Mitä kuvat saa maksaa

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Teuvo
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2008, 20:15

Mitä kuvat saa maksaa

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

10% kokonaishinnasta, ei enempää.

Vaikka olen taivaltanut läpi korven projektissani en kuitekaan ole valmis maksamaan maltaita kuvista.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mitä kuvat saa maksaa

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Voitko suomentaa mitä tarkoitat?

Aha. Mariset siis piirustusten hankkimisen kamaluudesta.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mitä kuvat saa maksaa

Viesti Kirjoittaja jori »

Aika rankka vaatimus nykymaailmassa. Valmistustyötä saa kiinasta ja intiasta todella halvalla. Miksi kukaan möisi piirustuksia, kun ne voi lähettää kiinaan ja saa materiaalin hinnalla valmiin tuotteen. Mitäs tuostä marmatat, teet vaan suunnitelmat itse ja säästät sen 10% kokonaiskustannuksista, eihän se ole kuin 10% lisää työtä. ;) Tai jos haluat tehdä suunnittelematta, kopioi joku kaupallinen kinneri.

Jori

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Teuvo
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2008, 20:15

Re: Mitä kuvat saa maksaa

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

Tämä harrastus on vielä noin kapea että siinä harrastajan pitää kokonais harrastaa eli mieltää tarvitsemansa, ja toteuttaa tarvitsemansa "marisematta". '''''

Tuota olen juuri harmitellut.

Toivon ja uskon tähän meidän "lajiimme" - uskon kinnereihin, uskon tämän lajin tulevaisuuteen.

Voi menä vielä vaikka vuosia, uskon kuitenkin lajiiin, uskon lajin tulevaisuutee, lajimme on hieno.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Mitä kuvat saa maksaa

Viesti Kirjoittaja irakas »

Se, joka tekee nojakin valmiiden, jonkun toisen tekemien suunnitelmien mukaan on käsityöläinen. :(

Se, joka suunnittelee itse ja ottaa riskejä, vie kehitystä eteenpäin, on innovaattori ja voi kokea löytäjän iloa! :mrgreen:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Teuvo
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2008, 20:15

Re: Mitä kuvat saa maksaa

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

irakas kirjoitti:

Se, joka tekee nojakin valmiiden, jonkun toisen tekemien suunnitelmien mukaan on käsityöläinen. :(

Se, joka suunnittelee itse ja ottaa riskejä, vie kehitystä eteenpäin, on innovaattori ja voi kokea löytäjän iloa! :mrgreen:

Sakari

Kirjoitukseesi on helppo yhtyä, noinhan se tietysti on.
Kuitenkin me kuluttajat ja perässä mönkiät tuetaan valintaamme, onhan sekin omalla tavallaan kehityksen tukemista. Annan suuren arvon suunnittelioille. Nytkin olisin mielelläni maksanut noin 400€ - 1000€ kunnon kinneri suunitelmista - tai enemmän.

En tosiaan marise pelkästä hinnasta ... nyt vaan ei vielä ole markkinoita... ala on kapea, sitä marisen.

Teuvo
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2008, 20:15

Re: Mitä kuvat saa maksaa

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

Esim. edelliseen harrastukseeni olin RAKASTUNUT. Uskon edelleen että joku voi rakastuttaa minut myös omaan suunnitelmaansa kinneristä ja silloin olen vlmis maksamaan kinneristä sen arvon mukaisen suunnittelupalkkion --- en kuitenkaan enempää.

Teuvo
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2008, 20:15

Re: Mitä kuvat saa maksaa

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

Yritin kai kertoa että markkinat on vielä pienet. Jos hyvät markkinat vetäis niin hyviä kuvia tulis ja kohtu hinnalla jota ehdotin n. 10% kinnerin kokonais hihnnasta.

Teuvo
Viestit: 187
Liittynyt: 31 Elo 2008, 20:15

Re: Mitä kuvat saa maksaa

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

En kai enempää viitsi jös se yrjöö.

Vastaa Viestiin