Sivu 2/3
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 13 Joulu 2015, 17:32
				Kirjoittaja jviirret
				Pastori kirjoitti:Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.
 
Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?
Jukka
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 13 Joulu 2015, 22:00
				Kirjoittaja jori
				jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.
 
Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?
 
Ei se tarkoita Pohjois-Karjalaa, vaan itäsuomea, Viipurin tienoilla. On ne Imatrallakin vähemmän juroja. Ei se ollut sattumaa, että Pohjois-Karjala-projekti oli juuri Pohjois-Karjalassa. 
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 13 Joulu 2015, 22:11
				Kirjoittaja Pastori
				jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.
 
Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?
 
Ei se tarkoita Pohjois-Karjalaa, vaan itäsuomea, Viipurin tienoilla. On ne Imatrallakin vähemmän juroja. Ei se ollut sattumaa, että Pohjois-Karjala-projekti oli juuri Pohjois-Karjalassa. 
 
Okei. OT - mutta vielä kerran:
"Ilo elää Pohjois-Karjalassa 
Lukuisat suomalaiset suuntaavat matkoillaan ilon sydämeen Pohjois-Karjalaan."
  
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 13 Joulu 2015, 22:15
				Kirjoittaja jori
				Pastori kirjoitti:jori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.
 
Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?
 
Ei se tarkoita Pohjois-Karjalaa, vaan itäsuomea, Viipurin tienoilla. On ne Imatrallakin vähemmän juroja. Ei se ollut sattumaa, että Pohjois-Karjala-projekti oli juuri Pohjois-Karjalassa. 
 
Okei. OT - mutta vielä kerran:
"Ilo elää Pohjois-Karjalassa 
Lukuisat suomalaiset suuntaavat matkoillaan ilon sydämeen Pohjois-Karjalaan."
  
Kuten Jukka edellä kertoi, valehtelua sanotaan nykyään markkinoinniksi, tai "virheellisen tiedon antamiseksi". 
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 13 Joulu 2015, 22:46
				Kirjoittaja terppa
				Pastori kirjoitti:jooseha kirjoitti:Vähän sama kun kävin pyöräliikkeessä kysymässä bigapplea. Ei saa ellei osta koko 10kpl nippua 
Sitten vielä harmittelevat että ihmiset tilaavat mieluummin netistä 
 
Kovasti yritän suosia lähikauppiasta - mutta kun se on niin h******n vaikeeta täällä iloisten itäsuomalaisten parissa. Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.
 
Lähikauppias jolta taannoin yritettiin siskonpojalle ostaa maastopyörää teki vastikään konkurssin. Kun kyseltiin tarkempia tietoja pyörästä niin myyjä tokaisi, että kato netistä... Mihinpä sitä kivijalkaliikettä sitten enää tartteisi kun ei koeajettavaa pyörääkään ollut. yksi liike neljästä kierretystä liikkeestä yritti palvella ja sieltä se pyörä ostettiin, itse tosin olisin tilannut suoraan netin kautta kun ei oikein hyvää kokemusta ole ollut mistään omilla varaosakaupoilla.
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 31 Joulu 2015, 22:00
				Kirjoittaja Tapani
				Nyt kävin ensimmäisen kerran parin kilometrin lenkin säköavusteisena. 
 
Hurja hommaa tämä sauvaohjus. Kyynärpää vähintään on oltava lujasti tuettu, sitten ranteella pieni työntö tai veto, muuten ei riitä kaistan leveys. Muutenkin elämyksenä tuon sähkön toiminta. Ensin ei tunnu miltään ja sitten kiihtyy vaikka lopettaa polkemisen. Ainakin sellainen tunne on?? Täydellinen äänettömyys on aivan ehdoton juttu.
Kuviakin on mutta editointiohjelma vissiin tökkii kun vaihdoin tuohon Windows 10
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 02 Tammi 2016, 10:55
				Kirjoittaja Tapani
				Ilmeisesti tein tuosta ohjauksesta ylenmäärin järeän?
sisäputki on 20 mm hydrauliputkea
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 02 Tammi 2016, 11:05
				Kirjoittaja Tapani
				Kun tekee kaikki klemmareilla ja pulteilla pystyy säätämään juttuja kohdalleen, vastaavasti onko sitten mikään milloinkaan kohdallaan vaan kaikki aika menee säätäessä? 
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 02 Tammi 2016, 12:09
				Kirjoittaja jori
				Onkos tuo mutka tapyörän ohjainvarressa harkittu, vai vahingossa tullut, vai mikä on sen tarkoitus.
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 02 Tammi 2016, 12:13
				Kirjoittaja Tapani
				On tarpeeton ja aiheuttaa helposti notkumista
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 02 Tammi 2016, 12:27
				Kirjoittaja jori
				Tapani kirjoitti:On tarpeeton ja aiheuttaa helposti notkumista
 
Oikaise se sitten ihmeessä, sillä ohjauksen jousto voi vaikuttaa dramaattisesti ajotuntumaan.
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 03 Tammi 2016, 11:24
				Kirjoittaja Tapani
				Mulla on sähköperämottori http://www.torqeedo.fi/?p=3&gclid=CPW46 ... cgodQJQJ7Q
Nyt pitää jotenkin selvittää sopiiko se akku Keyden kanssa
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 03 Tammi 2016, 11:31
				Kirjoittaja Tapani
				Se Torqeedo lupaa paljon enemmän kuin pitää
Se on ääääänekäs  vinkuu melkein kuin sikka tapettaessa
Siinä on se paikanmääritys joka ainoastaan laskee pääseekö sähkövoimalla takaisin lähtöpaikkaan. Minusta tuollaisen laitteen paikanmääritys pitäisi ehdottomasti ilmoittaa myös onko siinä kohdassa riittävästi vettä alla missä se kulloinkin viuhtoo. 
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 03 Tammi 2016, 11:58
				Kirjoittaja jori
				
			
		
				
			
 
						- Torquedon akku.png (19.49 KiB) Katsottu 4772 kertaa
 
		
		
		
			 
Jos kyse on tästä moottorista, on riski, että moottorinohjaimessa on jännitteelle alaraja, jonka alapuolella se ei toimi. Tuossa Torquedon akussa on jännite vain 29,6 V, joten on vaara, että moottorinohjain tulkitsee tuon Keyden 36 V Litiumakun alijännitteeksi, eikä suostu pyörittämään. Ei voi muuta kuin kokeilla. Moottorinohjaimen asetuksista en osaa sanoa, voiko niitä muuttaa. Tuon vertainen jännitteen aleneminen tottakai hieman pudottaa isompien nopeuksien vääntöä, mutta tuskin liikaa, jos vain moottorinohjain suostuu yhteistyöhön matalammalla jännitteellä.
 
			 
			
					
				Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä
				Lähetetty: 03 Tammi 2016, 12:17
				Kirjoittaja E-Cruiser
				Noin siinä käy hyvin todennäköisesti. Jos kontrolleri on suunniteltu litium-akuille niin siinä on cut-off. Normaalisti se ei ole säädettävä. Joissain kalliimmissa isoissa kontrollereissa sitä voi säätää.
Omassa kontrollerissa sitä voi myös säätää ns. advanced-kartan kautta (ensimmäinen sukupolvi missä voi), mutta sen säätövara on luokkaa 0,5V-1V.