Jopo

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Katselin Harri Salon sähköautojuutuubivideoita. Tulipa vastaan käsite C lataus- ja purkuvirroiile. Eli jos moottori kuluttaa 500w ja akussa on 500wh niin ollaan 1C arvossa. Jos taas moottori kuluttaa 500w ja akussa on 250wh, niin ollaan 2C arvossa. Jne. Akkutohtori kertoi, ettei 1C arvoa kannata ylittää, jos haluaa akun olevan pitkäikäinen ja turvallinen.

Just tilaamani moottori on nimellisteholtaan 350w eli piikissä noin 700w.
Just tilaamani akku on 36v x 20ah = 720wh.
Eli ollaan pahimmillaankin alle 1C lukemissa. Näin tuli mitoitettua akku vahingossa oikein.

Ja kun akkua käytetään pitkäikäisyyden ja turvallisuuden varausalueella 80-20% niin käytössä on 430wh. Mulla meni 28km peruslenkilläni LWB-tadpolessa 143wh muutaman asteen pakkasella. Se oli kuitenkin painava kolmipyörä niin Jopolla pääsee aivan varmasti sen mulle tärkeän 100km. Vaikka en tule todennäköisesti sitä ikinä ajamaankaan.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1758
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Härski »

Siis..akun nimelliskapasiteetin suhde purkuvirtaan, ei varaustila.

Lipo akut antaa purkuvirtaa taasen huomattavasti enemmänkin, kuin 1c. Muistelen nähneeni usean kymmenen c;n lukuja joskus. Esim Rc vehkeissä erinomainen ominaisuus kun saadaan kevyestä paketista paljon potkua ulos.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Antaahan ne paljonkin, muttei kannata ottaa.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ompa hurja ratkaisu Tonshengissa vääntömomentin tunnistukseen. Polkimien ja kampirattaan välissä on halkaistu putki, joka joustaa polkiessa. Jouston määrää mitataan hall-anturilla. Todella yksikertainen toteutus. Kekseliäisyyden kääntöpuolella on se tosiasia, että tuo putki väsyy ja murtuu lopulta. No osat on halpoja ja saatavuus hyvä.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Sama kaveri on tehnyt myös hienon animaation Tsdz2 moottorin purkamisesta.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1758
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Härski »

Mä ymmärsin että tuo momentintunnistus on moottorin ja kammen välillä. Pois sulkee siis polkemisen tuoman hyvinkin vaihtelevan momentin ja seuraa ainoastaan moottorin momenttia.

Aavistuksen kehittyneemmällä tekniikalla saataisiin tehtyä väsymislujakin rakenne. Uskoisin että tuollakin menetelmällä Saisi paremman väsymislujuuden kun hieman karsisi rakenteesta noita jännityshuippuja mitä tulee tuollaisten lovien nurkkiin. :?

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Polkuvoiman ja moottorin vastavoima on ketjuvoima. Kaikki siis vaikuttaa. Liikkeellelädössä kuitenkin polkuvoiman ja ketjuvoiman välisen momentin mittaus käynnistää vasta moottorin.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Tsdz2 lopettaa (kuulemma) avustuksen 70 kadenssilla. Jopon 47-507 renkaalla, 19 piikin takarattaalla, Nexus 3 suurimmalla vaihteella ja moottorin 42t vakiorattaalla saavutetaan nopeus 24km/h. Loistavat välitykset kun nopeusrajoittimen ei tarvitse puuttua peliin ollenkaan. Luulis että moottori on tällöin pienellä kuormituksella ja sähköä kuluu maltillisesti.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1758
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Härski »

Siihen kun laittaa 300mm kammet ni sehän lentäå :D..
..pienillä välitysten muokkauksella ja 70 kadenssilla siis.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ei tästä mitään kilpapyörää tule. 24km/h rauhallisella kadenssilla riittää :D

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Jalkajarruversiossa on 6 napainen liitin näytölle. Siihen ei saa virallisesti kaasukahvaa eikä jarrutunnistimia.
Pohdin oisko jarrutunnistimelle kuitenkin käyttöä, koska huonon jalan asettelu polkimelle ehkä hyökkäyttää pyörän liikkeelle? Jarrukahvalla vois estää moottorin tahattoman käynnistyksen. Kiitos harrastajien, löysin kytkiksen jarrutunnistimen kytkemiseen 6 napaiseen systeemiin.

Liitteet
IMG_1502.jpeg
IMG_1501.png
IMG_1501.png (131.97 KiB) Katsottu 339 kertaa
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Paketti tuli. Onkohan kiinanpojat laittaneet kiviä laatikkoon? :mrgreen:

Liitteet
IMG_20241101_133159.jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Odotusten vastaisesti sieltähän tuli tilatut tuotteet. :wink:

Liitteet
IMG_20241101_150747.jpg
IMG_20241101_151522.jpg
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7313
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Yksi virhe kuitenkin löytyi. Lupasivat lähettää unbränded moottorin, mutta Tongsheng tarroitettu sieltä paljastui.

Liitteet
IMG_20241101_151946.jpg
Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1758
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Jopo

Viesti Kirjoittaja Härski »

Harmittavan tarkasti on Vilijami rajannut kuvat, sillä varsinkin sinun tapauksessa näissä autotallikuvissa kuvan mielenkiintoisinta antia on kaikki muu oheistavara. Se mitä varjellaan siellä lukittujen ulospäin sipisiistien seinien ja ovien takana. :D

Sama koskee muitakin, kuten esim tm, rosteri, pajamies, polkumies,... projektikuvat. Hyvän näköisissä olosuhteissa jotkut pääsee puuhaamaan. :oops:

Vastaa Viestiin