Saukki kirjoitti:Voihan sen toki noinkin tehdä
![]()
Itsehän kuljetan pizzani näin:
Oletteko koskaan kuulleet, että pitsan voi leipoa ihan itsekin? Silloin sitä ei tarvitse kuljetella mihinkään.
Saukki kirjoitti:Voihan sen toki noinkin tehdä
![]()
Itsehän kuljetan pizzani näin:
Oletteko koskaan kuulleet, että pitsan voi leipoa ihan itsekin? Silloin sitä ei tarvitse kuljetella mihinkään.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
ajarmala kirjoitti:Saukki kirjoitti:Voihan sen toki noinkin tehdä
![]()
Itsehän kuljetan pizzani näin:Oletteko koskaan kuulleet, että pitsan voi leipoa ihan itsekin? Silloin sitä ei tarvitse kuljetella mihinkään.
Kinnerissäkö?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:ajarmala kirjoitti:Saukki kirjoitti:Voihan sen toki noinkin tehdä
![]()
Itsehän kuljetan pizzani näin:Oletteko koskaan kuulleet, että pitsan voi leipoa ihan itsekin? Silloin sitä ei tarvitse kuljetella mihinkään.
Kinnerissäkö?
Ihan vakavasti, minulla on ollut usein tarvetta kuljetella keittoja, patoja ja paistoksia muutaman korttelinvälin talosta toiseen. Olen käyttänyt siihen baaripyörääni ja sen tarakalle asennettua sisärengasta kiinnitystapana.
On tärkeää miettiä tämäkin asia jokaisen kulkuneuvon suhteen, miten sillä kuljetetaan jotain, joka pitää olla tietyssä asennossa, vaikka lappeellaan. Tyhmää käyttää autoa tuohon vain sen takia, ettei tavaraa saa oikeaan asentoon. Itse asiassa joskus on kanapaisoksen liemi läikkynyt auton jalkatilan lattialle jarrutuksessa.
Tuo on hyvä idea laittaa uunipannu kuskin sylin yläpuolelle aukonreunukseen kiinni. Siihen on kai tehty joku hyllyn tapainen viritys. Ei huono lainkaan, ja ainakin minulle tarpeellinen, koska tunnun usein lupautuvani tekemään jonkun ruoan, jota sitten kuljettelen tekopaikasta syömäpaikkaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:PW kirjoitti:ajarmala kirjoitti:Saukki kirjoitti:Voihan sen toki noinkin tehdä
![]()
Itsehän kuljetan pizzani näin:Oletteko koskaan kuulleet, että pitsan voi leipoa ihan itsekin? Silloin sitä ei tarvitse kuljetella mihinkään.
Kinnerissäkö?
Ihan vakavasti, minulla on ollut usein tarvetta kuljetella keittoja, patoja ja paistoksia muutaman korttelinvälin talosta toiseen. Olen käyttänyt siihen baaripyörääni ja sen tarakalle asennettua sisärengasta kiinnitystapana.
On tärkeää miettiä tämäkin asia jokaisen kulkuneuvon suhteen, miten sillä kuljetetaan jotain, joka pitää olla tietyssä asennossa, vaikka lappeellaan. Tyhmää käyttää autoa tuohon vain sen takia, ettei tavaraa saa oikeaan asentoon. Itse asiassa joskus on kanapaisoksen liemi läikkynyt auton jalkatilan lattialle jarrutuksessa.
Tuo on hyvä idea laittaa uunipannu kuskin sylin yläpuolelle aukonreunukseen kiinni. Siihen on kai tehty joku hyllyn tapainen viritys. Ei huono lainkaan, ja ainakin minulle tarpeellinen, koska tunnun usein lupautuvani tekemään jonkun ruoan, jota sitten kuljettelen tekopaikasta syömäpaikkaan.
Arvasin ett tykkäsit kun siinä on naru
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Arvasin ett tykkäsit kun siinä on naru
Mitenkäs tuo pitsa on etureunastaan kannatuksella. Ymmärrän tuon niin, että takareunaa kannattelee rimaan kiinnitetty narulenkki, mutta mitenkäs tuo etureuna.
Tuo rimahan on tuossa hieman ylimääräistä, ellei aivan mahdottomaan rytyytykseen äidy. Nähdäkseni riittäisi, että aukonreunassa olisi lenkkejä tai reikiä, johon voisi pujottaa naruja tai vaikka koukullisen kumiköyden. Entä mitenkä ohjaus. Mahtuuko ohjausvarsi liikkumaan tuolla pitsalaatikon alla?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:On tärkeää miettiä tämäkin asia jokaisen kulkuneuvon suhteen, miten sillä kuljetetaan jotain, joka pitää olla tietyssä asennossa, vaikka lappeellaan.
Aivan. Räntiksessä tympäisee eniten juuri tuo kuljetustilan puute, mitään ei mahdu kyytiin vaikka laite on muuten iso rohjo.
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Arvasin ett tykkäsit kun siinä on naru
Mitenkäs tuo pitsa on etureunastaan kannatuksella. Ymmärrän tuon niin, että takareunaa kannattelee rimaan kiinnitetty narulenkki, mutta mitenkäs tuo etureuna.
Pitsahylly.jpg
Tuo rimahan on tuossa hieman ylimääräistä, ellei aivan mahdottomaan rytyytykseen äidy. Nähdäkseni riittäisi, että aukonreunassa olisi lenkkejä tai reikiä, johon voisi pujottaa naruja tai vaikka koukullisen kumiköyden. Entä mitenkä ohjaus. Mahtuuko ohjausvarsi liikkumaan tuolla pitsalaatikon alla?
Kyllä ohjausvarren pitäs mahtua, en tiijä mikä viritys keulan alla on - naru varmaan sielläkin riittäs.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Vilijami kirjoitti:jori kirjoitti:On tärkeää miettiä tämäkin asia jokaisen kulkuneuvon suhteen, miten sillä kuljetetaan jotain, joka pitää olla tietyssä asennossa, vaikka lappeellaan.
Aivan. Räntiksessä tympäisee eniten juuri tuo kuljetustilan puute, mitään ei mahdu kyytiin vaikka laite on muuten iso rohjo.
Sinun pitää tehdä pieni muutos katteeseen. Tee keulaportista avattava ja rakenna eteen tuollainen narulenkkirakenteinen tavaratila. Olihan kuplavolkkarissakin tavaratila edessä.
Muista kuitenkin laittaa keulaportti kunnolla kiinni, jos lähdet ajelemaan merelle kovassa myrskyssä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kumilevyyn sievän reijän poraaminen on tuskaista.
Nyt keksin, että hylsy akkuporassa toimii hienosti. Siisti reikää tulee muutamassa sekunnissa.
Vähän myöhässä, mutta laitetaan tuleville vuosille.
Kierrätys kinkkukynttilä.
Olutuutepurkki.Taiteltu pyörän pinna. Pätkä hupparin narua.
Pinnan päälle laitetaan narusydän. Pysyy hyvin keskellä ja pystyssä. Kinkun rasva sulatetaan kattilassa ja kaadetaan purkkiin.
Liesituuletin (tarpeellinen tässä projektissa) on huippuimurilla, joten sopivissa olosuhteissa jäätyy. Sulatus käy hiustenkuivaajalla muutamassa minuutissa.
Kinkkukynttilän voi jäähdyttää kylmävesihauteessa, niin ei rasva läiky kun sen kantaa ulos.
Kesä ja ruohonleikkuu on saapunut. Ajoleikkurissa on monta löysähköä jousta, joiden päät katkeilevat joskus. Pyörän pinnasta saa pikakorjauksen, jolloin nurmenleikkuu ei keskeydy juhlapyhinä, sunnuntaina tai klo 21 jälkeen, kun tarvikekaupat ovat kiinni.