Olen ajanut M5 Shock Proofilla, jossa on 451-renkaat, jo vuodesta 2001. Kokemuksia on seuraavista renkaista:
IRC = Eivät kestä kovinkaan monta kilometriä, kun alkaa tulla renkaan puhkeamisia. En suosittele.
Primo Comet = Hyvä yleisrenkas, ei ole tullut vielä yhtään renkasrikkoa (?).
Schwalben Stelvio = Ostin pari renkasta ja yritin laittaa renkasta aero-kiekkoihini ja puolen tunnin sitkeän yrityksen jälkeen sain sen vihdoin paikoilleen. Sitten välähti mieleen, että mitenkäs sitten jossakin maantiellä keskellä korpea vaihdan sisärengasta, kun sisätiloissakin oli näin vaikeata. Yritin sitten ottaa renkaan pois, mutta eihän se enää lähtenyt, joten jouduin käyttämään puukkoa, etten olisi pilanut vannetta. Stelviota ei taideta enää muuten valmistaa.
Schwalben Durano = On ollut nyt reilun vuoden käytössä ja tuntuu hyvältä renkaalta, siihen saa hyvät paineet.
Primolla ja Duranolla ainakin minä tulen hyvin toimeen.
Kun ajaa pyörällä, jossa on 451-renkaat, niin parasta on pitää kotona yksi tai kaksi uutta rengasta varalla. Samoin sisärenkaita pitää olla varastossa, ettei tule turhia taukoja ajoihin.
* Schwalben Durano = On ollut nyt reilun vuoden käytössä ja tuntuu hyvältä renkaalta, siihen saa hyvät paineet.
Primolla ja Duranolla ainakin minä tulen hyvin toimeen.
Kun ajaa pyörällä, jossa on 451-renkaat, niin parasta on pitää kotona yksi tai kaksi uutta rengasta varalla. Samoin sisärenkaita pitää olla varastossa, ettei tule turhia taukoja ajoihin.
Jep, samat on kokemukset. Primo löytyy ja kapeampana on 3-lapasessa kisakiekossa ja Duranolla olen ajanut kesät ja viime talven. Samalla gummilla joten hyvin kestää. Ja ei halvempaa 451:stä ole jos CRC:stä tilaa.
Totta tuo vararenkaiden tarve; minulla on pari sisägummia varalta kotosalla ja yksi Durano. Joka lenkillä on mukana varalla sisägummi, pätkä vanneteippiä ja taakse tuubirengas. Jos ei ole vararenkaita ja edestä rikkoontuu tulee parin viikon tauko ajeluihin pahimmassa tapauksessa.
Lähinnä on tarve saada, jos vain mahdollista, vähän karkeampaa talven liukkaille ja tuohon 3-lapaseen kapeampaa ja kevyempää kisa-sliksiä.
20X1 1/8 ( 28-451 ) Black
20X1 3/8 ( 37-451 ) Black
Eli mun käsityksen mukaan Chainreactionista olisi saatavana 451 kokoa: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=31273
Jos vertaa chainin ja valmistajan sivuja niin 20x1.5 tai 20x1.75 tyylinen merkintä on 406 renkaalle kun taas 20x1 1/8 tyylinen 451 renkaalle.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
20X1 1/8 ( 28-451 ) Black
20X1 3/8 ( 37-451 ) Black
Eli mun käsityksen mukaan Chainreactionista olisi saatavana 451 kokoa: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=31273
Jos vertaa chainin ja valmistajan sivuja niin 20x1.5 tai 20x1.75 tyylinen merkintä on 406 renkaalle kun taas 20x1 1/8 tyylinen 451 renkaalle.
Pelastit päivän ! Tai siis monta kaatumista talven lumilla... Pistän tilaukseen ja samalla pari Duranoa.
Niillä on 28-451 Schwalbe Durano (siis 20" 1-1/8) jopa halvempi kuin CRC:ssä eli vain 15 GBP sisältäen toimituskulut Eurooppaan. Sieltä olen joskus tilannutkin tämän ja sisäkumin.
T. Ari
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Niillä on 28-451 Schwalbe Durano (siis 20" 1-1/8) jopa halvempi kuin CRC:ssä eli vain 15 GBP sisältäen toimituskulut Eurooppaan. Sieltä olen joskus tilannutkin tämän ja sisäkumin.
T. Ari
Kiitos, tarkistelen vielä tuon.
Ei CRC:n Durano mikään kallis ole, virta riitti pikkutunneilla, eilisen 92 km lenkin jälkeen, tilaamaan sieltä roinaa jossa gummille jäi hintaa 15.30 €. Maxxis DTH 18.86 € tuolla 451-koolla. Ja tarttuhan sitä jotkin muutakin jotta saa toimituskulut vältettyä ...
Kilpagummilla ei ole niin kiire... ensi kesäksi riittää.