Sivu 30/34
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 16:20
				Kirjoittaja jviirret
				PW kirjoitti:]Tuohon tangonpää jarruun pitäs vissiin olla toisenlainen vaijerin mutikka, pienempi?
 
Jep. Noissa halpis vaijereissa on toinen pää erilainen ja vaijerin asennusvaiheessa vääränlainen katkaistaan pois.
Oon aina ihmetellyt että mihin se toisen pään nippeli sopii kun en ole koskaan siihen sopivaa kahvaa nähnyt. Nyt olen 
Jukka
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 16:33
				Kirjoittaja Wacky
				PW kirjoitti:Tuohon tangonpää jarruun pitäs vissiin olla toisenlainen vaijerin mutikka, pienempi?
Vaijeri kai menee stemmissä ilman kuorta ja vaijerin ulostulokohtaan pitää virittää joku palikka mihin kuori stoppaa, eikä vaijeri hinkkaannu poikki 
 
Kuori viedään aina kahvaan asti stemmin/tangon sisällä. Sen pujottelu on mulla ainakin aiheuttanut kiroilua ja kuten Jukka tuossa ehti kertoa tuo maastopyörän jarruvaijenrin pääty ei oikein sovi noihin kahvoihin kun ovat suunniteltu suipommalle maantiepyörän jarruvaijerin päälle.
Kiristä kahva kunnolla oikeaan asentoon enne vaijerin asentamista
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 16:40
				Kirjoittaja PW
				Muistin ett miull on avaamaton jarruvaijeri paketti ja kas sieltä löyty vaijeri jossa molemmat päät - tuo hennompi siis jätetään tähän kahvaan.
			
		
				
			
 
						- 2015-08-12 16.38.35.jpg (132.74 KiB) Katsottu 4606 kertaa
 
		
		
		
			  
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 16:44
				Kirjoittaja PW
				Wacky kirjoitti:PW kirjoitti:Tuohon tangonpää jarruun pitäs vissiin olla toisenlainen vaijerin mutikka, pienempi?
Vaijeri kai menee stemmissä ilman kuorta ja vaijerin ulostulokohtaan pitää virittää joku palikka mihin kuori stoppaa, eikä vaijeri hinkkaannu poikki 
 
Kuori viedään aina kahvaan asti stemmin/tangon sisällä. Sen pujottelu on mulla ainakin aiheuttanut kiroilua ja kuten Jukka tuossa ehti kertoa tuo maastopyörän jarruvaijenrin pääty ei oikein sovi noihin kahvoihin kun ovat suunniteltu suipommalle maantiepyörän jarruvaijerin päälle.
Kiristä kahva kunnolla oikeaan asentoon enne vaijerin asentamista
 
Tuossa kahvan asentamisessa voi olla vielä vähän askartelua - ett sen saan kiristettyä ja pysymään tuossa kolossaan.
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 17:47
				Kirjoittaja PW
				PW kirjoitti:Wacky kirjoitti:PW kirjoitti:Tuohon tangonpää jarruun pitäs vissiin olla toisenlainen vaijerin mutikka, pienempi?
Vaijeri kai menee stemmissä ilman kuorta ja vaijerin ulostulokohtaan pitää virittää joku palikka mihin kuori stoppaa, eikä vaijeri hinkkaannu poikki 
 
Kuori viedään aina kahvaan asti stemmin/tangon sisällä. Sen pujottelu on mulla ainakin aiheuttanut kiroilua ja kuten Jukka tuossa ehti kertoa tuo maastopyörän jarruvaijenrin pääty ei oikein sovi noihin kahvoihin kun ovat suunniteltu suipommalle maantiepyörän jarruvaijerin päälle.
Kiristä kahva kunnolla oikeaan asentoon enne vaijerin asentamista
 
Tuossa kahvan asentamisessa voi olla vielä vähän askartelua - ett sen saan kiristettyä ja pysymään tuossa kolossaan.
 
Onkos kaupallisissa vaijerikuoren läpiviennin kohdalla joku putki, ettei kuori heti hinkkaannu rikki? Meneeks tää ny hienosteluks? 
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 18:11
				Kirjoittaja Wacky
				Yleensä niissä on muovinen sovitepala, mutta mulla on ollu ihan viistoon porattuja reikiä eikä kuoret ole siinä pahemmin kärsinyt, mutta kannattaa pistää nippusiteellä kiinni stemmiin kun saat ne ulos ettei ne elä pahasti reijän kanssa.
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 18:37
				Kirjoittaja PW
				Ohjaamo näyttäs tuolta. Kokeilemaan löytyykö jarruja.
			
		
				
			
 
						- 2015-08-12 18.35.33.jpg (240.07 KiB) Katsottu 4547 kertaa
 
		
		
		
			  
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 19:14
				Kirjoittaja Syväri
				Oliskohan tollasissa kahvoissa ideaa clwb:ssä. Olis aika tuning. Mitenkä noi kiinnittyy, putken sisään jollain kiilalla?
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 19:55
				Kirjoittaja Wacky
				Ruuvilla kiristettävä kiilaus
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 20:42
				Kirjoittaja PW
				Wacky kirjoitti:Ruuvilla kiristettävä kiilaus
 
Vastoin Rikun ohjetta en kiristänyt kiilaa vaan tumppasin kahvan järsimääni reikään - pyörii siinä vähän mutta haittaako se 
  Oli niin kiire kokeileen ja tuntu aika vaikeelta se vaijerin pujotus jos kahva on paikoillaan 
 
Jarru on herkkä - lyhyt vaijeri, yhdellä loivalla mutkalla ja kahvakin on kevyt - tykkään 
 Painoo läks n. 50g jarrukahvan vaihdolla, toiset 50g läks vaihdevivun siirrolla kun nousukahvan sai heittää pois. Ohjaustangon toisen sarven vaihdoin alumiiniseen ja kun vaidan toisenkin, kevenee taas ainakin 50g. Lenkin jälkeen pätkäsin viel ohjaustangon päistä muutaman sentin, ettei ota reiteen kiinni.
Nokiallahan tässä oli henkselit jäykistämässä penkin takaosaa - niskatuen takaa lenkki ja kiinnitys emäputken juureen. Jäykisti hyvin ja lisäksi esti kuskia liukumasta taaksepäin. Tuon idean kehittäminen jäi päähän muhimaan, tarviiko penkissä sitä takaosaa ollakaan, jos kuskilla olis sopiva liivi tai valjaat joista roikkuu emäputkesta. Pakaroiden alla vaan pieni levy. 
Tai se penkki vois olla hiilari/kevlari - kevyt "selkäpanssari" jonka sivuilla kiinnikkeet joista vois itsensä ripustaa emäputkeen kiinni remmeillä. 
Pikametrille tais jäädä saman tapanen idea muhimaan - sen verran tarkkaan katteli miun henkseliviritystä.
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 21:53
				Kirjoittaja PW
				Lenkillä kävi mielessä taas sekin jos kattas tän  
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 22:15
				Kirjoittaja Härski
				Mistäs sulle nyt sellanen tuli mieleen?! 
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 12 Elo 2015, 22:26
				Kirjoittaja Härski
				PW kirjoitti:2015-08-11 15.42.49.jpg
Kun täällä ollaan ajoissa kilpakoneita virittelemässä, tarttee miunkin. Ohjaustankoa jos tiputtas tuon verran, käsi tuntus tuossa kohtaa luontevalta. Näkökenttä paranis, ehkä ilmanvastus pienenis. 

 
Ota huomioon et kun lasket käsiä, niin kyynärpäät laskee alemmas kylkien sivulle. Käsiä laskiessa voi käydäkkin niin et poikkipinta-ala kasvaa. Ota vertailukuvat takaapäin, nii selviää miten muutos vaikuttaa. Ite oon sommitellu kans käsiä nois vehkeissä ja tullu johtopäätökseen et räpylät tarttis saada mahdollisimman eteen, jolloin kyynärpäät nousee ylös leventämästä selkää. JOtenkin polvien välistä kun osais ohjata, nii olis optimi asento aeromielessä.
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 13 Elo 2015, 01:39
				Kirjoittaja jviirret
				Härski kirjoitti:Ota huomioon et kun lasket käsiä, niin kyynärpäät laskee alemmas kylkien sivulle. Käsiä laskiessa voi käydäkkin niin et poikkipinta-ala kasvaa. Ota vertailukuvat takaapäin, nii selviää miten muutos vaikuttaa. Ite oon sommitellu kans käsiä nois vehkeissä ja tullu johtopäätökseen et räpylät tarttis saada mahdollisimman eteen, jolloin kyynärpäät nousee ylös leventämästä selkää.
 
Kourat leuan alle, kyynärpäät mahan päälle mahdollisimman lähelle toisiaan?
Härski kirjoitti:JOtenkin polvien välistä kun osais ohjata, nii olis optimi asento aeromielessä.
 
Ai näin vai?

Näyttää suhteellisen aerolta... kattamattomien 1h ajon ME suoritus
Jukka
 
			 
			
					
				Re: pw1
				Lähetetty: 13 Elo 2015, 08:45
				Kirjoittaja PW
				Tää on niin vanhanaikanen (klassikko 
 ) pyörä ettei pääse tommoseen lankutusasentoon - sylikulma jää reilust alle 180astetta.
Joo en osannu tuota ilmanvastusasiaa käsien asennon muuttuessa ajatella - ajaminen vaan helpompaa kun näkökenttä on vappaampi.