Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.2013

Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Ouggidouggi!

Ilmoittauduin mukaan karkeloihin. Ajelen varmaan perjantaiaamuna pohjoiseen niin että ehdin saman päivän retkelle mukaan. Tulleepi aika kiva päivämatka ajettua näin ollen. :shock:
Tulee kokeiltua samalla riippumaton toimivuutta yöpymismuotona (teltta varalla mukana) ennen heinäkuun parin viikon Suomirundia. Kiva olis jos teltan voisi jättää kokonaan pois.
Kiva tutustua kanssanojailijoihin! :D

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5024
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja tm »

Alkaa ihan oikeasti harmittaa, kun jää tänäkin vuonna kokoontuminen väliin. No kaikkea ei kerkiä, tällä kertaa ko. viikonloppu kuluu Itävallan suunnalla pystypyöräillen.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja terppa »

VeloWagon kirjoitti:

Ouggidouggi!

Tulee kokeiltua samalla riippumaton toimivuutta yöpymismuotona (teltta varalla mukana) ennen heinäkuun parin viikon Suomirundia. Kiva olis jos teltan voisi jättää kokonaan pois.
Kiva tutustua kanssanojailijoihin! :D

Olisinko 19-20 yötä omassani riippunut ja lämpimästi suosittelen, itse en aio palata enää teltan käyttäjäksi sillä tässä nukuttaa paremmin ja leiripaikan löytää paljon helpommin. Viileämpi kuin teltta joten tarvitsee kohtuullisen makuupussin mutta on oiva helteellä kun ei tule tukalan kuumaksi.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jolaes
Viestit: 171
Liittynyt: 08 Tammi 2009, 17:57
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja jolaes »

Tulin eilen Suomeen, toivun? (lastenlasten kanssa). Viikon päästä tuon karavaanin Hämeenlinnan Aulangolle! Nojapyörä esimerkiksi Bremerhavenin lähiliikenteessä ei sittenkään ole jokapäiväistä. Kuhan ajelin!
Jorma L

Nazca Explorer 2007-2010, Nazca Fuego 2010-, Radon ZR maasturi, Dahon Uno taittopyörä 2016-

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Olisi niin mukavaa lähtee .Mutta kun tää on sitä kyttäämistä ja odottelua . Joskus elämä on vaan sellaista , että omat asiat saa laittaa taka-alalle ja elää sen mukaan. Onneksi pääsee sentään lenkille , tuulettaan itseä . Nokialla kuitenkin olisi sit tarkoitus olla mukana , jos ei elo anna lisää kuormaa kannettavaksi. :evil: :evil:

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

terppa kirjoitti:

Olisinko 19-20 yötä omassani riippunut ja lämpimästi suosittelen, itse en aio palata enää teltan käyttäjäksi sillä tässä nukuttaa paremmin ja leiripaikan löytää paljon helpommin. Viileämpi kuin teltta joten tarvitsee kohtuullisen makuupussin mutta on oiva helteellä kun ei tule tukalan kuumaksi.

Tulin juuri Nuuksion kansallispuistosta jossa kolme päivää pojan kanssa retkeiltiin. Kokeilin riippumattoa ja kylmä tuli vaikka alla Haltin makuualusta (n.10 astetta lämpötila yöllä). Kylmä saattoi tulla myös sivuilta/päältä. Makuupussi vaihtoon ja sit uudestaan. Ajattelin kokeilla myös kuplamuovialustaa jota niin monet kehuvat (kun vaan malttaa olla poksauttelemasta kuplia ;)).

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja janx »

Tutkailun tuota lauantain reittiä ja lyhentelin sitä vähän oman makuni mukaan: http://goo.gl/maps/XvFKC
Kun joku kyseli lyhempää reittiä, luulenpa että minun reitikseni muodostuu jotain tuollaista.

Muoks: Ruokapaikkoja... http://eat.fi/hameenlinna

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja eemeli »

janx kirjoitti:

Tutkailun tuota lauantain reittiä ja lyhentelin sitä vähän oman makuni mukaan: http://goo.gl/maps/XvFKC
Kun joku kyseli lyhempää reittiä, luulenpa että minun reitikseni muodostuu jotain tuollaista.

Muoks: Ruokapaikkoja... http://eat.fi/hameenlinna

Ei tuossakaan reitissä mitään vikaa ole. Matkaa tulee 55 kilsaa... Itse olen aatellut, että kierrettäisi reitti myötäpäivään ja käytäisiin Linnatuulessa syömässä. Joo onhan se tylsä paikka, mutta lauantaina lounaspöytiä ei ihan kauheasti ole tarjolla. Näin ollen jos haluaa ajaa lyhkäsemmän lenkin jättäisin Rengon lenkin pois. Matkaa tulee tuolloin 65 kilsaa...

Mun toivomus olisi, että maltettaisi ajaa sen verran hiljaa jotta mäkin pysyn joukon hännillä. Lopussa sitten halukkaat saavat revitellä...

Toivottavasti nykyinen sääennuste pitäisi paikkansa... Torstaille lupaa roimasti vettä, mutta loppuviikko pitäisi olla kuivaa.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja PW »

eemeli kirjoitti:
janx kirjoitti:

Tutkailun tuota lauantain reittiä ja lyhentelin sitä vähän oman makuni mukaan: http://goo.gl/maps/XvFKC
Kun joku kyseli lyhempää reittiä, luulenpa että minun reitikseni muodostuu jotain tuollaista.

Muoks: Ruokapaikkoja... http://eat.fi/hameenlinna

Mun toivomus olisi, että maltettaisi ajaa sen verran hiljaa jotta mäkin pysyn joukon hännillä. Lopussa sitten halukkaat saavat revitellä...

Toivottavasti nykyinen sääennuste pitäisi paikkansa... Torstaille lupaa roimasti vettä, mutta loppuviikko pitäisi olla kuivaa.

Eemelillä järjestelyt kunnossa, sääkin tilattu sopivaksi :mrgreen: Tuo vauhtihan se on mikä kostautuu meille heikkokuntosille ei se satakilsaa pitäs paha päivämatka olla jos vauhtia on sopivasti. Mikä se sopiva vauhti sitten kenellekään on? Jos nopeilla on menohaluja, voiko olla kaks porukkaa - mukavampi tietyst olis ajella suurinpiirein samassa sakissa ? Viime vuonna "hurjat" ajeli lisälenkit iltasella päälle. Ei oo miullakaan yhtään lähellekään 100km lenkkiä tälle vuodelle.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Noniin, nyt voi kääntää ajatukset Hämeenlinnaa kohti. En ole reittejä katsellut vielä. Ajattelen kuitenkin ajavani sen mitä muutkin ja jos en pysy mukana niin pysyn perässä... :) Pitänee tulostella reitti itselle mukaan, niin saa sitten suunnistella rauhassa kun muita ei enää näy.

Sovitellaan ryhmiä sellaiseksi että on todennäköistä pysyä porukan mukana. Kivempaa ajella seurassa kuin ihan yksinään.

Perjantaina nähdään.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja terppa »

Ei tietysti pöllömpää jos annetaan karttamiehen ajaa keulilla viimeiseen pysähdyspaikkaan saakka niin ei tule ylimääräistä stressiä kadonneista lampaista :D ja porukkakin pysyy paremmin kasassa.

Mä olen jo matkalla Hämeenlinnaan :mrgreen: Onko ketään tulossa leirintäalueelle jo torstain puolella?

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja tavasti »

eemeli kirjoitti:

Mun toivomus olisi, että maltettaisi ajaa sen verran hiljaa jotta mäkin pysyn joukon hännillä. Lopussa sitten halukkaat saavat revitellä...

No jos meikä lähtee siihen pidempään reissuun, niin aika varmaa on että minä olen se porukan viimeinen, mutta ei sen niin väliä. Jänikset menee menojaan :-)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja PW »

Pitäs vielä arpoo kummalla pyörällä lähden, kolmipyörä ja mid/highraceri olis vaihtoehtoina :?
Tuleeko yhtään pythonia matkaan ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja PW »

tavasti kirjoitti:
eemeli kirjoitti:

Mun toivomus olisi, että maltettaisi ajaa sen verran hiljaa jotta mäkin pysyn joukon hännillä. Lopussa sitten halukkaat saavat revitellä...

No jos meikä lähtee siihen pidempään reissuun, niin aika varmaa on että minä olen se porukan viimeinen, mutta ei sen niin väliä. Jänikset menee menojaan :-)

Kauhee kilpailu siitä kuka on hitain Hämeen- :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Nojapyörä kokoontuminen Hämeenlinnassa 28.6.2013 - 30.6.

Viesti Kirjoittaja eemeli »

PW kirjoitti:

Pitäs vielä arpoo kummalla pyörällä lähden, kolmipyörä ja mid/highraceri olis vaihtoehtoina :?
Tuleeko yhtään pythonia matkaan ?

Petri

Ota kaikki mukaan niin on sitten joka päivälle eri pyörä. Lisäksi me muut saadaan lisää ihmeteltävää...

Python trikea pääsee ainakin testaan. Lisäksi cityfillari on ajokunnossa. Kallistuva delta taitaa olla romulaatikossa. Täytyis jostain löytää siihen etukiekko...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Vastaa Viestiin