Tiivistääkö tällainen ilmausruuvi yksinään? Ruuvi terästä ja vastapuoli alumiinia. Vai puuttuuko tästä jotain välistä?
Kiersin suht tiukalle ja silti öljyt vuoti ulos. Maguran hydrauliset rumpujarrut kyseessä. Näiden ilmaaminen on muutenkin vaikeaa, kun näissä ei ole mitään säiliötä, vaan aivan kaikki ilma pitäisi saada ulos systeemistä. Kahvassa on vain sylinteri, josta lähtee suoraan letku ja ilmausruuvi.
Magurasta ei kokemusta, joten arvailen. Yleensä O-rengas tapaa olla ruuvissa. Se on myös juuri se mikä hukkuu aina helpoimmin siinä kohtu kun avaa ruuvin ja laittaa ilmaussuppilon kiinni. Se lienee nyt jossain tallin lattialla?
Oho, viimeksi tuo ensimmäinen kuva ei latautunut. Selittää paljon
En kyllä tiedä kuinka tuollaiseen pidätinruuvin näköiseen pötköön saisi o-renkaan. Virvelitehtaan jarruissa on laippakantainen ruuvi, missä sille on ihan luonnollinen paikka. Löytyykö googlella service manualia tai räjäytyskuvaa?
Magura ei käytä aina o-rengasta.
Ilmaus on tosiaan ihan tuskaa noissa, mutta ainakin uudemissa versioissa on vivun takana ruuvi jolla voit säätää missä kohtaa alkaa puremaan.
Jos ei ilmausruuvi kerran pidä nestettä sisällä, kannattaa ainakin kokeilla pientä O-rengasta siellä reiän pohjalla. Laaja vaalea alue ilmausruuvin kartiossa viittaisi siihen, että tuossa on vastassa ollut melko iso pinta-alainen esine, eli ehkä pehmeä tiiviste. En tiedä, mutta itse kokeilisin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Voisit myös kokeilla vaihtaa ilmausruuvit sellaisin mistä saa painettua jarrunestettä läpi, pultin ollessa löysästi paikoillaan. Sasi ilmattua injektoimalla alhaalta ylös..
Näppärä jannu tekee semmosenkin toki itte..
Vuotaminen voi johtua juuri tuosta isosta pinta-alasta. Liian pieni pintapaine alumiinia vasten, eikä siksi tiivisty. Pojan mopoon tein jarruhommia joskus ja siinä ainakin oli ihan trräskartio alumiinisatulan kartiopintaa vasten.
Pienellä poranterällä voisi koettaa kaventaa satulan seetipintaa.. Tai vastaavasti muutat ilmaruuvin kartiokulmaa..
Viimeksi muokannut Härski, 04 Syys 2023, 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laitoin kannallisen ruuvin ja sen alle kupariprikan. Silti hiljalleen tihkuttaa öljyä, vaikka väänsin ruuvit tosi tiukalle. Onko näihin prikkoihin jotain ohjeellisia momentteja, joihin ne pitää vääntää? M6 on koko.
Näyttää melkein kuin tihkuttaisi tuolta alumiinisen sylinterin ja mustan kahvarungon välistä, vaikka eihän siinä ole mitään järkeä...
Tihkuttaa varmaan jatkossakin . Nuo pinnat ei ole sileitä , eikä kupariprikka asetu tiiviisti siihen . Toinen juttu noiden kuusiokolupultien välys voi olla liian suuri . Itse laittaisin sinne kunnon ilmauruuvit , niitä saa kyllä autotarvikeliikeistä .
Heh.
Tuli jarruista puhuttaessa koiruus mieleen ja paina ilmaa sinne sisälle ja katso saippuavedellä mistä kuplii. Varsinainen vuodonilmaisin tekee pienempää kuplaa ja osoittaa täsmällis2mmän kohdan.. Toki paineilma / kuplavesi toimii parhaiten matalalla paineella jolloin välttämättä ei vielä vuotoa tule..
Siksi en kupariprikkaa ehdottanut, koska ne on suhteellisen kovia verrattuna alumiiniin.. Täytyisi saada niin kova puristus aikaiseksi että. Materiaali painuu kasaan hieman.. Mitä huonpi pinnanlaatu, sitä enemmän vaaditaan länää..