Päivämäärä: 08.08.2015
Ajokilometrit yhteensä: 2132
Ehkä söpöin pyörä mitä olen ikinä nähnyt. Takaboksin lumoa.
Ylläoleva malli on vissiin 90-luvun alusta. Flevolle on vissiin fanisivustokin.
Päivämäärä: 08.08.2015
Ajokilometrit yhteensä: 2132
Ehkä söpöin pyörä mitä olen ikinä nähnyt. Takaboksin lumoa.
Ylläoleva malli on vissiin 90-luvun alusta. Flevolle on vissiin fanisivustokin.
Quest Carbon -2015
Päivämäärä: 09.08.2015
Ajokilometrit yhteensä: 2169
Sain yhden fillarin myytyä ja sitä kautta lisää varastointitilaa jäljelle jääneelle viidelle. Jee! Kokeilin lisäksi maastoajoa Questilla, pitää laitella kuva testimäestä seuraavan lenkin yhteydessä jotta näkisi millaisesta(kin) mäestä kinnerin voi ajaa hitaasti alas ilman pohjakosketusta.
Quest Carbon -2015
Päivämäärä: 12.08.2015
Ajokilometrit yhteensä: 2260
WAWin koeajo ja kinnerikimppalenkki, kivvoo. Oli se vähän liian pienikokoinen miulle. Talvikäytössä olevassa maasturissa oli takajarrulevy vähän uutuuttaan vinkura ja hankasi paloihin. Vein sen takuuhuoltoon prismaan.
Quest Carbon -2015
Päivämäärä: 20.08.2015
Ajokilometrit yhteensä: 2396
Pyörän auraussäädöt palautettu alkuperäiseksi. Ei enää vedä oikealle kun päästää tilleristä irti.
Quest Carbon -2015
Vaikka käänsin päätä alas ja sivuun ja yritin hengittää mahdollisimman paljon sieraimien kautta, nielaisin parin miljoonan yksilön lentomuurahaisparvesta yhden viime vuonna. Pisteli naamaan ja laseihin kopisi monta osumaa, vaikka hidastin pakosta. Tri pyörän etukenossa isosta lasista huolimatta yksi tuli läpi kulmakarvojen ali silmään ja sokaisi räpyttelyn ajaksi minut. Ohjaus pieleen heti kele. Lasit on pop, varsinkin ympäriinsä silmät ulkoilmasta eristävät, jos eivät huurustu. Hikisäkkinä muita maskeja kokeilleena, tosin lihavampana, ei houkuttele suurista ajolaseista vaihto. Tiedän hikoilevani ja puuskuttavani edelleen vesihöyryä paljon, joten lykkään kokeiluja lisälaihtumisen jälkeiseen aikaan. Joku sivuilta verkon läpi tuuletusaukkoinen verkolla suojattu malli voi auttaa. Kinnerissä on helpompaa, jos on visiiri.
Päivämäärä: 22.08.2015
Ajokilometrit yhteensä: 2409
Alla kaksi (turhan isoa) valokuvaa joilla on tarkoitus havainnollistaa millaisen mäen Questilla voi laskeutua ilman pohjakosketusta. Kaupunki oli jo lanannut tietä paremmaksi ennenkuin sain otettua valokuvat. Pitänee alkaa pitää kameraa mukana että voi ottaa ns. kynnyskuvia lähipäivinä ja lisätä ne tänne.
Kuvan oikeassa ylänurkassa on suurennuslasi jos haluaa katsella isompana.
Quest Carbon -2015
Päivämäärä: 30.08.2015
Ajokilometrit yhteensä: 2602
Kaveri kysyi lenkille, yhteensä 81km ajoa tänään, puolet pimeällä.
Huomioita Questista: 12 asteen lämpötilassa sisällä on sadesuojan kanssa tosi lämmin ohuessa urheilupaidassa. Menin kokonaan sisälle ajon aikana hetkeksi ja ei siellä tunnu viimaa tai mitään, eli lattia-aukoista ei tule paljoa kiertoa. Se kierto mikä tulee, virtaa lattiatasossa kuskin ohi, kivasti juuri juomapullon ohitse.
Quest Carbon -2015
Päivämäärä: 03.10.2015
Ajokilometrit yhteensä: 2848
Synkkä ja myrskyinen yö. Sähköt katkesivat joskus klo 01.00 jälkeen koko taloyhtiöstä joten sain hienon idean että lähdenpä kinnerillä ajelemaan myrskyssä. Pyöräteille oli tippunut/kaatunut paljon tavaraa joten pujottelin siksakkia tiellä ja poimin isoimmat oksat ja kaksi pientä puuta pois rantatieltä välillä Rantakylä-Linnunlahti-Yliopisto-keskusta. Jotain yleishyödyllistä tuossakin lenkissä.
Questissa on akun tilasta kertova paneeli jossa on alimpana punainen ja sen päällä neljä vihreää valoa jotka yksi kerrallaan lakkaavat palamasta kun virta hupenee. Kun jäljellä oli ollut kahden tunnin ajan yksi vihreä pallo niin kinneristä hävisi sähköt kerralla. Muisti-ilmiö vaivannee akkua. Poljeskelin sitten pimeänä kotiin jumalan ja poliisin pelossa
En ole viime aikoina hirveästi kirjoitellut. 2½ viikkoa sitten kaaduin alamäessä pahasti, mutta valtavalla tuurilla Fuegolla niin vaurioiden kuin vammojenkin osalta. Kiitokset tästä hyvin härölle ukemille. Omaa tyhmyyttä tämäkin toilailu. Seurauksena en kahteen viikkoon voinut kunnolla kävellä tai polkea koska asfaltti-ihottumarupi polvessa repesi aina auki kun polvea taivutti. Maanantaina se oli sen verran parantunut että pystyi alkaa taas käymään harkoissa ja pyörälenkeillä.
Quest Carbon -2015
rutunen kirjoitti:Synkkä ja myrskyinen yö. Sähköt katkesivat joskus klo 01.00 jälkeen koko taloyhtiöstä joten sain hienon idean että lähdenpä kinnerillä ajelemaan myrskyssä.
Mitenkäs Quest käyttäytyi kovassa tuulessa?
Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"
"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta
rutunen kirjoitti:Seurauksena en kahteen viikkoon voinut kunnolla kävellä tai polkea koska asfaltti-ihottumarupi polvessa repesi aina auki kun polvea taivutti.
Muistakaa asfaltti-ihottuman huuhteluhoito, niin paranee paljon nopeammin. Ideana on huuhdella vammaa juoksevan veden alla monta kertaa päivässä, jolloin rupi pysyy ohuena ja joustavana. Kun vamma alkaa kestää, voi rupea hieroa märkänä ohuemmaksi, mikä sekin auttaa repeämisen välttämisessä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Saukki kirjoitti:rutunen kirjoitti:Synkkä ja myrskyinen yö. Sähköt katkesivat joskus klo 01.00 jälkeen koko taloyhtiöstä joten sain hienon idean että lähdenpä kinnerillä ajelemaan myrskyssä.
Mitenkäs Quest käyttäytyi kovassa tuulessa?
Ihan mahtavasti. Kyllä se siis ottaa tuuleen ja heilahtelee mutta todella vähän ottaen huomioon että nyt oli kuitenkin myrsky kyseessä. Heilahtelu oli samaa luokkaa kuin jos 4v nappula olisi juossut kinnerin kylkeen.
Quest Carbon -2015
Päivämäärä: 12.10.2015
Ajokilometrit yhteensä: 2955
3k lähestyy. Tänään Lidlin parkkipaikalla tapahtui väärinymmärrys joka säikäytti pahasti ja vastaisuuden varalta tiedän että jos joku näyttää kameraa ja osoittaa kinneriä niin silloin kannattaa osoittaa elekielellä tai englanniksi että ei käy. Ryhmä ulkomaalaisia kun tarkoitti että olisivat ottaneet kuvan siitä kun yksi heistä on kinnerissä ja minä ymmärsin että haluavat kuvan pelkästä kinneristä. Ryntäsin sitten hetkeä myöhemmin ulos Lidlistä häsässä huutamaan NONONO IT WILL BREAK! ja myöhemmin saatiin google translatella käännettyä englannista koukeroiksi ja takaisin viesti että kinneristä ei kuulunut murtumisen ääniä. Selvittiin säikähdyksellä. Ihan mielenkiinnosta jäin pohtimaan että mistähän jatkossa erottaa eri kielet jotka näyttävät arabialaisilta, kun niitäkin on varmasti useita. Lähinnä siis siksi jos joskus joutuu itse valitsemaan sen käännöskielen kännykästä toisen luettavaksi.
Velomobielin kinnerit kun eivät kestä jalan painoa lattian tai käsien painoa keulaosan eli "konepellin" päällä. Jalat tulee aina asettaa tukipalkeille sisään mentäessä jos ei halua että härveli on entinen.
Quest Carbon -2015
Teen omia muistiinpanoja capeista, täytän tietoja sitä mukaa kun saan ne. Vertailtavana neljä mallia joilla alamallit materiaalien mukaan. Vertailu koskee vain normiquestin cappeja, mutta noiden linkkien takaa löydät todennäköisesti muihinkin malleihin sopivia cappeja. En löytänyt kaikista toimituskuluja, mutta varmasti niitä on.
Nacaduct = aukko visiirin edessä josta kinnerin sisään pääsee ilmaa niin, että aerodynamiikka ei kärsi. Käytännöllinen visiiri kiinni ajaessa (mm. kisat). Nacaduct näkyy alla olevassa kuvassa.
Sinner: paino ???/???g, hinta 595€. Värit musta tai valkoinen. Muu väri +152€
Wim Schermer (Velomobielonderdelen): paino 850g, hinta 495€ +24€ rahti. Useita värivaihtoehtoja joista ei lisäveloitusta. Myös modulaarimalli löytyy, hinta 699€. Nacaduct mahdollinen kotisivun kuvien perusteella. Toimitusaika noin kuukausi (3.11.2015)
EMvelomobiel: paino ???/???, hinta 339€/379€. Useita värivaihtoehtoja joista hyvin todennäköisesti ei lisäveloitusta.
CyclesJV-Fenioux: paino 850g/750g, hinta 450€/550€ +20€ rahti. Valkoinen. Muu väri +40€. Kuskin pituus max 180cm (syy muotoilussa, ks. kuva alla). Nacaduct vakiona.
Intercitybike.nl: 695 euroa sis. alv, rahti Suomeen 20€, metalliväristä 50€ ylimääräistä. Shiny silver or blue visor 25€ ylimääräistä. Ei nacaductia. EDIT: tilasin tämän kopan 1.4.2016.
Velomobiel.nl:llä on myös oma cap, mutta epäilen ettei se ole kaupan. Siinä on hyvin rajattu näkökenttä muihin malleihin verrattuna.
Quest Carbon -2015
Päivämäärä: 16.10.2015
Ajokilometrit yhteensä: 3003
21.4 - 16.10 välillä ajettu 3001 (+2 ennen toimitusta) km. Päivää kohden ajoa on tullut 16,86 km. Alun säätösekoilun ja lentoonlähdön jälkeen ei ole tarvinnut huoltaa mitään muuta kuin ketjuja putsailla
Quest Carbon -2015
Päivämäärä: 20.10.2015
Ajokilometrit yhteensä: 3029
Bilteman MTB-sähköpyörä koeajettu kaverien kanssa. Ilman moottoriakin ajaessa oli lähes yhtä kevyt kuin tavallinen. Avustuksella pystyi jalkoja pyörittelemällä ajamaan n. 24 km/h. Ostaisin jos olisin siinä tilanteessa että ei olisi jo näitä pyöriä ja tarvitsisin työmatkapyörän, jolla ei tule hiki.
Quest Carbon -2015