Testi. Toimii isolla invertterillä, mutta pienellä ei.
Kysymys kuuluu: tuottaako tuo enemmän rangea kuin lisämassa lyhentää?
Radius C4
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7264
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 13989
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Radius C4
Epäilemättä uskallan väittää, että tuottaa lisäkilometrejä, jos maasto on tasaista. Kovin pitkissä ja jyrkissä mäissä varmasti tulee tilanne, että hyöty muuttuu haitaksi. Voin silti olla väärässäkin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Radius C4
Vilijami, tiedät varmaan mitä lukijat huutaa: testaa testaa! Jos (kun) siellä ei osu paljon ylämäkiä reitille, niin voi jopa ollakin iloa. Ainakin kesällä, nyt lumiaikaan voi peräkärry jarruttaa menoa enempi kuin tuottaa hyötyä.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7264
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
No täytyyhän se testata, kun on koko setti jo valmiina. Pitää vaan odotella sulia kelejä, kun talvella kulutus vaihtelee niin järjettömän paljon, vaikka olosuhteet vaikuttaisivat samanlaiselta.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7264
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Voisiko joku kertoa mitä tämä kahden akun liittäjä oikein tekee? Onko siinä joku viisaus vai ei?
https://www.pswpower.com/products/sans- ... harger-227
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7264
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
jori kirjoitti: ↑19 Touko 2024, 10:59Kun kerran tuo on sallittu jalkakäytävällä, pitäisi minkä tahansa nuo speksit täyttävän myös olla.
Sähköpolkupyörään olisi helppo tehdä moottorinohjaimeen "kävelyavustinmoodi", joka estäisi edes polkemalla yli 15 km/h ajon. Miksi tällainen pitäisi olla kielletty jalkakäytävällä. Tuossa moodissa se on kävelyä avustava laite.
No siitähän se ajatus lähti ja selaamaan sähkösarjan valikoita.
Lopulta sopiva yhdistelmä löytyi. Nyt kun pitää jalat jalkatapeilla Radius kulkee peukkukaasulla 15km/h, mutta kun hipaisee poljinta peukkukaasu putoaa pois pelistä ja sähköavusteinen pyörä kulkee polkien 25km/h. Mikäli peukkukaasua painaa polkiessa, niin moottorin sähkönsyöttö loppuu heti. Tämähän on nyt loistava. Kiitos jori ajatuksesta!
Samalla valikoita käyttöohjeen kanssa selatessa löytyi mahdollisuus kolmivaiheiseen pehmokäynnistykseen. Nyt voi avustustaso olla täysillä, eikä moottori hyökkäile epämiellyttävästi. Säästää varmasti sähköäkin, kun suurimmat käynnistysvirrat leikkaantuvat pois.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 13989
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Radius C4
Vilijami kirjoitti: ↑20 Touko 2024, 15:23jori kirjoitti: ↑19 Touko 2024, 10:59Kun kerran tuo on sallittu jalkakäytävällä, pitäisi minkä tahansa nuo speksit täyttävän myös olla.
Sähköpolkupyörään olisi helppo tehdä moottorinohjaimeen "kävelyavustinmoodi", joka estäisi edes polkemalla yli 15 km/h ajon. Miksi tällainen pitäisi olla kielletty jalkakäytävällä. Tuossa moodissa se on kävelyä avustava laite.No siitähän se ajatus lähti ja selaamaan sähkösarjan valikoita.
Lopulta sopiva yhdistelmä löytyi. Nyt kun pitää jalat jalkatapeilla Radius kulkee peukkukaasulla 15km/h, mutta kun hipaisee poljinta peukkukaasu putoaa pois pelistä ja sähköavusteinen pyörä kulkee polkien 25km/h. Mikäli peukkukaasua painaa polkiessa, niin moottorin sähkönsyöttö loppuu heti. Tämähän on nyt loistava. Kiitos jori ajatuksesta!Samalla valikoita käyttöohjeen kanssa selatessa löytyi mahdollisuus kolmivaiheiseen pehmokäynnistykseen. Nyt voi avustustaso olla täysillä, eikä moottori hyökkäile epämiellyttävästi. Säästää varmasti sähköäkin, kun suurimmat käynnistysvirrat leikkaantuvat pois.
No niin, toivotaan, että poliisikin ymmärtää tämän ja saat ajella jalkakäytävällä jalkatapeilla seisten.
Laita vielä ohjeeksi edes ne käsitteet, joita näissä modauksessa käytetään kiinanenglanniksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7264
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Tuossa on kunteng lcd 3 näytön manuaali:
https://download.elecycles.com/manual/D ... isplay.pdf
P4=0 (parmetri pitää olla nolla) ja C4=2 (parametri pitää olla kaksi) niin saa kaasun käyttäytymään halutusti peukulla xx km/h ja polkien putoaa pois pelistä.
C5=00 (parametriarvolla nollanolla, kolmivaiheinen pehmokäynnistys)
Eihän nuista googlensuomeksi tai kiinanenglanniksi selvinnyt täysin toiminta, mutta säädin ja kokeilin, säädin ja kokeilin monta kertaa, ennen kuin haluttu toiminta saavutettiin.
Kuvat alla on google translatorilla suomennetusta pdf:stä.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7264
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Eipä nuo ole ennenkään kiinnostuneet, vaikka olen (tarkoituksella? ) ajellut heidän nähden: istuen, peukkukaasulla, jalat jalkatapeilla ja jalkakäytävällä. Oulussahan ainakin on aina ajeltu pyörillä jalkakäytävillä.
Ja voinhan aina vetää invakortin pöytään.
- Liikennevakuutuslain 8 pykälän (Poikkeukset vakuuttamisvelvollisuudesta) mukaan liikennevakuutusta ei tarvitse ottaa mm. sellaiselle yksinomaan vammaisten käyttöön tarkoitetulle sähköpyörätuolille tai muulle vastaavalle kevytrakenteiselle ajoneuvolle, jota ei tarvitse rekisteröidä, Invalidiliiton lakimies Henrik Gustafsson toteaa.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 13989
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Radius C4
Juuri tuosta syystä on hyvä, että jakaa kokeilunsa tulokset Nojapyöräfoorumille suomeksi. Kiitos!
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 999
- Liittynyt: 09 Helmi 2020, 21:40
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Radius C4
yksinomaan vammaisten käyttöön tarkoitetulle sähköpyörätuolille tai muulle vastaavalle kevytrakenteiselle ajoneuvolle
Voisikohan väittää nojakin olevan yksinomaan vammaisten käyttöön tarkoitettu? Jotta saisi olla nappikaasullinen 1kW-tehoinen yli 25kg ajoneuvo ilman vakuutusta.
Jos itse on ajoneuvon rakentaja niin kai sitä voi määritellä sen olevan yksinomaan vammaisten käyttöön. Eikä vammaakaan ole tarkemmin määritelty. Kelpaako asennevamma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7264
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Radius C4
Nojapyörähän useasti mielletään vammaisen ajokiksi
Ja sillähän ei ole oikeasti väliä miten asiat ovat, vaan miltä ne näyttävät. Rouhea omavalmiste vahvalla käsityön leimalla kelpaa varmasti hieman vatsakkaan ja risupartaisen kuljettajan kanssa, mutta hiilikuituinen lowracer jäntevällä 48kg sukkiskuskilla ei varmasti kelpaa.
Re: Radius C4
Kiitos Vilijami aamun nauruista! Mahtava kommentti
Olenkin koettanut pitää vahvan tsi- leiman laitteissani, ehken tiedostamattomista syistä ja olisko tämä se syy auki kirjoitettuna
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 13989
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Radius C4
Vilijami kirjoitti: ↑20 Touko 2024, 17:15Tuossa on kunteng lcd 3 näytön manuaali:
https://download.elecycles.com/manual/D ... isplay.pdf
P4=0 (parmetri pitää olla nolla) ja C4=2 (parametri pitää olla kaksi) niin saa kaasun käyttäytymään halutusti peukulla xx km/h ja polkien putoaa pois pelistä.
C5=00 (parametriarvolla nollanolla, kolmivaiheinen pehmokäynnistys)
Eihän nuista googlensuomeksi tai kiinanenglanniksi selvinnyt täysin toiminta, mutta säädin ja kokeilin, säädin ja kokeilin monta kertaa, ennen kuin haluttu toiminta saavutettiin.
Kuvat alla on google translatorilla suomennetusta pdf:stä.
Laitan tähän, kun en muutakaan keksinyt.
Tietääkö joku näiden moottorinohjainten ohjelmien kanssa pelanneena, onko noissa sellaista vakionopeusmoodia, joka estää asetellun nopeuden ylittämisen toimimalla jarruna, jos alamäki, tai kuski yrittää ajaa asetusta kovemmin.
Vai onko kyse vain siitä, että avustusmoottori on kilowatin tehoinen, eikä siksi piittaa parin sadan watin polkemisesta yhtään mitään.
Pajamiehellä näyttäisi olevan sähköpyörässään tällainen ongelma. Avustaa asetusten mukaiseen nopeuteen liian rajusti, muttei anna asetusnopeuden ylittäviä nopeuksia saavuttaa polkemalla. Hmm. en näytä oikein osaavan selittää. Katsokaa Pajamiehen selitys.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Radius C4
Ohjelmistoista mitään tiedä, mut sen tiedän, että piiiirun raskaita kapineita ovat polkea ilman moottoria. Muutamaa olen testannut Ja reidet ovat olleet aivan loppu muutaman sadan metrin 30kmh rykäisyn jälkeen.
Jotain Kummallista tosiaan tuntuu noissa olevan, että miksi ovat niin raskaita. Nojakilla kutenkin olen testauspäivinä ajellut kevyitä ja suhteellisen pitkiä yli 30kmh - keskinopeus- lenksuja.
Valtavalle tuntuu ero polkemisen raskaus yli 25 nopeuksissa.