Radius C4

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja tm »

Tuon sähköpyörän koukuttavuuden allekirjoitan, etenkin arkiajossa. Itsellä sähköt oli ensin pystärissä, joka sitten korvautui 1CV:llä. Mukavuutta tuli ajoasennon ja säänsuojan myötä roppakaupalla lisää, sähköisen etenemisen helppouden rinnalle. Ihminen on mukavuudenhaluinen otus .

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Oon jankannu ennenkin, mutta kertauksena:
Kumulatiivinen liikunnan määrä lisääntyy pyörän sähköistyksellä, koska valinta kallistuu helpommin pyörän kuin auton suuntaan, kun vastatuuli ja vastamäki ei tympäise jo valmiiksi. Tämä korostuu erityisesti arkisissa asiointiajoissa.
Liikuntaa voi myös harrastaa sähköpyörällä. Itse ainakin pidän aerobisesta liikunnasta enemmän kuin vängällä punnertamisesta. Pikkuavustus päällä ja sopivaa (25km/h, 90 kadenssi) vaihdetta käyttäen reipas hikiliikunta on mukavaa.
Sitten jos on palaveri ohjelmassa, niin avustus täysille ja suurin vaihde päälle, eikä kauluspaidan selkä kastu, mutta pikkuliikuntaa saa kuitenkin.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Niskatuki puuttui. Helkama Oivan ohjaustanko kolmeen osaan ja osien uudelleen asettelu. Hämmästyttävän tyylinmukainen niskatuki tuli tällä tavalla. Putkieristettä pehmusteeksi ja niskan kolo mattoveitsellä.

Liitteet
IMG_20220920_174147.jpg
IMG_20220920_174302.jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Pitää kai se lopulta uskoa, että tämä Yosen sähkösetti vie yhtä paljon sähköä tässä kaksipyöräisessä 30kg Radiuksessa, kuin aiemmin kolmipyöräisessä 60kg Räntiksessä. :shock:
Wh mittaria ei valitettavasti ole, mutta vertaan vakiolenkkini alku- ja loppujännitettä. Kulutusasiaa voi selittää akun huononeminen vuosien saatossa ja se että Radiuksessa käytän sähköä liikkeellelähtöapuna. Räntiksessä ei ollut liikkeellelähdön tasapainoiluongelmaa.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13803
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti: 14 Tammi 2023, 10:58

Pitää kai se lopulta uskoa, että tämä Yosen sähkösetti vie yhtä paljon sähköä tässä kaksipyöräisessä 30kg Radiuksessa, kuin aiemmin kolmipyöräisessä 60kg Räntiksessä. :shock:
Wh mittaria ei valitettavasti ole, mutta vertaan vakiolenkkini alku- ja loppujännitettä. Kulutusasiaa voi selittää akun huononeminen vuosien saatossa ja se että Radiuksessa käytän sähköä liikkeellelähtöapuna. Räntiksessä ei ollut liikkeellelähdön tasapainoiluongelmaa.

Voi myös olla, että polkemalla tehty lisäteho on aikojen saatossa hieman laskenut. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ei kai se niin voi mennä? :wink:

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Mulla on nykyisin lentsu aina talvisin. Kuumeen saa vältettyä vitamiinien yliannostuksella, mutta muita oireita ei. No nyt kun sattui olemaan muutama lentsuton päivä, niin lähdin pyöräilemään pitkästä aikaa. Olipa kivaa ja hieno ilma.

Mutta miten näin sileä rengas voi nakkoa lunta näin paljon? Ajossa lumi lentää lokarin etupäästä kuin lumilingon heittotorvesta.

Liitteet
IMG_20230301_130742.jpg
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13803
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti: 01 Maalis 2023, 15:56

Mulla on nykyisin lentsu aina talvisin. Kuumeen saa vältettyä vitamiinien yliannostuksella, mutta muita oireita ei. No nyt kun sattui olemaan muutama lentsuton päivä, niin lähdin pyöräilemään pitkästä aikaa. Olipa kivaa ja hieno ilma.

Mutta miten näin sileä rengas voi nakkoa lunta näin paljon? Ajossa lumi lentää lokarin etupäästä kuin lumilingon heittotorvesta.

Joo, jäi ottamatta kuva, mutta samanlaista oli täällä Tampereella viime torstaina, vai oliko perjantaina. Hieno aerodynamiikka tuli pyörään, kun lumi tarttui hitaan virtauksen paikkoihin. Ajocrocsit meni täyteen lunta, kun tuolla CF-MBBllä pyöräilin.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Perhana, ku taas napsuu. Miksi mulla joka pyörässä alkaa voimalinjassa joku napsuminen kuulumaan?
Tässä tapauksessa Radiuksen takakiekosta kuuluu pinnojen sointi tyyppinen ääni, kuten uudessa kiekossa kun pinnat asettuu paikoilleen. Ääni kuuluu vain polkiessa. Ei rullatessa. Polkuvoima ei vaikuta ääneen. Ääni ei kuulu koko ajan.
Napa on Sachs (?) dual drive. Viime kesänä avasin sen, kun pyöriminen ei ole oikein herkkää. Hyvissä rasvoissa oli, eikä syytä tahmeudelle löytynyt. Ajossa ei tahmeus tunnu, vaan ilmassa pyörittäen.
Koitin ensiavuksi voidella ketjun ja napavaihteen pikkuketjun reijästä valuttelin tippakannusta öljyä. Ei vaikutusta.

Mistäkähän alkaisin napsetta etsimään?

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Srammin ja sitä edeltävän sachsin navoista on infoa: https://www.sheldonbrown.com/sachs-internal.html
Oireet viittais napavaihteeseen tai rattaan vapaakytkimeen.


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13803
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja jori »

Jarcco kirjoitti: 19 Kesä 2023, 08:47

Srammin ja sitä edeltävän sachsin navoista on infoa: https://www.sheldonbrown.com/sachs-internal.html
Oireet viittais napavaihteeseen tai rattaan vapaakytkimeen.

Nyt kun tarkkaan muistelen, niin hieman väärin säädetty vaihteenvaihtimen asento teki, ainakin kolmevaihteisessa, juuri tuollaista napsutusta. Koita säätää vaihdevaijeria, josko auttaisi.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tuossa on kitkavipu. Herkuttelin sitä eri asentoihin. Ei vaikutusta.

Avatar
trike76
Viestit: 191
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 17:36
Paikkakunta: Vehmaa Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja trike76 »

Tutkisin myös tuota takaiskunvaimenninta josko se voisi olla äänen aiheuttajana?

AZUB, ICE, HASE, HP Velotechnik, VeloMotion ja Toxy nojapyörien edustus ja maahantuonti
http://www.nojabike.com/
https://www.facebook.com/nojabike/
https://www.youtube.com/@nojapyorapintelioy1442
Ginkgo-Veloteile osien ja tarvikkeiden edustus

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Kuvia tarkemmin katsellessa näyttä siltä että ohjaat vetopuolen ketjua kiinteällä putkiasenneksella. Veto puolella täytyy käyttää kelluvia putkikiinnityksiä koska vetävä ketju syö kiinteät asennukset jos se laahaa niitä vasten millään tavalla. Tämäkin voi olla napsumisen lähde kun ketju on syönyt muovien läpi ja tekee kontaktia kiinnitysrautoihin

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Radius C4

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Vetopuolen ketjuputkiasennelma on kyllä ihan surkea jo tehtaan jäljiltä.
Pitää tutkia asiaa ja miettiä asentaisko vetopuolelle taittopyörän.

Vastaa Viestiin