Tuohon napadynamolle tulee välitys, joka vastaa 26-piikkistä takaratasta käyttävää vaihdetta. Näyttäisi sinulla olevan vetävällä akselilla summittain saman suuruinen ketjupyörä. Napadynamo pyörii siis samaa nopeutta kuin se pyörisi taka-akselillakin, mutta vain silloin kun poljet. Lopultakin hiljaisessa kruisailussa ei koko ajan poljeta, jolloin sähköäkään ei synny, toisin kuin kiekon napaan kiinnitetyssä napadynamossa.
Jos jännite jää liian alhaiseksi, voinet printata uuden, pienemmän ketjupyörän napadynamon kylkeen. Kovin paljon pienempää siihen ei mahdu, mutta varmaan 22-piikkinen mahtuisi. Tai jos muutat myös kiinnityksiä ja printtaat ketjupyörään korotuksen dynamon sivulle, voi ketjupyörää pienentää vaikka 11-piikkiseksi asti.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma