Kyllä se tuo pystypyörällä ajaminen on sen verran haljua hommaa nojakkiin verrattuna, että taas joutuu haaveilemaan matalammasta ajoasennosta.
Kysymys kuuluukin, että kumpi otsikon kulkineista olisi mukavampi? Fuegon pidempi akseliväli lienee meidän möykkyisillä teillä mukavampi, toisaalta Paseossa olisi edessä joustokeula. Toki koeajolla asiat selviää, mutta liekö PKS seudulla kellään Fuegoa kokeiltavaksi?
Ryhdyin katselemaan miltä Fuego näyttää, niin tällainen teksti oli Nazcan sivuilla.
"1.11.2021: Nazca Ligfietsen VOF on lopettanut toimintansa"
Menikö siinä viimeinen teräsrunkoisten valmistaja?
Miksei Gaucho ole vaihtoehtolistalla? Ois isommalla etukiekolla.
Muistelisin Fuegon täällä haukutun huonoksi pyöräksi, mutta omakohtaista kokemusta vain Paseosta.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Luin Fuegosta jonkun verran lowraceria etsiessäni ja ainakin englanniksi löytyi sillon paljon pääasiassa ylistäviä arvioita. Uskoisin että arvio on vahvasti riippuvainen tiestöstä jolla pyörällä ajetaan. Lowracer ei välttämättä sovi kaikkialle mutta fuego on siitä yleiskäyttöisimmistä päästä. Mulla on Optima Baron etujousituksella Espoossa jos sellasta haluaa joskus koeajaa.
Itse en ihan ymmärrä mitä sä haet kun sulla on jo ollut gaucho ja dragon. Nää kaksi mitä ehdotat ei ole ainakaan merkittävästi nopeampia tai mukavampia kuin kumpikaan niistä. Pieniä nyanssieroja löytyy, mutta jos haet selvää ero sun pitäisi miettiä vähän eri malleja.
Dragon oli aika kiikkerä kaveri ja geometriaa ei saanut mun ulokkeille mieluisaksi. Gaucho oli ihan jees vaikka tuntui vähän kohlolta ja silloin oli henk. koht. toiminta aika keskittynyttä muihin juttuihin.
Toki vieläkin on muuta harrastetta; yhtenä harrasteena voinee pitää myös näiden kulkineiden ostamista, ajamista ja myymistä.
Kiikkerä on mielenkiintoinen termi kaksipyöräisessa polkupyörässä. Olen aiemminkin miettinyt, mitä sillä oikein tarkoitetaan? Nollavauhdissa kaikki kaksipyörät muuttuvat tosi kiikkeräksi.
Joo, veneessä helpommin ymmärrettävä. Sanotaan näin, että huono geometria yhdistettynä lyhyeen akseliväliin ja jäykkään keulaan oli mulle epämiellyttävä yhdistelmä.
Itse en ihan ymmärrä mitä sä haet kun sulla on jo ollut gaucho ja dragon. Nää kaksi mitä ehdotat ei ole ainakaan merkittävästi nopeampia tai mukavampia kuin kumpikaan niistä. Pieniä nyanssieroja löytyy, mutta jos haet selvää ero sun pitäisi miettiä vähän eri malleja.
Mitä tarkoitat, että selvän eron löytääkseen tulisi miettiä eri malleja?