Toki onnistuu noin. Siellä innokkaimmat aloittavat radan kiertämisen jo perjantaina puoliltapäivin. Jos myöhään tulet, niin rata-alueen portti voi olla jo kiinni, muttei ole lukossa.
Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
48h kisa odottaa. Sää näyttää aika hyvältä. Pyörässä paljon parannuksia, mutta siitä kisan jälkeen enemmän.
48h on luultavasti aikalailla samanlainen ultra kuin tuplaeverestaus minkä ajoin viime vuonna. 350 kierrosta ja 70m nousua per kierros. Alastarossa ei onneksi mäkiä ole. Nopeus tietysti arvoitus. Ajoin keväämmällä B1000 mitskun: 325k + 335k + 371k = 1031km. Nopeus oli jostain syystä 26-28kph.
Viimeisin 364km ympyrälenkki meni sentään 32.9kph keskinopeudella. Vaikka pääsin nauttimaan kivaa vastatuulta.
Viime vuonna testasin puskuritaktiikkaa ja se ei toiminut. Tällä kertaa rauhassa hyviä siirtoja ja kova loppukiri kuten 2022. Olin kyllä miettinyt että jos vain 24h kisa niin ajan heinäkuussa 10000km. Mutta 48h on niin harvoin että se on nyt päätavoite. 200 mailia maantiellä on valtava lenkki. Saa ajella Seinäjoet ja Kankaanpäät läpi. 11 tuntia siinä menee vaikka kuinka olisi jalka syönnillä.
Kello on ladattu musiikkia täyteen. Lähden Fenix ranteessa kuuntelen musiikkia ja pidän BPM alle 110. Tavoitteena mahdollisimman paljon kierroksia ja kilometrejä. Kova 48h kisa tulee. Levätty on varastoon nyt jaksaa rokata radalla kuin Barrichello. Kiva on päästä aloittamaan grindaus.
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Joku taitaa tykätä pyöräilemisestä!
10 tkm kuukaudessa kuulostaa absurdilta. Saisi istua ainakin 10 tuntia joka päivä satulassa..
Epäilen pilkkuvirhettä, mutta tää kaveri tuntuu sellaiselle veivaajalle, että ties vaikka olisi tosissaankin.
Mä pyrin enää siihen jos kesässä polkisi sen 1000km, ilman pilkkuvirheitä.
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Infopaketti osallistujille:
https://rrfi.fi/juhannuspolkaisu/Alasta ... ujille.pdf
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
24 h ajon aloituskuva.
.
Atomin vastaanottaessa tai luovuttaessa elektroneja atomista tulee ioni. Elektroneja luovuttaneesta atomista tulee positiivisesti varautunut ioni, kationi. Elektroneja vastaanottaneesta atomista tulee negatiivisesti varautunut ioni, anioni.
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
parhaimman näköinen taivas meni ohi kun arska nousi parissa minuutissa puiden takaa.
- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Juhannuspolkaisussa 2024 poljettiin yhteensä 10145 (ilmoitettua) kilometriä. Hienoa!
Alla kilometrinsä ilmoittaneiden kunniataulukko.
"48h" = saapunut perjantain lähtöön.
"24h" = saapunut lauantain lähtöön.
Nimi / Sarja / Matka:
Toni Helminen / M 48h / 1215,3 km
Mika Palokoski / M 48h / 800 km
Jarmo Huhtanen / M 48h / 759,8 km
Sirpa Salo-Saari / N 24h / 647,2 km
Eero Nikkilä / M 24h / 613 km
Ulla Mannila / N 48h / 467 km
Kalle Rintanen / M 24h / 462 km
Hanna Kiuru / N 48h / 454 km
Jouko Mäenpää / M 48h / 424 km
Taisto Mäkelä / M 48h / 401 km
Markku Tavasti / M 48h / 324,5 km
Markus Silván / M 24h / 314 km
Ari Aho / M 24h / 263,7 km
Pekka Manninen / M 24h / 259 km
Eetu Vereshtshagin / M 48h / 254 km
Petri Moilanen (Ähtärin Valpas) / M 24h / 251,3 km
Jere Nurmi / M 24h / 240 km
Johanna Toivonen / N 24h / 205 km
Petteri Elomaa / M 48h / 195 km
Sampo Laaksonen / M 24h / 193 km
Tatu Kanniainen / M 24h / 161,8 km
Henri Heikkari / M 24h / 155,4 km
Tuomas Paunila / M 24h / 151 km
Pasi Katajamäki (Ähtärin Valpas) / M 24h / 150 km
Kimmo Kivinummi (Ähtärin Valpas) / M 24h / 150 km
Teppo Mäkelä / M 48h / 117 km
Anni Myllymäki / N 24h / 113 km
Lauri Saarelma / M 24h / 100 km
Patricia Holmberg / N 24h / 87,4 km
Iiris Elomaa / J 48h / 60,2 km
Tapani Stenhammar / M 48h / 59 km
Toni Uusvuo / M 48h / 50 km
Aleksi Elomaa / J 48h / 47,3 km
Mika Arte / M 24h / 37,2 km
Jaakko Ajosenpää / M 48h / ? km
Ville Helminen / M 48h / ? km
Anssi Rouhiainen / M 48h / ? km
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Järjestelyistä kiitokset samoin ajokavereille kiitokset
Oma kisa meni näin:
21.6 radalla 10h 39min, kilometrit 221,21. kalorit 5538
yötauko noin klo 23.55 ja takaisin radalle klo 3.30 kolmisen tuntia tuli nukuttua aika hyvin
22.6 radalle aamulla klo 3.30. Radalla 16h 54min, kilometrit 385,67. kalorit 10666.
yötauko noin 23.45 ja jotain klo 4 liikkeelle su aamulla. Uni ei tullut mutta makuupussissa tuli makailtua ja levättyä.
23.6 radalla 6h 39min, kilometrit 152,96. kalorit 5409.
yhteensä radalla 34h 12min 759,84km ja 21613kcal.
pe klo 12.00 - la klo 12.00
376,25km. 17h 34min. 10007kcal
la klo 12.00 - su klo 12.00
383,59km 16h 38min. 11606kcal
(Viimeiset reilu 35km)
724,39km - 759,84km
1h 24min.
sykemittari oli päällä koko ajan
48h 8min 30sek
21613kcal
keskisyke 106 /tauot laskivat tätä)
maximisyke 171 (loppuvaiheen kierroksilla)
sykealueella (107-139) 31h 21min 14sek
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Sulla oli Jarmo ilmeisen hyvä vauhdinjako, kun jälkimmäisellä vuorokaudella tuli enempi kilsoja kuin ekalla.
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Huh huh mikä kisa.
24h tittelien joukkoon 48h titteli!
Ultrauralle kruunu hyvällä tuloksella.
Kiitokset kilpakumppaneille ja staffille!
Ettei unohdu niin raportti:
5x ajanut Alastarossa kilpaa ja niissä saanut aikaan 2 mestariteosta. Loput 3 vähän sinnepäin. Alastaron rata kierretty 1100 kertaa näiden 5x kisan aikana. Kyllä on moottorirata tullut tutuksi:
2022: 24h / 705km on edelleen paras ajoni.
2024: 48h / 1215km toiseksi paras ajoni. Ensimmäinen 48h titteli jaossa, joten motivaatiota riitti.
Kisasta:
48h en ole aikaisemmin ajanut. Joten alunperin oli ajatus että ajan ekan 24h kuin normaalin keksnelosen ilman nukkumatta. Mutta napsu 24h nopeudesta pois.
Tiukkaa kilometritavoitetta en ollut itselleni asettanut. Tonni plus ekstrat oli ajatus. Mutta ajoajan halusin 40h+ tuli 41h 30min. 2022 halusin ajoajaksi 23h+ ja tuli 23h 25min.
Aloitin mukavalla 174km riipaisulla. Sitten 170km ja ekat 12h tuli mukavat 344km. Perjantai oli aika tuulinen ja viileä. Sain joltain kivaa peesiä muutaman kierroksen. Se auttoi. Tarvittaisiin isompi peloton. Mutta keli alkoi viilentyä. Ajoin 03:00 la asti sitten olin aivan jäässä vaikki oli takki ja housut + puffit kaulassa ja päässä. Vauhti hidastui 24kph joten päätin tulla autolle lämmittelemään.
Söin ja nukuin makuupussissa 2h. Heräsin 05:00 ja mietin, että jos on kylmä ja tuulista niin peli on menetetty. Mutta lauantai olikin aivan täydellinen päivä. Joten eikun kiertämään rataa. Eka 24h oli 586km mikä ironista kyllä oli tulokseni 2019 24h paskalla KTM:n cyclocross-pyörällä.
Kaksneloset ajoivat kovia tuloksia. Miehissä 613 km ja naisissa 647 km. Suomessa ei taatusti naisissa kukaan ole ajanut koskaan näin paljon 24h. 400 mailinen! Kertoo että viimeisen 24h keli oli aika optimi. Ei liian kuuma ja tuulta ei nimeksikään.
Viimeisen 24h keli oli hyvä joten tiesin että 1000km + ekstrat on realiteettia. Mutta yllättävän vaikeaa oli. 900km -> 1000km tuntui kestävän ikuisesti. Oli tarkoitus ajaa 1000km täyteen ja pitää hyvin ansaittu proteiinipirtelötauko ja jatkaa nukkumatta loppuun.
Mutta 38h / 960km kohdalla aloin nähdä menninkäisiä kovasta rasituksesta johtuen.
Päätin sitten mennä 1h nukkumaan että saan näkökyvyn takaisin.
Pimeässä nukkuminen toimi ja aurinko nousi vihdoin. Jatkoin kunnes 1000km tuli täyteen, mutta vaikeaa oli. Ja nopeus ei ollut enää kovin hyvää. Mutta sen 1000km rikkominen piristi. Ajoin sitten 1000km päälle ekstraa niin paljon kuin kerkisin. Jos vaikka joku iskee puskista taas.
Lopussa kun oli 4h jäljellä meinasin väkisin nukkua pyörän päälle. Ajoin autolle ja join kaikki energiajuomat/KongStrongit ja piristyin sen verran että sain ajettua loppuun. 1200km asti ajoin täydellä kaasulla, sitten otin radalla 2min tauon ja 25min jäljellä ja muutama kierros vielä päälle.
Lopetin kahvinjuonnin muutama viikko ennen kisaa. Jotta energiajuomat puree kun sitä tarvitsee ( ja niin tekikin... ) ja lisäksi pystyi nukkumaan varastoon ilman että kofeiini blokkaa melatoniinireseptoreita.
Tilastoja WAHOO ROAM V2:
Matka: 1,215.30 km
Ajoaika: 41:32:15
Nousua: 1,820 m
Teho: 157 W
Energia: 23,473 kJ
Nopeus: 29.3 km/h
Huippunopeus: 52.5 km/h
Kalorit: 26,172
Keskilämpötila: 15 ℃
Kokonaisaika: 48:04:30
Olen yleensä lähettänyt Fenix 6X Pro Solar Titaniumista sykkeen ROAMiin, mutta otin sen koska halusin minimoida akunkulutuksen. Vilkuilin sykkeitä kellosta silloin tällöin ettei mene överiksi. ROAM V2 söi 3 varavirtaa. Oli enää 1 jäljellä minkä halusin säästää kännykälle.
Tällä hetkellä reisilihakset ovat palautumassa. HRV on sekaisin. Lepäilen muutaman päivän. Sitten muutaman kerran kevyesti fillarilla sotkuun kahville n. 100km.
Kun palaudun 100% niin Parkano -> Pori -> Yyteri (2 tuntia hiekalla lepäillen) -> Tampere -> Ruovesi -> Kuru -> Parkano. Leppoisa n. 400km tour. Tämä on aina ollut ohjelmassa Alastaron jälkeen. Sitten ajelen 200 mailisia putkeen niin paljon kuin pystyy.
Mika kertoili siinä ajaessa Vätternrundanista. Suunnittelen tässä ajavani Parkanosta fillarilla Turkuun. Siitä laivalla Tukholmaan ja leppoisasti fillarilla n. 300km / pv tahdilla Vätterniä tsekkaamaan. Hotelleissa ja laavuilla yöpyen. Ja takaisin. 2000 km matka laivareissu mukaanlukien. Pitkä aika kun ruotsinlaivalla viimeksi. Jos saan ottaa fillarin hyttiin. En jätä sitä murjottavaksi ruumaan.
Fillarista sen verran: Että kaikki oli parasta mitä rahalla saa. Silcan Synergetic ketjuöljy oli muhimassa pari päivää ennen 48h kisaa. Pyyhkäisin ketjut pari kertaa. 50mm aerokiekot rihtasin, suoristin aeropinnat. Asensin uudet vanneteipit ja 28g TPU sisäkumit sekä ihan uudet GP5000 renkaat. Ensikilometrit ajoin Alastaroissa. Jalassa Silcan 8W säästävät aerosukat. Päällä skinsuit. Ei mitään lepattavia takkeja. Hiilikuitukengissä titaaniklossit. Pyörässä talven aikana korvasin kaikki teräsruuvit titaanilla. Teflonvaijerit. Asensin uudet Ultegran 50T / 36T rattaat. Vanha ROAM V2 hajosi mutta WAHOO lähetti takuuseen uuden ROAM V2:n. Toimii paljon paremmin kuin vanha. Askartelin vortexgeneraattoreita pyörän täyteen. Ajatus on hidastaa ilmamolekyylejä ja estää alipainetta.
Pyörä toimi täydellisesti. Ruoka- ja juomapuoli meni rutiinilla. Vitamiinimehua ja riisiä sekä nuudelia.
Ensi vuodeksi tekee mieli rakennella OG-EVKINin uudesta aerorungosta EDS-TX sähkövaihteilla vielä nopeampi menopeli. Nykyinen on "valmis".
Vielä kerran kiitokset. 48h titteli tuntuu todella hyvältä 24h titteleiden jatkoksi.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2757
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Sä oot kyllä uskomaton kone, ei kykene ymmärtämään miten ihmisen fysiikka ja psyyke taipuu tuollaiseen! Onnittelut uskomattoman kovasta vedosta! Jotenkin veikkaan että tuloksiasi 24h tai 48h osalta ei ihan heti rikota.
Facebookissa Pasi Kataja laittoi videon jossa on sitten Juhannuspolkaisun toinen puoli:
https://www.facebook.com/pasi.katajamak ... 1198050052
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Hieno video
Ehkä se oma nopeudenjako meni tuurilla oikein, tai sitten kun maksimivauhti ilman lopun muutamia perässäroikkumiskierroksia on joku 22...23 km/h
niin pakko jaksaa jos ei kyllästytä tai jostain satu liikaa.
Pieniä hiertymiä tuli mutta niistä ei oikeasti ole paljoa haittaa jos istuu tarkasti, Jalat eivät ole yhtään kipeät tai väsyneet tosin onkin ihan eri asia ajaako niukat 700km vai yli 1200km.
Kisan jälkeen on täälläkin käyty sotilaskodissa ei tosin kahvilla vaan kaakaolla ja päivän lehtiä katsomassa, eikä edes niinisalossa vaan säkylässä.
Oma ruokapuoli kisan aikana oli näin:
kaverin tai järjestäjän irtokarkkeja oikeasti vain noin 5-8 karkkia
2 pahvimukillista teetä ihan loppupuolella kisaa
joka juomapulloseen meni muutama hippu merisuolaa ja poretabletteja oli normikaupasta löytyneitä
sana sol Zn sinkki+C
gainomax rehydrate ginger lemon
optisanaelectrolyte
näitä kaikkia taisi mennä 2...4 kpl
lidlin kahta erilaista energiajuomaa meni 5 puolenlitran pulloa/tölkkiä
ja sitten se "oikea" ruokapuoli:
meetwurstia noin 400grammaa .....1544kcal
roiskeläppä pizzoja 9 tai 10 kalorit jostain pizzasta 438 x 10..........4380kcal
pähkinöitä oli mukana varmaan kolme kiloa erilaisia vaikea syödä meni ehkä 50grammaa....306kcal
mars suklaapatukat 19x51grammaa...............4294kcal
pirkka suklaakeksit 9x 150grammaa tuli syötyä jäi vielä jäljellekin..............6712kcal
oikein laskettuna 17236kcal hämmästyttävän paljon tuli kaloreita ehkä siksi ei lopussa tuntunut pahalta ja jaksoi välillä roikkua oikeiden pyöräilijöiden perässäkin hetken aikaa.
Se on sitten eri asia mitä tuota ruokavalikoimasta sanoisi joku alan ammattihenkilö
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 994
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alastaron Juhannuspolkaisu 21.-23.6.2024
Astraeus kirjoitti: ↑25 Kesä 2024, 12:21Huh huh mikä kisa.
24h tittelien joukkoon 48h titteli!
Ultrauralle kruunu hyvällä tuloksella.
Kiitokset kilpakumppaneille ja staffille!
Ettei unohdu niin raportti:5x ajanut Alastarossa kilpaa ja niissä saanut aikaan 2 mestariteosta. Loput 3 vähän sinnepäin. Alastaron rata kierretty 1100 kertaa näiden 5x kisan aikana. Kyllä on moottorirata tullut tutuksi:
2022: 24h / 705km on edelleen paras ajoni.
2024: 48h / 1215km toiseksi paras ajoni. Ensimmäinen 48h titteli jaossa, joten motivaatiota riitti.Kisasta:
48h en ole aikaisemmin ajanut. Joten alunperin oli ajatus että ajan ekan 24h kuin normaalin keksnelosen ilman nukkumatta. Mutta napsu 24h nopeudesta pois.
Tiukkaa kilometritavoitetta en ollut itselleni asettanut. Tonni plus ekstrat oli ajatus. Mutta ajoajan halusin 40h+ tuli 41h 30min. 2022 halusin ajoajaksi 23h+ ja tuli 23h 25min.Aloitin mukavalla 174km riipaisulla. Sitten 170km ja ekat 12h tuli mukavat 344km. Perjantai oli aika tuulinen ja viileä. Sain joltain kivaa peesiä muutaman kierroksen. Se auttoi. Tarvittaisiin isompi peloton. Mutta keli alkoi viilentyä. Ajoin 03:00 la asti sitten olin aivan jäässä vaikki oli takki ja housut + puffit kaulassa ja päässä. Vauhti hidastui 24kph joten päätin tulla autolle lämmittelemään.
Söin ja nukuin makuupussissa 2h. Heräsin 05:00 ja mietin, että jos on kylmä ja tuulista niin peli on menetetty. Mutta lauantai olikin aivan täydellinen päivä. Joten eikun kiertämään rataa. Eka 24h oli 586km mikä ironista kyllä oli tulokseni 2019 24h paskalla KTM:n cyclocross-pyörällä.
Kaksneloset ajoivat kovia tuloksia. Miehissä 613 km ja naisissa 647 km. Suomessa ei taatusti naisissa kukaan ole ajanut koskaan näin paljon 24h. 400 mailinen! Kertoo että viimeisen 24h keli oli aika optimi. Ei liian kuuma ja tuulta ei nimeksikään.
Viimeisen 24h keli oli hyvä joten tiesin että 1000km + ekstrat on realiteettia. Mutta yllättävän vaikeaa oli. 900km -> 1000km tuntui kestävän ikuisesti. Oli tarkoitus ajaa 1000km täyteen ja pitää hyvin ansaittu proteiinipirtelötauko ja jatkaa nukkumatta loppuun.
Mutta 38h / 960km kohdalla aloin nähdä menninkäisiä kovasta rasituksesta johtuen.
Päätin sitten mennä 1h nukkumaan että saan näkökyvyn takaisin.
Pimeässä nukkuminen toimi ja aurinko nousi vihdoin. Jatkoin kunnes 1000km tuli täyteen, mutta vaikeaa oli. Ja nopeus ei ollut enää kovin hyvää. Mutta sen 1000km rikkominen piristi. Ajoin sitten 1000km päälle ekstraa niin paljon kuin kerkisin. Jos vaikka joku iskee puskista taas.Lopussa kun oli 4h jäljellä meinasin väkisin nukkua pyörän päälle. Ajoin autolle ja join kaikki energiajuomat/KongStrongit ja piristyin sen verran että sain ajettua loppuun. 1200km asti ajoin täydellä kaasulla, sitten otin radalla 2min tauon ja 25min jäljellä ja muutama kierros vielä päälle.
Lopetin kahvinjuonnin muutama viikko ennen kisaa. Jotta energiajuomat puree kun sitä tarvitsee ( ja niin tekikin... ) ja lisäksi pystyi nukkumaan varastoon ilman että kofeiini blokkaa melatoniinireseptoreita.
Tilastoja WAHOO ROAM V2:
Matka: 1,215.30 km
Ajoaika: 41:32:15
Nousua: 1,820 m
Teho: 157 W
Energia: 23,473 kJ
Nopeus: 29.3 km/h
Huippunopeus: 52.5 km/h
Kalorit: 26,172
Keskilämpötila: 15 ℃
Kokonaisaika: 48:04:30Olen yleensä lähettänyt Fenix 6X Pro Solar Titaniumista sykkeen ROAMiin, mutta otin sen koska halusin minimoida akunkulutuksen. Vilkuilin sykkeitä kellosta silloin tällöin ettei mene överiksi. ROAM V2 söi 3 varavirtaa. Oli enää 1 jäljellä minkä halusin säästää kännykälle.
Tällä hetkellä reisilihakset ovat palautumassa. HRV on sekaisin. Lepäilen muutaman päivän. Sitten muutaman kerran kevyesti fillarilla sotkuun kahville n. 100km.
Kun palaudun 100% niin Parkano -> Pori -> Yyteri (2 tuntia hiekalla lepäillen) -> Tampere -> Ruovesi -> Kuru -> Parkano. Leppoisa n. 400km tour. Tämä on aina ollut ohjelmassa Alastaron jälkeen. Sitten ajelen 200 mailisia putkeen niin paljon kuin pystyy.
Mika kertoili siinä ajaessa Vätternrundanista. Suunnittelen tässä ajavani Parkanosta fillarilla Turkuun. Siitä laivalla Tukholmaan ja leppoisasti fillarilla n. 300km / pv tahdilla Vätterniä tsekkaamaan. Hotelleissa ja laavuilla yöpyen. Ja takaisin. 2000 km matka laivareissu mukaanlukien. Pitkä aika kun ruotsinlaivalla viimeksi. Jos saan ottaa fillarin hyttiin. En jätä sitä murjottavaksi ruumaan.
Fillarista sen verran: Että kaikki oli parasta mitä rahalla saa. Silcan Synergetic ketjuöljy oli muhimassa pari päivää ennen 48h kisaa. Pyyhkäisin ketjut pari kertaa. 50mm aerokiekot rihtasin, suoristin aeropinnat. Asensin uudet vanneteipit ja 28g TPU sisäkumit sekä ihan uudet GP5000 renkaat. Ensikilometrit ajoin Alastaroissa. Jalassa Silcan 8W säästävät aerosukat. Päällä skinsuit. Ei mitään lepattavia takkeja. Hiilikuitukengissä titaaniklossit. Pyörässä talven aikana korvasin kaikki teräsruuvit titaanilla. Teflonvaijerit. Asensin uudet Ultegran 50T / 36T rattaat. Vanha ROAM V2 hajosi mutta WAHOO lähetti takuuseen uuden ROAM V2:n. Toimii paljon paremmin kuin vanha. Askartelin vortexgeneraattoreita pyörän täyteen. Ajatus on hidastaa ilmamolekyylejä ja estää alipainetta.
Pyörä toimi täydellisesti. Ruoka- ja juomapuoli meni rutiinilla. Vitamiinimehua ja riisiä sekä nuudelia.
Ensi vuodeksi tekee mieli rakennella OG-EVKINin uudesta aerorungosta EDS-TX sähkövaihteilla vielä nopeampi menopeli. Nykyinen on "valmis".
Vielä kerran kiitokset. 48h titteli tuntuu todella hyvältä 24h titteleiden jatkoksi.
Mukava kun avasit fiiliksiä ja hommaa muutenkin, mielenkiintoista lukea. Ja helkkarin kova vetohan tuo oli. Piti koittaa etsiä ns virallista 48h ennätystä maailmalta, mutta ei sellaista kyllä äkkiä tullut vastaan. Joku joukkue ajon 1640 km taisi olla, mutta on se tietysti hieman eri ajaa neljän hengen joukkueessa vuorotellen kuin yksin
Olitko muuten todennut nuo TPU sisurit nopeammaksi kuin lateksi sisurit? Jotenkin olen antanut itseni ymmärtää, ettei latekseja nopeampia vielä ole löydetty? Toki erot varmasti joka tapauksessa hyvin pieniä noilla on. Niin ja onko pyörästä muuten kuvia jossain jo näytillä?