jviirret kirjoitti:...Käytttää vähintään 100 työtuntia ja 500euroa rahaa jotta saa tehtyä kilpailukykyisen polkuauton kisaan joka saatetaan perua viikko ennen H-hetkeä?
Kolmipyöräisiä maassa sen sijaan olisi valmiiksi ainakin sata ja valmiitakin tarjolla monessa liikkeessä, mutta niiden käyttö on kielletty?...
Joo, kisan (kisojen) järjestämisvarmuuden pitää jatkossa lähennellä 100 %:a (vain force major -syyt kelpaavat peruutukseen). Ei tuonne muuten kukaan ala autoja rakennella. Jos puuhaporukan rahkeet, taito ja kokemus todetaan heti tapahtuman suunnittelun alkuvaiheessa riittämättömiksi ison häppeningin haasteisiin, niin aloittakoot pienemmässä mittakaavassa (vrt. SM vastaan MM). Tämä päätös kannattaa tehdä ennen tapahtuman mainostamista, ettei touhu nyykähdä omaan mahdottomuuteensa (.. ja nyt joku alkaa kommentoida liiallisesta varovaisuudesta ). Luovalla hulluudella ja innolla pääsee pitkälle, muttei aina maaliin saakka. Riskejä kannattaa ja pitää ottaa, mutta liian isot sellaiset aiheuttavat ongelmia.
Tuo 3/4-pyöräkommentti pitää paikkansa, mutta jos toiminnan haluaa kansainväliseksi (?) ja nimenomaan tuolla pedalcar-konseptilla, niin pitää kalustonkin olla sääntöjen mukaista. Eri asia sitten on, että voisiko saman tapahtuman yhteydessä ajaa omat kisat 3- ja 4-pyöräisille. Kolmipyöräiset vapaammin säännöin, ja nelipyöräiset brittikonseptin mukaan.
Pedalcarin viimeisimmän videolinkin autot olisivat kulkeneet paljon lujempaa, jos sähkömoottorit olisi korvannut polkimilla .