Laitetaan nyt meidän osastosta näyte.. Jos ei muuten niin jotain ohjelmaa tänne foorumille. Molemmat omia kötöstyksiä. Toinen ittelle ja toinen pojalle. Hieno seurata kuinka innoissaan poika ajaa omalla nojakillaan, muiden teini-ikäisten irvailuista välittämättä.
Varmaan jotain sukulaispiirteitä on havaittavissa.
Omaan tulee kesän aikana taaksekkin syvä profiilinen vanne, lähinnä ulkonäkö syistä ja pojalle myös vaihtuu nopemmat renkaat kunhan saa aikaseksi.
Hiilikuituinen low racer lähti matkaan Oulusta. Myyjä ostanut Oulunsalosta alkanaan, onko lie joku foorumin käyttäjistä kyseessä? Pyörästä olisi mukava saada lisätietoja enemmän.
Hmm.. Rungon muotoa kun katsoo, niin se kylläkin antaa vahvasti ymmärtää olevansa valmistettu metalliputkesta.
Yleensä konposiittirakenteet on suurempihalkaisijaisia kuin meralliset, eivätkä noin selkeän pyöreitä... putkimaisia siis.
Eipä silti, komea pyörä ja onneksi olkoon siitä. Tuollaisella viilettää huimaa vauhtia maantienlaitaa, kunhan ensin saa ittensä tarvittavaan kuntoon. Tällaisen fillarin pienehkö ilmanvastus alkaa tuomaan selkeää etua menemiseen sellaisilla polkutehoilla joilla jaksaa peruspyörää viedä suunnilleen kolmea kymppiä. Tämä saattanee silloin mennä pari..ehken Kolme pykälää kovempaa. Ero normipyörään kasvaa mitä kovempaa jaksaa polkea.
Sorateillä tai muuten epätasaisella alustalla, tahi muuten hankalissa liikennetilanteiasa, kuten keskusta-ajossa on matala ja pienipyöräinen hieman kehno ja siksi on raaseeeissa viimeisin trendi ollut korkeammissa ja isopyöräisissä.
Hiilikuituinen low racer lähti matkaan Oulusta. Myyjä ostanut Oulunsalosta alkanaan, onko lie joku foorumin käyttäjistä kyseessä? Pyörästä olisi mukava saada lisätietoja enemmän.
Pyörän ulkoisesta olemuksesta päätellen se voisi olla Taiwanissa tehty Performerin jokin malli. Niitä toi yksi loimaalainen porukka maahan koe-erän talvella 2009, mutta sittemmin nämä Performerit siirtyivät Kärkkäiselle myyntiin.
Hmm.. Rungon muotoa kun katsoo, niin se kylläkin antaa vahvasti ymmärtää olevansa valmistettu metalliputkesta.
Yleensä konposiittirakenteet on suurempihalkaisijaisia kuin meralliset, eivätkä noin selkeän pyöreitä... putkimaisia siis.
Eipä silti, komea pyörä ja onneksi olkoon siitä. Tuollaisella viilettää huimaa vauhtia maantienlaitaa, kunhan ensin saa ittensä tarvittavaan kuntoon. Tällaisen fillarin pienehkö ilmanvastus alkaa tuomaan selkeää etua menemiseen sellaisilla polkutehoilla joilla jaksaa peruspyörää viedä suunnilleen kolmea kymppiä. Tämä saattanee silloin mennä pari..ehken Kolme pykälää kovempaa. Ero normipyörään kasvaa mitä kovempaa jaksaa polkea.
Sorateillä tai muuten epätasaisella alustalla, tahi muuten hankalissa liikennetilanteiasa, kuten keskusta-ajossa on matala ja pienipyöräinen hieman kehno ja siksi on raaseeeissa viimeisin trendi ollut korkeammissa ja isopyöräisissä.
Katsoin kans tuota tarkemmin, niin tietyt kohdat ovat metallia (terästä oletettavasti) ja välillä muoto on hiilikuitua. Luulen, että vankimmat kohdat ovat terästä ja välissä menevät osat hiilikuitua. Kevyt kokonaisuus, joka tapauksessa. Pitää ottaa tarkempia kuvia. Liikenteessä ajaminen vaatii lipun näkyvyyden lisäämiseksi kyllä. Koputtamalla muissa materiaaleissa on selkeä ero ja hiilikuidulle olennainen pintakuvio.
Pitkän ja hartaan laittamisen jälkeen kävin tänään tutkimassa teiden kuntoa. Testilenkkiä kertyi 24km. Tiet eivät olleet aivan priima kunnossa, vaikka hiekat ovat saaneet kovasti kyytiä.
Odotan Alankomaista tulevia osia. Vaihdan tarakan penkkiin kinnitettävällä mallilla (sama kuin Nazca Fuegossa) ja laitan viirin penkkiin kiinni.
Tämmöinen rullailija tällä erää. Ensi puraisu ihan ok, vaikka välitykset vähän mietityttää. Pieniä pykäliä on paljon, harvoja vähemmän. Poljetaan lisää ja tuumataan.
Tämmöinen rullailija tällä erää. Ensi puraisu ihan ok, vaikka välitykset vähän mietityttää. Pieniä pykäliä on paljon, harvoja vähemmän. Poljetaan lisää ja tuumataan.
Ei ole liian pieniä pykäliä, on vain liian pitkiä kampia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
No totta toinen puoli. Tossa on jo toiset reiät, mutta harmillisesti toisen kammen kierreholkki on vähän rikki (liian syvällä) eikä siihen saa poljinta kiinni. Pitää tutkia, meniskö jatkoholkilla. Tai sitten pitää ostaa uusi setti kokonaan Tepon pajan kautta.
Tämmöinen rullailija tällä erää. Ensi puraisu ihan ok, vaikka välitykset vähän mietityttää. Pieniä pykäliä on paljon, harvoja vähemmän. Poljetaan lisää ja tuumataan.
Noniin! Onhan täällä muitakin, joilta löytyy Velomotion Scopa. Mulla sama pyörä muokattuna hieman ylempänä
Huomasin omassa mallissa, että runkoputken sisään oli päässyt jämähtämään vettä. Porasin ulostulon ja suhautin pullollisen WD40:tä, jonka pistin muhimisen jälkeen nokka edellä maahan valuttamaan töhnää pois suojatulle alustalle. Tein toimenpiteen viime kesänä jos oikein muistan.
Ja viimeistelyjen jälkeen tilleri sai kyytiä ja superman/aerobar tuli tilalle. Ajaminen tuntuu vakaammalta ja kivalta. Kiinnitin tailboksin myös kiinni