T-long

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

T-long

Viesti Kirjoittaja PW »

Tuossa on mielenkiintonen idea/ratkaisu http://www.turnerrecumbents.com/products.htm
Jos ymmärsin tekstin oikein tuon T-long mallin pyörän voi muuttaa myös swb:ksi siirtämällä etuhaarukan tuohon takimmaiseen emäputkeen eli samasta rungosta saa joko lwb:n tai swb:n

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T-long

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Siltä se näyttää. Tandemi vasta hurjalta tekeleeltä......... :oops:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: T-long

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jarcollakin on kokemusta tuollaisesta "muuttuva-akselivälisestä" nojapyörästä:

http://muurjar.wordpress.com/2010/05/15 ... iopyora-2/

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: T-long

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Nojanalle kirjoitti:

Siltä se näyttää. Tandemi vasta hurjalta tekeleeltä......... :oops:

Tandem-tekstistä pisti pahasti silmään:

Safety becomes paramount, especially when a front-tire blowout, or slipping on a sharp turn, can turn a good day into a disaster. But with the T-4-2, the extra front, in-line wheel provides a critical safety backup. A flat will just slow you, not throw you.

RENGAS VOI PUHJETA JA PYÖRÄLLÄ VOI KAATUA! SILLOIN PAKENEE HENKI!! JUURI SINULTA! LAITA KAKSI ETUPYÖRÄÄ NIIN ET KAADU!
:roll:

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: T-long

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Nebulus kirjoitti:

Tandem-tekstistä pisti pahasti silmään:

Safety becomes paramount, especially when a front-tire blowout, or slipping on a sharp turn, can turn a good day into a disaster. But with the T-4-2, the extra front, in-line wheel provides a critical safety backup. A flat will just slow you, not throw you.

RENGAS VOI PUHJETA JA PYÖRÄLLÄ VOI KAATUA! SILLOIN PAKENEE HENKI!! JUURI SINULTA! LAITA KAKSI ETUPYÖRÄÄ NIIN ET KAADU!
:roll:

Itseäni jäi kovasti mietityttämään miten tuollainen tandem käyttäytyy kun alusta on jotain muuta kuin täysin tasainen. Eteen 100 kg kuski, takana 50 kg kyytiläinen. Ajetaan kaupungissa hidastustöyssystä yli, mitä tapahtuu?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: T-long

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:

Eteen 100 kg kuski, takana 50 kg kyytiläinen. Ajetaan kaupungissa hidastustöyssystä yli, mitä tapahtuu?

Eiköhän käyttöohjeissa ole maininta että raskaampi kuljettaja taakse :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: T-long

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Eteen 100 kg kuski, takana 50 kg kyytiläinen. Ajetaan kaupungissa hidastustöyssystä yli, mitä tapahtuu?

Eiköhän käyttöohjeissa ole maininta että raskaampi kuljettaja taakse :roll:

Ja kun lähdet 11 vuotiaan lapsen kanssa ajelulle, niin lapsi on se kuski? :-O

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: T-long

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Eteen 100 kg kuski, takana 50 kg kyytiläinen. Ajetaan kaupungissa hidastustöyssystä yli, mitä tapahtuu?

Eiköhän käyttöohjeissa ole maininta että raskaampi kuljettaja taakse :roll:

Ja kun lähdet 11 vuotiaan lapsen kanssa ajelulle, niin lapsi on se kuski? :-O

Ilmeisesti näin, ei kyllä ihan varmuudella käy kuvasta selville että voiko takaa ohjata.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin