Simon kirjoitti:Terve Sakari, kysyisin minkä hintaiseksi motiommen moottori tulee, tai onko tuo Motiommen moottori yleensä järkevämpi ostos kuin Spinin moottori
ja onko niissä millä tavoin eroa tai miten ne parhaiten eroaa toisistaan, olis saatava jomman kummanlainen tai sitten
tuommoinen ketjuun tuleva kuin Harrisonissa. Sekin on käynyt mielessä että tilaisi suoraan ulkomailta. Tulisivat tandemiin ja keltaiseen trikeen
Mielessä on ollut kyllä 500w kin. ( Vaikka onkin laiton tehon suhteen ) en uko että kukaan tulee mittaileen tehoja kesken ajojen ja jos tulee niin, voi voi.TV. Simon
Erikseen Motionmeen moottorin hintaa en tiedä. Niillä kokemuksilla mitä minulla nyt on kannattaa hankkia koko paketti samalta valmistajalta tai maahantuojalta. Motiomeen paketti, joka SH16:een hankittiin maksanee 650 €:n kieppeillä. Tarkkaa hintaa en tiedä, kun laitteet maksaa SH16:n uusi omistaja.
Motionmeen moottori on kolmivaiheinen ja Spinin moottori kaksivaiheinen. Näissä molemmissa on vapaaratas eli moottori ei jarruta silloin, kun se ei ole päällä. Motionmeen moottori on pienempi ja keveämpi. Paketteja en pysty sen vuoksi vertaileen, kun minulla ei ole kokonaista Spin-pakettia. SH11:ssa on Spinin moottori ja Motionmeen akut ja kytkennät suorat ilman keskusyksikköä, ja lopputulos huono. Voi olla, että kokonainen Spinin paketti toimisi myös aivan hyvin.
Jos on mahdollista kyllä minä hankkisin tuon 500 w:n koneen.
Tänä iltana sitten selvisi kuinka pitkälle päästään SH16:n uusilla Motionmeen laitteilla. Virtamittari näytti vielä 50 km:n kohdalla täyttä virtaa, n. 55 km:n kohdalla puolta virtaa ja 58,5 km:n kohdalla mittarivalot sammuivat ja moottori ei enää käynnistynyt. Tuohon matkaan sisältyi kaksi kaupunkireissua ja iltakruisailu tahallisen kovalla moottorin käytöllä mäkisessä maastossa. Kohtuullisemmalla käytöllä pääsisi varmaan paljon pitemmälle.
Sakari