Kontrollerin säädöllä nopeuden ja tehon saa pudotettua lailliselle tasolle tieliikennesiirtymiä varten.
Tämä on kaltaiselleni polttisjäärälle huima mahdollisuus! Vielä, ennen kuin trafilla asia ymmärretään….
Tehon ja nopeuden saa toki muutettua ohjelmallisesti, mutta ei se siitä kuitenkaan katulaillista tee. Moottorin nimellisteho on siitä huolimatta liian iso ja nopeutta ei ole rajattu rakenteellisesti. Ajoneuvolain ehdot eivät siis täyty.
Ei tämä tietenkään näiden ostajia haittaa. He tietävät mitä tekevät
Kontrollerin säädöllä nopeuden ja tehon saa pudotettua lailliselle tasolle tieliikennesiirtymiä varten.
Tämä on kaltaiselleni polttisjäärälle huima mahdollisuus! Vielä, ennen kuin trafilla asia ymmärretään….
Tehon ja nopeuden saa toki muutettua ohjelmallisesti, mutta ei se siitä kuitenkaan katulaillista tee. Moottorin nimellisteho on siitä huolimatta liian iso ja nopeutta ei ole rajattu rakenteellisesti. Ajoneuvolain ehdot eivät siis täyty.
Ei tämä tietenkään näiden ostajia haittaa. He tietävät mitä tekevät
Ajoneuvolain säätämä suurin sallittu nopeus rajataan sähköpyörissä pääsääntöisesti ohjelmallisesti, katkaisemalla tehonsyöttö. Teho onkin sitten monimutkaisempi asia, ajoneuvolaissa ja Traficomin ohjeissa puhutaan ristiriitaisesti suurimmasta yhteenlasketusta jatkuvasta nimellistehosta, suurimmasta nimellistehosta, nimellistehosta, nettotehosta ja suurimmasta tehosta. Käytännössä jokainen kaupan sähköpyörä, joissa on useita tehoalueita, ylittävät laissa säädetyt tehoalueet jossain vaiheessa. Kun moottoriin syötetty suurin teho rajataan ohjelmallisesti esim. 250/1000 wattiin, täyttää se lain kirjaimen parhaiten.
Liitteet
MoottoroituPolkupyöräAjoneuvolaki.jpg (133.09 KiB) Katsottu 13145 kertaa
MoottoroituPolkupyöräTraficom.jpg (111.59 KiB) Katsottu 13145 kertaa
MoottoroituPolkupyöräKatsastushaku.jpg (57.73 KiB) Katsottu 13145 kertaa
Terveisin
Jukka Leinonen
HP Velotechnik Scorpion FS26, Grin All-Axle, Cycle Analyst V3, Hailong 52V/1008Wh, Grin V6 Baserunner_L10