Sivu 9/34
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 07 Syys 2011, 17:27
				Kirjoittaja PW
				Taiteilin tuommosen niskatuen/roiskeläpän nopeesti ennen Kälviän reissuu.
			
		
				
			
 
						- P1010885.JPG (67.24 KiB) Katsottu 2323 kertaa
 
		
		
		
			 
Tuosta muodosta sitten rupes hahmottumaan tuo takakate  
 Vanerista vois ensin proton taivutella. 
Mutta, mutta sitten tuli mieleen ett eiks se kannattas tehä saman tien niin ett penkki ja takakate ois yhtä ja samaa "puuta" eli vaneria. Vanerista liimattu kotelo jossa tarvittavat tuet joko väliseininä tai muina rakenteina. 
Toisaalta vois olla paikallaan tehä kokonaan uusrunko ja siihen sitten värkätä nuo kattet. Vois tehä pieniä muutoksia, ehkä hiukan matalemman ja keskiö vähän kans alemas. 
Pikkuhommasta tulikin kokonainen pyörärojekti 
  No kunhan rauhottuu ni sitt pistän harkintaan.
Petri
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 07 Syys 2011, 18:38
				Kirjoittaja terppa
				Etuvetoiseen ja jäykkäperäiseen olisi nuo katteet vielä aika simppeli tehdä, saa helposti peittävän. Taas kulkisi vähän kovempaa  
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 07 Syys 2011, 20:31
				Kirjoittaja Pastori
				
			
		
				
			
 
						- pw_rear.png (73.03 KiB) Katsottu 2299 kertaa
 
		
		
		
			 
Tee koko takaosaan 
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 07 Syys 2011, 20:35
				Kirjoittaja jori
				Ompele sateenvarjokankaasta muotoon tuohon päälle istuva pussi, jonka vedät koko selkänojan ja takalokarin päälle. Pingota paikoilleen ja istu päälle. 
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 07 Syys 2011, 21:42
				Kirjoittaja PW
				Pastori kirjoitti:pw_rear.png
Tee koko takaosaan 
 
No just tommosta aattelin  
 
Petri
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 26 Syys 2011, 21:07
				Kirjoittaja PW
				Jos tätä pyörää vielä kehittelis ennenku rupeen uutta tekeen. Ajatus olis jos keskiötä koittas vielä alemmas kun tuossa on tilaa. Emäputken etupuolelta rälläkällä viilto ja taivutus alaspäin. Luultavasti vähän pitäs puomia jatkaa. Tuleeko muita ongelmia ? Ittelle tulee lähinnä mieleen otaako kantapää tai lahe vaihteen siirtäjään jos tuopi liian lähelle ?
			
		
				
			
 
						- P1010885.JPG (67.24 KiB) Katsottu 2241 kertaa
 
		
		
		
			 
Petri
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 26 Syys 2011, 21:44
				Kirjoittaja jori
				Minä en muuttaisi puomia. Ihan jo pelkästään sen periaatteen nojalla, että: "Jos se toimii, älä korjaa" menee vaan huonommaksi. Ei sen tuon puomin alempana ole tarpeen olla. Ilmanvastus kasvaa ja jalkojen ja ketjun törmäyksiä etupyörään tulee lisää. Eturattaalta taaksepäin tuleva paluuketju osuu renkaaseen heti, jos lasket puomia tai edes suurennat eturatasta. Johan siinä alkaa olla vaara kolhia kantapää maahan kurvissa polkiessa, jos puomin vielä alemmas kurkotat. Istuimeen sen sijaan tarvitsisit jyrkemmin kaareutuvan lapaluiden ja niskan välin, jotta pääsisit painamaan  voimalla. Nyt et saa tukea kunnolla, kun penkki on noin loiva, ja lapaluutuki on sekin loiva.

 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 26 Syys 2011, 22:36
				Kirjoittaja PW
				Tossa voi olla perää, varsinkin tuo paluu ketjun renkaaseen tapaaminen ei tullu mieleen. Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.
 
Petri
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 27 Syys 2011, 05:22
				Kirjoittaja jviirret
				PW kirjoitti:Tossa voi olla perää, varsinkin tuo paluu ketjun renkaaseen tapaaminen ei tullu mieleen. Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.
 
 
Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.
 
Jukka
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 27 Syys 2011, 08:20
				Kirjoittaja PW
				jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Tossa voi olla perää, varsinkin tuo paluu ketjun renkaaseen tapaaminen ei tullu mieleen. Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.
 
 
Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.
 
Jukka
 
Kammet on 152 mm , miks selkänojaa pystymmäks ? Itte oon pyrkiny alemmas ja enempi nojalleen  
 
Petri
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 27 Syys 2011, 09:19
				Kirjoittaja tavasti
				PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.
 
 
Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.
  
Kammet on 152 mm , miks selkänojaa pystymmäks ? Itte oon pyrkiny alemmas ja enempi nojalleen  
  
Jos katteen meinaa, niin silloin se pystympi selkänoja helpottais, että näkis sen yli.
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 27 Syys 2011, 09:38
				Kirjoittaja PW
				tavasti kirjoitti:PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Tavoittelin keskiötä alemmas kun on ollu ajatuksissa tuo kattaminen ja tuntuu ett polvet nousee nyt vielä aika korkeelle ja kate sentakia kans.
 
 
Lyhyemmät kammet, vai onko jo? Selkänojaa pystymmäs.
  
Kammet on 152 mm , miks selkänojaa pystymmäks ? Itte oon pyrkiny alemmas ja enempi nojalleen  
  
Jos katteen meinaa, niin silloin se pystympi selkänoja helpottais, että näkis sen yli.
 
No nii jos noin aattelee, kyllä. Mie vaan vauhtia ja tuulenvastusta  
 
Petri
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 27 Syys 2011, 11:00
				Kirjoittaja jviirret
				No sitte vaan 120mm kammet ni johan alkaa polvet jäämään alas http://www.bmx-guru.com/servlet/the-802 ... ank/Detail
Muutos prosentuaalisesti vaan paljon suurempi kuin 175 --> 155.
 
Jukka
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 27 Syys 2011, 13:33
				Kirjoittaja PW
				
Miltähän tuommoset kammet tuntus ? Eihän sitä tiedä ennenku kokeilis. Onkos nuo tarkotettu johonkin "temppuilu" pyöriin ?
Petri
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 27 Syys 2011, 13:44
				Kirjoittaja Nojanalle
				Minulla on nurkissa vastaavat lastenpyörän. Laittaa isomman rattaan ja paanalle. Voi olla ainakin kokemus . 
 
Ovat nelikanti kiinityksellä .