Rakennusohjeet, tai ainakin hienoja kuvia!

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
jjonas
Viestit: 25
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 21:39
Paikkakunta: Turku

Rakennusohjeet, tai ainakin hienoja kuvia!

Viesti Kirjoittaja jjonas »

Laitoin nettiin joitain juttuja ja kuvia nojapyörän rakentamisesta omien kokemuksieni pohjalta. Vekotin on korkeampi kuin ajattelin (maavara 28 cm), mutta semmosta se on.. ensi kerralla sitte paremmin :)

http://www.lasinenherne.net/nojis2.html

Kuva

jjonas --- you have nothing to lose but your chains --- http://lasinenherne.net/nojis2.html

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Näitähän "syntyy kuin sieniä sateella" :D
Paljonko opettelua takana ennen kuin videot on kuvattu? Mulla meni n. viikko että ajo näytti tuolta(ajopäiväkirjan mukaan). Itse tein sen virheen että yritin liian matalalla pyörällä opetella...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jjonas
Viestit: 25
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 21:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jjonas »

Satunnaista harjoittelua kolmen-neljän viikon aikana lähinnä viikonloppuisin.

Jahka saan valot asennettua alan ajaa harjoitusmielessä työmatkaa.. siinä luulisi rutiinien harjaantuvan kun matkaa kumminkin tulee semmoset 18km päivässä.

jjonas --- you have nothing to lose but your chains --- http://lasinenherne.net/nojis2.html

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Rakennusohjeet, tai ainakin hienoja kuvia!

Viesti Kirjoittaja jori »

jjonas kirjoitti:

Laitoin nettiin joitain juttuja ja kuvia nojapyörän rakentamisesta...

Tässä on oikeaa asennetta. :D
Selkeä selostus. Olet hyvä piirtämään.

Jori

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jjonas kirjoitti:

Jahka saan valot asennettua alan ajaa harjoitusmielessä työmatkaa.. siinä luulisi rutiinien harjaantuvan kun matkaa kumminkin tulee semmoset 18km päivässä.

Joo, siinä tulee äkkiä rutiinia. Mun piti harjoitella vajaa 200km hiljaisella pyörätie osuudella ennen ku työmatkalle uskalsin lähteä. 500-1000km:n jälkeen pystyy sanomaan onko python se "oma juttu".
Lisään kotisivusi osoitteen omalle sivulleni, ilmoittele mikäli et halua sitä sinne.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Rakennusohjeet, tai ainakin hienoja kuvia!

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:
jjonas kirjoitti:

Laitoin nettiin joitain juttuja ja kuvia nojapyörän rakentamisesta...

Tässä on oikeaa asennetta. :D

Kotisivu saralla voisi joku tehdasnojakistikin aktivoitua. Googlen nojapyörähaku tuottaa tulokseksi pyöräliikkeitä, wanhoja lehtijuttuja ja meidän "rupelihattujen" kotisivuja. Tavallisten sivujaan päivittävien nojailijoiden jutut loistavat poissaolollaan. Kiinnostusta nimittäin on. Kaks vuotta sitten mun sivujen laskuriin tuli n. 1käynti/päivä, nyt liikutaan 15käyntiä/päivä nopeudessa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Rakennusohjeet, tai ainakin hienoja kuvia!

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Kotisivu saralla voisi joku tehdasnojakistikin aktivoitua.

Tehdas-vehkeillä ajelevilla ei pääsääntöisesti ole ihan yhtä kattavaa pyörävalikoimaa kuin sinulla :-)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Rakennusohjeet, tai ainakin hienoja kuvia!

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Kotisivu saralla voisi joku tehdasnojakistikin aktivoitua.

Tehdas-vehkeillä ajelevilla ei pääsääntöisesti ole ihan yhtä kattavaa pyörävalikoimaa kuin sinulla :-)

No en tarkoita että vertailuja tekisivät. Kertoisivat vaan omasta harrastuksestaan. Missä ajavat? Mitä ongelmia ja mitä positiivista? Reissukertomuksia? Vikoja ja kustannuksia? "valokuvakansiot" on kivoja, mutta ne ei anna satunnaiselle kulkijalle mitään jos kuvatekstit puuttuu...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Rakennusohjeet, tai ainakin hienoja kuvia!

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

No en tarkoita että vertailuja tekisivät. Kertoisivat vaan omasta harrastuksestaan. Missä ajavat? Mitä ongelmia ja mitä positiivista? Reissukertomuksia? Vikoja ja kustannuksia?

Itsellä on ollut ajatuksena laittaa wiki, johon voisivat muutkin kirjoitella. Voisi laitella kokemuksia ja näkemyksiä erilaisista pyöristä, laittaa Jorin info-pläjäyksiä paikkoihin joista ne löytää, jne.

Vielä kun saisi aikaiseksi...

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jjonas
Viestit: 25
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 21:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jjonas »

jviirret kirjoitti:

Joo, siinä tulee äkkiä rutiinia. Mun piti harjoitella vajaa 200km hiljaisella pyörätie osuudella ennen ku työmatkalle uskalsin lähteä. 500-1000km:n jälkeen pystyy sanomaan onko python se "oma juttu".
Lisään kotisivusi osoitteen omalle sivulleni, ilmoittele mikäli et halua sitä sinne.

Joo varmaan minäkään en tosiasiassa uskalla ihan näillä eväin vielä, vaikka valot laitoinkin äsken :) Mutta onneksi on koko matka pyörätietä.. lyhyempi työmatkareitti menee osan matkasta pikatien laitaa, siinä on välillä kauhun hetket käsillä semmoisellakin ajokilla jonka hallitsee hyvin.

Asensin dynamon takahaarukkaan (kun on sekä etu- että takavalo, niin johdossa ei säästä vaikka laittaisi eteenkin). Luulen että ko. dynamo on muutenkin aika äänekäs, mutta tuntuu että istuimen selkäosa vielä kaiuttaa ikävästi sen koko rätinän moninkertaiseksi. En tiedä saako sitä vaimennettua millään, mutta voi olla kandee laittaa eteen vaan.

Tämä vaan näin jos joku muukin on periaatteellisia dynamomiehiä :) (Ja kiva jos laitat linkin!)

jjonas --- you have nothing to lose but your chains --- http://lasinenherne.net/nojis2.html

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Rakennusohjeet, tai ainakin hienoja kuvia!

Viesti Kirjoittaja Pastori »

tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

No en tarkoita että vertailuja tekisivät. Kertoisivat vaan omasta harrastuksestaan. Missä ajavat? Mitä ongelmia ja mitä positiivista? Reissukertomuksia? Vikoja ja kustannuksia?

Itsellä on ollut ajatuksena laittaa wiki, johon voisivat muutkin kirjoitella. Voisi laitella kokemuksia ja näkemyksiä erilaisista pyöristä, laittaa Jorin info-pläjäyksiä paikkoihin joista ne löytää, jne.

Vielä kun saisi aikaiseksi...

Jep. Mä olen männäkuukausina - ja erityisesti nyt toipumislomalla surffaillut aiheen tiimoilta melkoisesti. Ja on kyllä sanottava ettei tieto ole kuin tarjottimella. Noin ihan koko maailmaa ajatellenkaan.

Wiki-idea on hyvä. Se toimisi hyvin tämän lowride infon yhteydessäkin.

Toinen vaihtoehto on tehdä oma ohjeet - kokemukset jne. alue jossa postataan vaan sticky tyyppisiin muutamiin viestiketjuihin.

Täällä muuten näkyy vielä olevan vallalla muutama kiusallinen foorumitapa:

  • poistetaan jälkikäteen tekstejä, jotka voisivat olla kaikille kiinnostavia.
  • poistetaan kuvat aiemmin tehtyjen linkkien takaa.

Nämä ovat tietysti pikkujuttuja. Koska muutenhan tämä on mahtava keskusteluklubi. Kiitti vaan kaikille.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Rakennusohjeet, tai ainakin hienoja kuvia!

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on tehdä oma ohjeet - kokemukset jne. alue jossa postataan vaan sticky tyyppisiin muutamiin viestiketjuihin.

Ei toimi, siellä kuitenkin alkaa keskustelu, joka rönsyilee mihin tahansa, ja tuollaisia ketjuja on jokseenkin mahdoton lukea.

Pastori kirjoitti:

Täällä muuten näkyy vielä olevan vallalla muutama kiusallinen foorumitapa:

  • poistetaan jälkikäteen tekstejä, jotka voisivat olla kaikille kiinnostavia.
  • poistetaan kuvat aiemmin tehtyjen linkkien takaa.

Noita poisteltuja tekstejä en kyllä muista nähneeni? Ja kuvien poistokin saattaa toisinaan olla jonkun muun poistamia, ja joillakin on kai rajoitettu tila mihin pitää kuvat saada mahtumaan?

(Jälleen kerran lukukevoton säie jossa puhutaan ihan muuta kuin alkuun, ja etenkin muuta kuin otsikossa on)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nämä menevätkin helposti offtopic tyyppiseksi.
Täällä on niin vähän käyttäjiä - että kuri ei pysy kovin helposti:)

Kun kerran luin nämä foorumin kaikki viestit (luulisin) niin huomasin että yksi kaveri oli poistanut kaikki kommenttinsa, en nyt muista kuka.

Webbihän on väärällään paikkoja minne voi materiaalia laitella. Teen vaikka linkkilistaan koosteen parista paikasta. Siitä voi olla jollekulle iloa.

Vastaa Viestiin