Olikos männävuonna selvitetty RFID sirulla toimiva kierroslaskenta?...
Kyllähän tuloslaskentapalvelua kyseltiin, hinta vaan oli turhan kova (en nyt muista summaa ulkoa). Tuolta Jyväskylän firmasta voin kysyä tarjouksen, niin saadaan päivitetyt luvut pöytään. Mutta tuskin on kovin edullinen. Sirut itsessään on halpoja, mutta toimivasta ja luotettavasta ajanotto/kierroslaskentasysteemistä tai tulospalvelusta pyydetään sitten isompia summia. Jos joku edullisen ratkaisun jostain keksii, niin otetaan mielihyvin testiin.
Taitaa olla kovasti kiireistä näin talviaikaan kyseisessä firmassa, kun eivät ehdi tarjousta kirjoittaa . No sen verran alkuviikosta vastasivat, etteivät tarjoa tulospalvelua vaan vain ohjelmistoa/laitteistoa. Ei tainnut mielenkiintoa lisätä meikäläisen kommentti kokonaisedullisesta järjestelmästä... Kovin paljon en pelimerkkejä laittaisi sen varaan, että tuolta saataisiin meille apua...
Taitaa kovasti olla kiireitä meidän koulun sedilläkin kun eivät ole mun meiliin vastanneet
Saattaa olla että mennään samalla systeemillä kuin viimeksi.
Taidan itse ottaa LIDL mittarin lisäksi kyytiin puhelimen. Ei varmasti haittaa vaikka jotain varmistusta olisi - vrt. Jorin mittarisählinki. Tosin Jorin mittari ei ollut LIDL huippulaatua kuten minulla vaan vaatimattomampi BILTEMA merkkinen
Mutta edelleen kiinnostaisi se että voisi puoli-itsenäisesti rakentaa tuommoisen systeemin. Eiks tässä kuitenkin olla tekemässä meidän loppuiän kestävää perinteistä tapahtumaa?
Sivustaseuranneena tuntui tosi hyvältä tuo viime vuoden mittaustapa: jokainen ajoi rennosti missä kohdassa rataa sitten halusikin ja joka metri tuli hyödyksi. Ei tarvinnut surra sitä, ettei joka kohdassa päässyt sisäreunaan kiinni. Yksi metri ulompana sisäreunasta tekee 6.28 metriä lisää kierrokseen, ja siis 100 kierrosta kohti jo 628 metriä ylimääräistä. Jos Aatu Avulias tahtoisi ajaa tosi ystävällisesti esim. 4 metriä ulompana, niin ystävällisyydestä häntä rangaistaisiin 2.5 km ylimääräisellä kunniakierroksella per 100 kierrosta.
Eikös tapahtuman rentous ole tarkoitus tulla perinteeksi?
Jos Aatu Avulias tahtoisi ajaa tosi ystävällisesti esim. 4 metriä ulompana, niin ystävällisyydestä häntä rangaistaisiin 2.5 km ylimääräisellä kunniakierroksella per 100 kierrosta.
Viimeksi oli tarkoitus ajaa sisäreunaa, ja ohitukset ulkoreunan kautta (ohitus vasemmalta), joten turvallisuuden kannalta tuollainen 4 m laidasta irti ajaminen olisi turvallisuusriski, paitsi tietysti jos ajaisi reilusti kovempaa kuin muut. Jatkuvasti ohituskaistalla?
optimistx kirjoitti:
Eikös tapahtuman rentous ole tarkoitus tulla perinteeksi?
Näin toivotaan!
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Viimeksi jäi vähän kaihertamaan toi tapahtuman loppu. Pitäiskö jotenkin satsata päättäjäisiin ja saunaan siellä mahtavassa Alisen saunassa. Nokiallahan on muuten maamme parhaimmistoa oleva panimo - joten sponssikirje sinne ja LUOMU palautusjuomaa saunaan. Ei viime syksynäkään ollut kauhee menekki.
Jos kaikki valmentautuvat tähän etukäteen niin saadaan vielä fiiliksen nostatus seuraavaa vuotta varten
...Jos kaikki valmentautuvat tähän etukäteen niin saadaan vielä fiiliksen nostatus seuraavaa vuotta varten
Samaa mieltä. Toki ymmärrettävää on, että monilla on vielä pitkäkin kotimatka edessä, eikä aikaa jäädä paikanpäälle.
Itse jäin viimeksi radalle laittamaan paikkoja kuntoon, ja kerkesin vain pikaisesti tämän jälkeen poikkeamaan saunalla, seuraavana aamuna oli aikainen työreissulle lähtö. Tarvii järjestellä asiat tänä vuonna paremmin.
Nokian Panimon sponssiehdotus hyvä, laitetaan muistiin ja kysytään lähempänä.
Viimeksi jäi vähän kaihertamaan toi tapahtuman loppu. Pitäiskö jotenkin satsata päättäjäisiin ja saunaan siellä mahtavassa Alisen saunassa.
Itse kävin Alisella saunassa lauantaina, hyvä sauna oli!
Sunnuntaina häivyin kotiin syömään tukevasti & nukkumaan, ja seuraavana aamuna virkeänä töihin. Jotenkin noin pitkän ajelun jälkeen ei pidempi saunominen itselle istu, ainakaan kun seuraavana päivänä pitää töihin.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Tässä pieni mutta. Tämä Alisen alue on anniskeluluvallista aluetta. Lupa ei salli muidenkuin alueen myyjän myymiä A tuotteita. En ihan tierä miten tuo laki menee , mutta enköhän sen selville saa . Jos on tarvis.
Kai sinne silti voi tilata luomukeisareita, kun etukäteen ilmoittaa, että niitä vedetään. Melkein arvaisin, että kyllä niillä niitä siellä jo on, ovat nimittäin niiiiin hyviä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tarkoitus olisi vuokrata Wav tai Mango reiluksi kahdeksi viikoksi heinä-elokuun taitteessa ja osallistua sillä Nokia-ajoihin Pieteriin olen Velocraftilta ollut yhteydessä ja homma tuntuisi onnistuvan. Kun he saavat Heinäkuun alussa Mangon suomeen niin käyn ensin koeajamassa molemmat menopelit Tammisaaressa mutta Wav keveämpänä ja käsittääkseni himpun verran paremmalla aerodynamiikalla houkuttaa...
Semmoinen ajatukseni oli, että tulisin maisemiin jo perjantaina ja lauantaina hyvissä ajoin radalle jos halukkaita kokeilijoita ilmenee, puitteet ainakin olisi hyvät jos haluaa vähän kovempaakin polkaista, se vaan on vielä kysymysmerkki, että miten näppärää tuota on säätää eripituisille kuskeille?
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"