Mikäs etuvalo siinä muuten on? Onko vielä muodostunut selvää mielikuvaa kumpi on enemmän mieleen: tankki vai tilleri ohjaus? Minkä kokoinen penkki siinä muuten olikaan?
ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 26 Heinä 2016, 23:22
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Mäpä vastaan tuohon penkki- ja valokysymykseen kun Jere ei niihin välttämättä tiedä vastausta.
Penkin pitäisi olla Ergo L ja valo Lupinen SL
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 599
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Mikä ohjaus on parempi.
No, se riippuu tilanteesta.
Selväähän on, että ohjaustanko on se tutumpi vaihtoehto minulle.
Ohjaustanko vie vähemmän tavaratilaa sivuilta, koska kädet on vähän korkeammalla ja keskemmällä.
Tankkiohjauksella saa kaksi jarruvipua ja lyhyemmät jarruvaijerit eli paremmat jarrut.
Se voi olla korvaamaton etu joskus. Tangoista saa myös hieman sivuttaistukea.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 599
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Viimeviikolla oli pieniä ongelmia.
Sähköt katosivat kokonaan.
Yleismittarilla tutkimaan.
Ei ollut oikosulkua, eikä katkoksia.
Sulaketta ei ole. Lupinen akussa on varmaan joku suojapiiri ?
Jännite 15v ilman kuormaa. Valot päällä jännite putosi 2 v.
Irrotin kaikki johdot kytkimistä ja kytkin etuvalon suoraan akkuun hyvin toimi.
Sitten laitoin vain etuvalon valokytkimeen ja hyvin toimi.
Sen jälkeen kytkin kaikki johdot takaisin ja kaikki toimi.
Mystisiä nämä sähköviat.
Penkki ei pysynyt oikeanpuoleisessa alakiinnikkeessään 2 km pitempään.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 599
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Onnettomuuden jälkeen tuli syksyllä ajettua 750km M9:llä
Käytännöllisyyttä pitää saada M9 lisää.
Ketjulinja ja takajousitus pitää ainakin kattaa.
Tavarat liukuu helposti väärään paikkaan.
Aukkopeitettä ei tullut pyörän mukana.
Quattrovelon aukkopeitettä pitää muokata vähän, jotta sopii tähän.
Onhan siinä hiilikuitu kate, mutta sitä ei voi kuljettaa mukana, jollei käytä sitä kokoajan.
Takajousitusta voi laskea vähän, niin jalkakyhmyt alla edessä saa vähän maavaraa lisää.
Takana on nyt myös isompi 42 mm leveä rengas.
Ketjulle on vain yksi oikea pituus. Jos liian löysä, niin takavaihtaja ottaa jousituksen kierretankoon kiinni.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 599
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: ALPHA M9, QUATTROVELO, MANGO
Nyt olen ajanut M9:llä 1200 km. (viime syksy ja tämä kevät)
Täydellisen ajoasennon metsästys on jatkunut.
Niska on saanut kylmää ja muutenkin tykkäisi pystymmästä ajoasennosta.
Laitoin penkin yläosaan lisää pehmustetta asennon saamiseksi pystymmäksi.
Tämän jälkeen olkapäät ottavat yläreunan taitokseen kiinni ja tulee olkapäihin punaisia jälkiä ja paitaan reikiä.
Otin istuinpehmusteen pois, niin mahtuu paremmin.
M9:n sähköjen satunnainen pätkiminen jatkunut.
Vikaa en ole löytänyt.
Lupinen akussa on oikosulku, ylijänite- ja alijännitesuoja.
Se menee päälle joskus.
Kun sähköt olivat hävinneet,
laitoin täyden akun 30s lataukseen, jonka jälkeen kaikki toimi taas.
Nyt toiminut hyvin kuitenkin monta päivää.
Pyörä tuntuu kuitenkin kokoajan paremmalta ja nopeuttakin alkaa löytymään.
Olen tosin ajanut pääasiassa kylmillä ilmoilla vasta.