Kiitos viesteistä. Tosiaan "trust no one" meiningillä olen ajanut maantiepyörällä jo vuosia...
Sovin nyt kaupat Challenge fujin SL pyörästä ja mulla on noin puolitoista viikkoa aikaa keksiä siihen valot.
Mitä mieltä olette kannattaako pyörän räkkiin kiinnittää putki hieman päätä korkeammalle ja siihen sitten punainen valo vilkkumaan...?
Onko suosituksia miten voisi järkevästi kiinnittää metalliputken räkkiin jos siihen ryhdyn. Entä onko suosituksia mikä olisi hyvä takavalaisin johon ei pidä jatkuvasti vaihtaa uusia paristoja?
ja monia muita vastaavia löytyy. Ei tarvitse olla paristoja ostamassa yhtenään, tosin täytyy muistaa ottaa välillä sisään ja ladata.
Ite kyllä mielummin ostaisin aa-pattereilla toimivan lampun ja ladattavat patterit. Ei tarvii kuskata lamppua usbilaturiin ja takas kun toinen pari pattereita voi olla kotona/taskussa ladattuna ja tarvittaessa tehdä vaihdon ja rauhassa ladata toiset paristot.
Mietin itseasiassa sellasta viritystä, että huomiovalot eteen ja taakse, niistä katkasimen johdot lähelle ohjaustankoa (tai muualle kätevään paikkaan) Siihen sitten pattereille boxi, kytkin ja merkkiledi, niin saa valot kätevästi päälle ja ledistä voi tarkistaa ettei unohdu.
Onkos muuten kokemuksia niistä induktiodynamo huomiovaloista?
n. 2008 Omatekele pakoputkikopio (työn alla), 2014 Nazca Fiero (Sram Dual Drive) ja M5 City Cruiser
Tilasin äsken blackburn mars 3.0 takavalon, eiköhän teho riitä, mietin vaan tuleeko tarpeelliseksi kiinnittää se jonkun putken päähän pään yläpuolelle, onko kukaan tehnyt moista viritystä, onko vinkkejä sen tekemiseen?
Tilasin äsken blackburn mars 3.0 takavalon, eiköhän teho riitä, mietin vaan tuleeko tarpeelliseksi kiinnittää se jonkun putken päähän pään yläpuolelle, onko kukaan tehnyt moista viritystä, onko vinkkejä sen tekemiseen?
Huomatuksena sitten että valo ei saisi olla yli 1,3m korkeudella...
Putken voi tekasta vaikka sähköputkesta johin löytyy erillaisia kiinnikkeitä putki puolelta yms.
Huomatuksena sitten että valo ei saisi olla yli 1,3m korkeudella...
Putken voi tekasta vaikka sähköputkesta johin löytyy erillaisia kiinnikkeitä putki puolelta yms.
Jos vilkkuvalon laittaa, ei tartte välittää lain maksimikorkeudesta. Laiton se on joka tapauksessa
Huomatuksena sitten että valo ei saisi olla yli 1,3m korkeudella...
Putken voi tekasta vaikka sähköputkesta johin löytyy erillaisia kiinnikkeitä putki puolelta yms.
Jos vilkkuvalon laittaa, ei tartte välittää lain maksimikorkeudesta. Laiton se on joka tapauksessa
Joku mummohan oli kommentoinut tuossa kommenttiketjussa jollekin että laiton vehe koko nojapyörä
Tilasin äsken blackburn mars 3.0 takavalon, eiköhän teho riitä, mietin vaan tuleeko tarpeelliseksi kiinnittää se jonkun putken päähän pään yläpuolelle, onko kukaan tehnyt moista viritystä, onko vinkkejä sen tekemiseen?
Huomatuksena sitten että valo ei saisi olla yli 1,3m korkeudella...
Putken voi tekasta vaikka sähköputkesta johin löytyy erillaisia kiinnikkeitä putki puolelta yms.
Minäkin suosittelen sähköasennusputkea ja nippusiteitä. Ovat ainakin sähköasennuksen sukua ja huonetta. Metalliputkea voisi tietysti käyttää päästä teroitettuna rankaisemaan liian läheltä ajavia autoilijoita.
Joka tapauksessa kiinnitys kannattaa olla joustava, jotta pyörää kyytiin pakatessa ja sen kaatuessa valosysteemi ei hajoa, vaan antaa sopivasti periksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tilasin äsken blackburn mars 3.0 takavalon, eiköhän teho riitä, mietin vaan tuleeko tarpeelliseksi kiinnittää se jonkun putken päähän pään yläpuolelle, onko kukaan tehnyt moista viritystä, onko vinkkejä sen tekemiseen?
Huomatuksena sitten että valo ei saisi olla yli 1,3m korkeudella...
Putken voi tekasta vaikka sähköputkesta johin löytyy erillaisia kiinnikkeitä putki puolelta yms.
Minäkin suosittelen sähköasennusputkea ja nippusiteitä. Ovat ainakin sähköasennuksen sukua ja huonetta. Metalliputkea voisi tietysti käyttää päästä teroitettuna rankaisemaan liian läheltä ajavia autoilijoita.
Joka tapauksessa kiinnitys kannattaa olla joustava, jotta pyörää kyytiin pakatessa ja sen kaatuessa valosysteemi ei hajoa, vaan antaa sopivasti periksi.
Ketjusuojusputkena käytetty kuorma-autojen paineputki voisi olla sopivan jäykkää ja joustavaa.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Maantien varsilta löytyy hyvin aurauskeppiputkea. Värikin on sopiva. Pystyssä vielä olevia ei kehtaa poimia, mutta niitä mitä kakarat ovat paiskoneet pitkin pusikoita...
Mietin että onko mahdollista tehdä kytkin etu- ja takavalolle niin että valitsee vain kerran sopivan vilkkumistavan ja sitten kytkee ohjaustangosta molemmat valot samantien oikealle vilkkumistavalle jolloin ei pidä klikkailla molempia valoja useampaan kertaan. Koitin jotain ohjeita etsiä netistä muttei löytynyt. EIkä oma elektroniikkaosaaminen ole tarpeeksi kehittynyttä impro kytkimen tekemiseen, onko vinkkejä mistä löytyisi jonkinlaiset ohjeet valokytkimelle?
Ei ihan nippusiteillä taida putki pysyä räkissä kiinni, mikä olisi varma tapa kiinnittää tuo ettei mene esim pinnojen väliin
Mietin että onko mahdollista tehdä kytkin etu- ja takavalolle niin että valitsee vain kerran sopivan vilkkumistavan ja sitten kytkee ohjaustangosta molemmat valot samantien oikealle vilkkumistavalle jolloin ei pidä klikkailla molempia valoja useampaan kertaan. Koitin jotain ohjeita etsiä netistä muttei löytynyt. EIkä oma elektroniikkaosaaminen ole tarpeeksi kehittynyttä impro kytkimen tekemiseen, onko vinkkejä mistä löytyisi jonkinlaiset ohjeet valokytkimelle?
Ei ihan nippusiteillä taida putki pysyä räkissä kiinni, mikä olisi varma tapa kiinnittää tuo ettei mene esim pinnojen väliin
En tiedä pystyykö noin kytkemään, semmonen ominaisuus/vika oli joissain patteriversioisissa vilkkuvaloissa ett tärinä aiheutti sähkökatkon (patteri pois paikoiltaan) ja vaikka katkos oli lyhyt ni vilkkuminen loppui. Hankala ku takavalosta ei tienny palaako vai ei. Laitoin sisuskumia täytteeks, ettei patterit päässeet liikkumaan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.