Re: Nazca Paseo SWB 20/26 - "kärsimysten tie"
L1e-A luokan liikennevakuutus IF:ssä Paseoon 72 euroa ja risat vuodessa. Sain keskittämisessä -15 % alea.
Edit: Tämä tarvitaankin siis painon (sähkötön paino 21,4 kg) eikä tehojen ja käsikaasun takia.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
https://nojapyorafoorumi.fi/
L1e-A luokan liikennevakuutus IF:ssä Paseoon 72 euroa ja risat vuodessa. Sain keskittämisessä -15 % alea.
Edit: Tämä tarvitaankin siis painon (sähkötön paino 21,4 kg) eikä tehojen ja käsikaasun takia.
Taitaa tulla myös kypäräpakko tämän ajoneuvoluokan muutoksen myötä.
Nasca ja mies päätyi kuviin ja kyselyyn: "Onko tuttuja?"
Taitaa Paseossa olla takaiskari vaihtokunnossa, kun ikävästi tökkii niskaan toisinaan pompuissa. Ehkä ensi viikolla ehtisi puslien tekoon. Ehkä ei. Tilasin myös toisen akun tekemiseen tarvikkeet Akkulasta.
Ei ole vielä joutanut puslia sorvailemaan eikä näin lähellä reissua enää uskallakaan. Ongelma (niskatuen hakkaaminen niskaan kokoajan) varmaan korjaantuisi uudella iskarilla, mutta nyt se ei ole ratkaisu.
Säätää takaiskaria (kuvassa vas.) kait voisi. Mutta miten, että ei tee virheliikkeitä? Kuormaa on tulossa kaksi pientä etusivulaukkua ja banaanilaukut.
Mikä se takana rohisee...
Takavaihtajan kuoren vaijerit oli tullut päivää katsomaan kuoren kyljestä, kun oli kai vähän hangannut ketjuun. Osa säikeitä poikki. Katkoin säikeet, niin pääsin etenemään. 4-vaihteisella sähköpyörällä. Uutta vaijeria ja kuorta tänään sitten hakemaan...
Pyörä ehjätty. Kuori ja vaijeri vaihdettu. Kuorelle lisäsuojausta spiraalilla.
Yleensä fillareissa tuo takavaihtajan vaijeri kulkee putken alapuolella -> ei tätä ongelmaa. No pystäreitä tietenkin turha verrata nojakeihin, kun ketjut kulkee monesti vähän erilailla.
152 mm kammet tuossa jo on. En ole toistaiseksi kaivannut lyhyempiä. Tulee ajettua edestä 2 lehdellä ja takaa kahdella pienimmistä rattaista, niin ketjulinja on useimmiten lähellä tuota vaijeria. Edestä vaihteet eivät mene kolmannelle isoimmalle rattaalle. Ehkä tuohon voisi yrittää löytää sopivampaa eturatastusta sähköpyörää ajatellen. Kahdella eturattaalla pärjäisi ihan hyvin sähköjen kanssa. Eivät tainneet olla tuossa kampisarjassa irrotettavat kylläkään. Kiristin hieman takaiskarin jousen esisäätöä ja on se nyt parempi.
Tänään jatkui huoltotoimet ennen reissua. Takalokari irtosi taas ruuvin alta, joten laitoin nippusiteellä vielä runkoon kiinni. Takalokarin yksi ruuvi aukeaa tärinästä, joten sinne sujautin kierrelukitetta. Jarrupalat kaipasivat säätöä ja mekanismit hieman liukastetta. Koeajo toistaiseksi.
Olen paasannut ennenkin vähempien vaihteiden puolesta, mutta sähköpyörässä ei varmasti tarvi kuin yhden kampirattaan.
Vilijami kirjoitti:Olen paasannut ennenkin vähempien vaihteiden puolesta, mutta sähköpyörässä ei varmasti tarvi kuin yhden kampirattaan.
Ei niin. 5 sopivaa vaihdetta riittää.
Ajelin stadionille nautiskelemaan Kylmääsoittoa. Ja tietysti GT:tä.
Ps. En tarvinnut navia.
Viimein raitista ilmaa kuskille ja pyörälle. Haltialassa Roll FM -iltamat.
Ehdottomasti Suomen kovin radio. Ei oo soittolistoja eikä kamalia korvamatoja.
https://www.rollfm.fi/
Ei vois vähempää vaak vaak kiinnostaa.