Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 964
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja TMS »

Mun junan pitäisi lauantaina olla hiukan ennen kymmentä Tampereella joten kai mäkin jotain kerkeen tekemään.

Viimeksi muokannut TMS, 31 Heinä 2013, 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Todennäköisesti jo perjantaina paikalle eli yksi talkoisiin ilmoittautuminen lisää...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä voin tulla asialliseen aikaan kanssa kisapaikalle lauantaina. Tulen Siuroon joskus myöhään perjantaina.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ja minäkin kerkeän lauantaina olla avuksi, kun tulen perjantai-iltana paikalle...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4650
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja janx »

EIköhän noita käsiä ja pyöriä löydy sen verran, että saadaan bileet pystyyn. Näillä näkymin olen paikalla noin 10:30-11:00.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5028
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja tm »

Hienoa että talkoolaisia löytyy :D .

Perjantain radallepääsyaika on vielä hieman auki, ilmoittelen kun selviää. Bike2c24-tiimi saapunee näillä tiedoin illalla ajelemaan Ristrettolla. Radan sisäkaarteisiin levitellään samaan aikaan kartiot, teippaillaan ulkoalueen opasteet, mitataan mittapyörällä radan pituus, harjataan irtokivet radalta jne. Näitä voidaan jatkaa lauantainakin.

Lauantaina ajattelin saapua radalle klo 9 aikoihin (ellei Ristretton ulkoiluttajilla ole tarpeita aiemmin). Ohjelmassa aamupäivän aikana tuolien ja pöytien siirto kontista huoltorakennuksen eteen, katoksen pystytys 200 metrin maalin kohdalle, ajanottolaitteiden virittelyä, sisäopasteiden teippailua, grillin virittelyä (?), ynnä muuta sellaista. Alisniemestä joku kuskaa juomavedet nojanallen kanssa.

Muuta sitten tarpeen mukaan, tarkentuu lähempänä ja loput paikanpäällä.
Ei siis mitenkään hillittömästi tekemistä, onnistuu ripeästi suht pienelläkin porukalla.

Aiempina vuosina on ollut toiveita jokaisen osallistujan valokuvaamisesta pyörineen ilmoittautumisen yhteydessä.
Haluaisiko joku ottaa pallon tästä?

Pyörien punnitukseen tarvitaan joku vastaamaan, että kaiken hälinän keskellä osallistujien kulkupelit saadaan vaakaan.
Ilmeisesti luonnistui viime vuonna mallikkaasti, en nyt muista kuka/ketkä hoitivat.
Kuskien punnitus onnistui viimeksi helposti ilmoittautumisen yhteydessä.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5028
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja tm »

Päivitän osallistujille lähetettävän kisainfon ja laitan näkösälle tännekin.

Osalle ensikertalaisia on vielä maksutiedot (viite- ja tilinumero) lähettämättä, hoidan asian mahd.pian.
On ollut viime iltoina tuota ylimääräistä ohjelmanumeroa jalan kanssa...

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5028
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja tm »

Kauppasin TMS:lle viikonlopuksi Mango-kuskin pestiä, ja mies taisi tarttua täkyyn lauantain osalta.

Sunnuntaina Mango uhkaa seistä varikolla, joten jos velomobiilin pitempi koeajo radalla kiinnostaa, niin ilmoittele.
12 tunnin ajoon osallistuvilla on etuajo-oikeus, jos kiinnostuneita on useampia.

Helpoimmin ja nopeimmin ajoasennon saa säätöihin pitemmille kuskeille (meikäläinen 1,9 m).

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17774
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja PW »

tm kirjoitti:

Kauppasin TMS:lle viikonlopuksi Mango-kuskin pestiä, ja mies taisi tarttua täkyyn lauantain osalta.

Sunnuntaina Mango uhkaa seistä varikolla, joten jos velomobiilin pitempi koeajo radalla kiinnostaa, niin ilmoittele.
12 tunnin ajoon osallistuvilla on etuajo-oikeus, jos kiinnostuneita on useampia.

Helpoimmin ja nopeimmin ajoasennon saa säätöihin pitemmille kuskeille (meikäläinen 1,9 m).

Houkutteleva tarjous, saiskohan tuon miun säädöille, 5-6cm lyhyempi olen ?
Jos tuosta sais motivaatiota ajella sen 12 h.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1516
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja ajou »

Laittakaas mulle tarkka osoite, että löydän tuonne testiradalle. En nyt löydä Nokia renkaiden sivuilta eikä Googlemapsistäkään osu rata silmään.
Tulen siis Arcus-velomobiili prototyypin kanssa sinne Nokialle la ip, mutta en osallistu ajoihin.

Terv. Arto

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Testiradantie 57.
Nokian renkaiden testirata.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja Pastori »

tm kirjoitti:

Aiempina vuosina on ollut toiveita jokaisen osallistujan valokuvaamisesta pyörineen ilmoittautumisen yhteydessä.
Haluaisiko joku ottaa pallon tästä?

Mä olin tätä innovoinut viime syksynä. Ei toteudu tälle vuodelle mun toimesta. EDIT: tai miksen mä nyt voisi jonkin simppelin ratkaisun tehdä tähän. Mä siis voisin hoitaa tän homman.

Ensivuodelle innovoin kyllä työpajaa jossa mun opiskelijat ottais etukättä ennen lukuvuotta kuvia vuoden 2014 tapahtumasta. Paskahuussissa pälkähti tänään mieleen. Tälle vuodelle ei kerkee.

tm kirjoitti:

Pyörien punnitukseen tarvitaan joku vastaamaan, että kaiken hälinän keskellä osallistujien kulkupelit saadaan vaakaan.
Ilmeisesti luonnistui viime vuonna mallikkaasti, en nyt muista kuka/ketkä hoitivat.

Kuskien punnitus onnistui viimeksi helposti ilmoittautumisen yhteydessä.

Mulla kävi mielessä viimevuonna että nää vois yhdistää.

Suomennos. Kuskin punnitus ulkona ja sitten kuskin punnitus yhdessä pyörän kanssa. Sehän on vaan exceliä kun rakkineen paino on lasktettu.

HEP. Tehdään niin että punnitus ja valokuvauspiste on samassa. Mä ajan perjantaina siitä radan kautta ja katotaan miten se homma hoituis kivasti. Onkos paikalla se iso teltta kuten viimevuonna.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5028
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja tm »

Pastori kirjoitti:

HEP. Tehdään niin että punnitus ja valokuvauspiste on samassa. Mä ajan perjantaina siitä radan kautta ja katotaan miten se homma hoituis kivasti. Onkos paikalla se iso teltta kuten viimevuonna.

Kannatetaan! Älä Pastori ammattilaisena aseta liikaa vaatimuksia itsellesi tuon kuvauksen suhteen. Sun mielestä kelvoton valokuva voi olla meidän muiden mielestä vielä aivan hyvä :D .

Eipäs muuten enää näkynyt sitä isoa telttaa radalla, kun siellä viimeksi poikettiin kesäkuun puolivälin tienoilla :-(.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5028
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja tm »

PW kirjoitti:

Houkutteleva tarjous, saiskohan tuon miun säädöille, 5-6cm lyhyempi olen ?
Jos tuosta sais motivaatiota ajella sen 12 h.

Kyllä pitäisi onnistua helposti pienellä keskiön säädöllä, jokunen sentti taaksepäin. Ei tarvi ketjuakaan lyhentää.
Säädetään vaikka lauantaina tunnin ajon jälkeen, niin on valmiina sunnuntaiksi.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2013

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Pastori kirjoitti:

HEP. Tehdään niin että punnitus ja valokuvauspiste on samassa. Mä ajan perjantaina siitä radan kautta ja katotaan miten se homma hoituis kivasti. Onkos paikalla se iso teltta kuten viimevuonna.

Minä otan pyörävaa'an mukaan, ja voin olla avustamassa siinä punnitus-/ kuvauspisteessä.

MetaPhrastic 2012

Vastaa Viestiin