Australiassa on ajettu mantereen halki tuulivoimalla. Akut ladataan yöllä tuuligeneraattorilla. Leijavetokin toimii, jos tiellä on tilaa -- ja siellähän on. Polkimet taitavat puuttua.
Taitais virkavallalta mennä pykäläkirjat sekaisin , tämän nähtyään.
No enpä tiedä, eiköhän tuo suomessa kiellettäs kun ei ole polkimia, ei ole polkupyörä. Sähkömoottorilla veikkaan ett kulkee yli 25 km/h, pitäs rekisteröidä vähintään mopoksi kait.
Tuossa taisivat ladata kulkuneuvoaan tuulimyllystä. Onkohan siellä verkosto noita myllyjä pitkin tienvartta. Tulevaisuuden sähkökulkuneuvoille olisko hyvä ett latauspaikkoja olis pitkin matkaa? Toimis ainakin tuulisella kelillä, tyynellä pitäs polkee
Tuo leija- ja/tai purjekäyttö esim. polkuvehkeissä on mielenkiintonen ajatus "apumoottorina" mutt kai siinäkin tulee se vastaan ett hyvässä kelissä varmasti kulkee yli 25km/h. Toinen ongelma ett suomessa ei tiet ja maasto ole oikeen sopivia tuommoselle menolle.
Anteeks ett suhtauvuin negatiivisesti ja puhun pykälistä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
No enpä tiedä, eiköhän tuo suomessa kiellettäs kun ei ole polkimia, ei ole polkupyörä. Sähkömoottorilla veikkaan ett kulkee yli 25 km/h, pitäs rekisteröidä vähintään mopoksi kait.
Ihan kuin aistisin tällä foorumilla jotakin mopokammoa? Jos ei vihti polkea ja ei halua pistää mielettömiä summia liikkumiseen niin mopo on ihan hyvä vaihtoehto. Jos pärinä ärsyttää niin saa niitä nykyään sähkömoottorillakin.
No enpä tiedä, eiköhän tuo suomessa kiellettäs kun ei ole polkimia, ei ole polkupyörä. Sähkömoottorilla veikkaan ett kulkee yli 25 km/h, pitäs rekisteröidä vähintään mopoksi kait.
Ihan kuin aistisin tällä foorumilla jotakin mopokammoa? Jos ei vihti polkea ja ei halua pistää mielettömiä summia liikkumiseen niin mopo on ihan hyvä vaihtoehto. Jos pärinä ärsyttää niin saa niitä nykyään sähkömoottorillakin.
Jukka
Väärin sammutettu,tuo miun teksti viittaa korkeintaan rekisteröimiskammoon.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ihan kuin aistisin tällä foorumilla jotakin mopokammoa?
Se lienee vain ehdollistumista: ennen mopoilun siirtämistä autoteillä suoritettavaksi torspoilevan mopoilijan paniikinomaiset väistämiset olivat niin normaalia arkipäivää, että kyseisiä kulkuneuvoja oppi kammoamaan. Jos verrataan mopojen ja autojen kilometrisuoritteita, niin mopoilijat aiheuttivat valtaisan paljon enemmän vaaratilanteita. Nythän tilanne on ihan OK, kun ajavat autoteitä pitkin.
Sivulta pääsee kinnerilistaan (Riders list), jolla on yli 470 kinneriä ja kinneristiä, suurin osa hollantilaisia ja yleisin kinnerimerkki Quest.
Kinnereillä ajetaan hämmästyttäviä määriä. Suurin kilometrimäärä listassa on 175 558. Meikäläinen jäisi listalla sijalle 14 Hipparionien (3 versiota) kanssa.
Todellakin, ja tuo kilometrimäärä huhtikuusta -04 tähän päivään, eli seitsemässä vuodessa n. 25.000km/vuosi = 2090/kk = 70km/päivä
Jukka
Mutta niilläpä ei olekaan ylämäkiä siellä Hollannissa. Meikä kun lähtee täältä Nummelasta jonnekin päin, niin ensin on alamäki, joka sitten tietenkin paluumatkalla on ylämäki B-( No se hyvä tässä kyllä on, että reittiprofiilit ovat vaihtelevia ja, hmm, haastavia. Vaan niinhän ne ovat lakeuksia lukuunottamatta lähes kaikkialla täällä Suomessa.
T. Ari
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)