tm kirjoitti:tavasti kirjoitti:...tm on kuitenkin toipumassa viikonlopun rasituksista. Sehän on joutunut olemaan vain töissä, eikä ole juurikaan päässyt nojakin selkään lepäämään. Ja nyt miettii, että 'ei koskaan enää'...
Päinvastoin tässä mietitään, kuinka hommaa saisi kehitettyä ensi vuodeksi. Ja hoidettua toimitsijat muualta, niin pääsisi itsekin ajamaankin.
Ei kannata alkaa liikaa kehittää, ainakaan työläämpään suuntaan. Mielestäni tapahtumassa oli kaikki tarvittava, eikä järjestäjien riesana ollut kovin paljoa kai mitään turhaa?
On helppo keksiä kaikenlaista kivaa juttua, mutta mielestäni tämä tapahtuma on jo tällä ensimmäisen kerran konseptilla niin mahtava, että kaikkiin muutoksiin kannattaa suhtautua tietyllä kriittisyydellä. Menee pian loistava tapahtuma pelkästään hyväksi.
Lauantain ohjelma oli aika sopiva, siinä kerkesi turista, katsoa pyöriä ja säätää sopivasti. Sunnuntaille olikin jo koko päiväksi tekemistä 
200m ajo tietysti pitenee kun väkeä on enemmän.
Yksi kehityskohde olisi megafonilla (tai joku Tavasti jonka käsketään huutaa) ennakkovaroitukset '10 min lähtöön' tms. Näin saadaan paremmin porukka lähtöviivalle, ettei tarvi kohtuuttomia aikoja odotella. Etenkin ensivuonna, kun osallistujia on ehkä enemmän. Osalistujamäärän kasvu tietysti pidentää kalibrointiin kuluva aikaa, ja maaliin tullessa hässäkkä on isompi. Maaliin tulosta pitää varmaan ohjeistaa 'aja maaliviivan yli ja pysähdy ensimmäiseen vapaaseen kohtaan radan reunaan niin että radan keskelle jää reilusti tilaa ajaa ohi tms'. Nyt ei ollut ongelmaa, mutta miettikää 50, 70 tai 100 osallistujaa.
Osallistujamäärän voisi haarukoida sopivaksi huoltoalueen koon mukaan, koska mielestäni radalle mahtuu enemmän kuin huoltoon. Mitataan paljonko henkilöauto ja sen perässä parkissa oleva nojakki, sekä aurinkotuolissa istuva nojakisti vie tilaa. Lasketaan paljonko tällaisia yksiköitä saadaan huoltoalueelle niin että väliin jää vielä reilut käytävät ajaa autolla pois (nojakilla mahtuu samasta tilasta kuin autolla). Jos väkeä tulee paljon, pitää järjestäjien merkata parkkiruudut ja/tai olla ohjaamassa huoltoalueen täyttöä. Isoilla osallistujamäärillä keskeyttäessä huoltoautolla pois lähteminen kesken kisan ei ehkä ole turvallista, mutta ehkä tuohon voisi tarjota muutaman ajan kesken ajojen jolloin huoltoalueelta pääsee pois, ja kilpailijoita varoitetaan radan poikki menevästä autoliikenteestä. Esim 4h, 7h, 10h ? Tietysti voi ottaa senkin kannan, että alueelta ei kesken kisan autoja ajeta pois.
Kun osallistujamäärä on keksitty, avataan ilmottautuminen nojakeille, ja esim huhtikuussa ilmot pystäreiltä suosituksella, ja kesäkuussa pystäreiltä ilman suositusta? Vai onko pystäristit ilman nojakistin suositusta liian radikaali?