Yose Power ja GoZero taittosähkärit

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Yose Power ja GoZero taittosähkärit

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Yoselta tuli paketti.

Liitteet
IMG_20230321_135444.jpg
Viimeksi muokannut Vilijami, 23 Maalis 2023, 19:52. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Yose power

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Mitäs sieltä löytyy?

Liitteet
IMG_20230321_140431.jpg
IMG_20230321_140055.jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Yose power

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Taittosähköpyörä vaimolle. Moottori 250w, akku 36v 13ah, hinta 699€ + 80€ postit.

Liitteet
IMG_20230321_144203.jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Yose power

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Takempi taittosähköpyörä tuli puoliväkisin Radius kauppojen yhteydessä hinnallla josta ei voinut kieltäytyä. Ihan soiva peli, mutta pikkuakulla 36v 8,8ah. Tarjosin tätä ensin vaimolle, muuten hyvä, mutta kuulemma liian pieni runko (= ohjaustangon ja satulan väli lyhyt)sekä liian suuri jalannostokorkeus.
No jospa tuolla itse ajais karavaanihommissa?

Yosen pyörässä on 10cm enemmän tilaa satulaputken ja stemmin välillä kuin GoZerossa. Itselleni GoZeron lyhempi runko sopii paremmin kuin Yosen, mutta mää tykkäänkin pystystä ajoasennosta..

Meneekö tämä nyt ihan överiksi, kun olen viimeisen vuoden aikana ostanut 4 tehdasvalmisteista polkupyörää? :D
Kuvassa näkyvien lisäksi Radius ja Jopo.

Liitteet
IMG_20230321_161924.jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Yose power taittosähkäri

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Eihän mulla tullut oikein mitään tuolla GoZeron peruspystäriergonomialla ajamisesta, mutta eipä hätää. Ratkaisu on foorumin lyhimmät kammet. Efektiivinen kampien mitta on, nolla millimetriä pitkät! :mrgreen:
Penkin pystyi nyt laskemaan niin alas, että jalat yltää hienosti maahan ja ohjaustanko-penkki korkeusero on aivan hyvä.
Tuota ajetaan peukkukaasulla ja menee nyt sähköpotkulauta-luokkaan lain silmissä.

Liitteet
IMG_20230323_193923.jpg
Polkumies
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 805
Liittynyt: 09 Helmi 2020, 21:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yose power taittosähkäri

Viesti Kirjoittaja Polkumies »

Vilijami kirjoitti: 23 Maalis 2023, 19:51

Tuota ajetaan peukkukaasulla ja menee nyt sähköpotkulauta-luokkaan lain silmissä.

Missähän raja tarkalleen menee :) onhan tuossa polkimet, kammet ja niitä voi pyörittää. Entäs kammet normaalissa asennossa ilman polkimia? Entä ilman ketjua? Laki ei kai määrittele niin tarkkaan.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tämähän on sitä mun harrastamaa harmaata aluetta ja oikein toivon että pääsisin vääntämään tuosta asiasta. Eihän samaan suuntaan olevilla kammilla pysty pyörittämään täyttä kierrosta.

Lapsena samassa pihassa asui muori, jonka poika oli poliisi. Kysyin siltä poliisilta saanko lain mukaan ajaa tiellä radio-ohjattavalla autolla?
Poliisi: Saat jos et aiheuta vaaratilanteita.
Minä: Onko lakia kuinka iso radio-ohjattava saa olla?
Poliisi: Eipä sitä ole laissa määrätty.
Minä: Saan siis ajaa meidän vanhalla Skodalla pitkin teitä, jos teen siitä radio-ohjattavan ja istun kyydissä radio-ohjain kädessä.
Poliisi: Eihän se nyt onnistu! Lapsi ajelemassa autolla pitkin katuja!
Minä: No minähän kysyin aluksi luvan ja silloin ei ollut mitään estettä.
Poliisi tuhahti, hyppäsi Saabiin ja lähti ajelemaan.

Polkumies
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 805
Liittynyt: 09 Helmi 2020, 21:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit

Viesti Kirjoittaja Polkumies »

Kiinnostaisi kyllä ennakkotapaus tästä. Entäs samaan suuntaan olevat kammet mutta lukkopolkimilla? Pystyisi vetämään ylös päin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Entä miten tämän näköinen iso moottoripyörä jatkoperällä. Kevyt sähköajoneuvo = 800mm max leveys ja 4000mm max pituus. Menee rajoihin, kunhan laittaa 1000w napamoottorin. Lapsi saa ajaa pyörätiellä 25km/h ilman kypärää ja ilman vakuutuksia tai rekisteröintiä. Olisiko silmään sopiva ulkonäkö? Lain pykälät täyttyvät. Kevyelle sähköajoneuvolle ei luonnollisestikaan ole määritelty painorajaa :D

Polttomoottoriakaan ei tarvitse poistaa. Se on vain kyydissä kuormana ja tukevasti paikoillaan, niin ei voi kuormansidonnastakaan naputtaa.

Liitteet
IMG_1272.jpeg
IMG_1272.jpeg (89.76 KiB) Katsottu 1557 kertaa
Polkumies
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 805
Liittynyt: 09 Helmi 2020, 21:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit

Viesti Kirjoittaja Polkumies »

Sitten on vielä ne sähköpyörät, joissa poljetaan generaattoria ja voimansiirto on sähköinen takapyörän napamoottorille. Lakkaako se olemasta polkupyörä, jos voimansiirron katkaisee kytkimestä? Vai onko tilanne kuten ilokaasun kanssa, että pullo saa olla mukana, mutta letkut pitää olla irti, eli tässä tapauksessa generaattorin ja moottorin välinen johto pitää olla poikki eikä yhdistettävissä pelkästään kytkimestä kääntämällä?

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ja jatketaan vielä pidemmälle tuon moottoripyörän kehitystä. Akkuja ei tarvitse ollenkaan, vaan laitetaan olemassa oleva polttomoottori pyörittämään generaattoria joka puolestaa syöttää sähköä napamoottorille.
Eli yhteenveto: Jos moottoripyörän ketjun korvaa sähköisellä laturi-moottori yhdistelmällä, niin siitä tulee kevyt sähköajoneuvo :D

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Yose Power ja GoZero taittosähkärit

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Uskotteko, että olin aika raskas lapsi. Etsin joka asiasta pahkasika/fingerpori-henkeen porsaanreikiä ja piinasin sitten aikuisia kysymyksillä mihin ei ole tietenkään vastauksia.
Ei hemmetti.
Nyt tajusin, että nuorempi lapsenlapseni tekee tuota ihan samaa. Olenko itse myötävaikuttanut moiseen käytökseen? :mrgreen:

Vastaa Viestiin