaan lyhtyyn sähköä.

Vastaa Viestiin